Klopt!Marp schreef:Hannesie, die thuis en op bijeenkomsten bijzonder actief is met streaming en DAC's, beschouwt de Hifiberry als een "heftige concurrent van de HK-DAC". Deze laatste gebruikten heel wat forumleden i.c.m. hun CD/DVD-speler, en tegenwoordig misschien nog steeds i.c.m. een streaming device. Daaruit zou je kunnen concluderen dat de Hifiberry in ieder geval wel goed moet klinken.
Raspberry Pi
Moderator: Beheerdersteam
Re: Raspberry Pi
Re: Raspberry Pi
Tja,wat moet ik zeggen.
Laat ik zeggen,NIET AAN BEGINNEN.
Want daarna ben je verpest en wil je niet meer anders,,je verkoopt zomaar je geliefde CD speler,of je Squeezebox.
Pas dus op waaraan je begint.
NIET DOEN DUS!!!!
Niet dat ik je niet gewaarschuwd hebt...............
Nu kun je nog terug,,later nooit meer,
Niet aan beginnen dus,,alleen iets voor diy nerds,en daar wil je absoluut niet mee geassocieerd worden
Laat ik zeggen,NIET AAN BEGINNEN.
Want daarna ben je verpest en wil je niet meer anders,,je verkoopt zomaar je geliefde CD speler,of je Squeezebox.
Pas dus op waaraan je begint.
NIET DOEN DUS!!!!
Niet dat ik je niet gewaarschuwd hebt...............
Nu kun je nog terug,,later nooit meer,
Niet aan beginnen dus,,alleen iets voor diy nerds,en daar wil je absoluut niet mee geassocieerd worden
Laatst gewijzigd door democles op di 07 okt 2014, 20:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Raspberry Pi
Ook voor mij is de Raspberry PI met Hifiberry DAC en MusicBox een geduchte concurrent van mijn CD verzameling.
CD's komen weinig uit de kast de laatste tijd.
Soms nog wat probleempjes met 2x stotteren aan begin van de song. Gisteren laatste versie MusicBox geinstalleerd (beta release) en tot nog toe geen stotteren.
Groeten, Rade
CD's komen weinig uit de kast de laatste tijd.
Soms nog wat probleempjes met 2x stotteren aan begin van de song. Gisteren laatste versie MusicBox geinstalleerd (beta release) en tot nog toe geen stotteren.
Groeten, Rade
Re: Raspberry Pi
Alle gekheid op een stokje...............
Een raspberry pi met hifiberry dac klinkt goed,al mijn referenties zijn naar de kast verhuist en liggen daar stof te vangen,speel alleen nog via de RPI.
En dan komt het mooiste van dit alles,,,de prijs die je er voor betaald
Veel mensen zijn geen linux gewend als besturingssysteem,wat hen er van weerhoud om met de RPI aan de gang te gaan.
Ik ben zelf ook een leek op dat gebied,gelukkig zijn er knappere koppen op het net die het al voor je uitgedokterd hebben.
Lees anders dit draadje even door, http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 66&t=16898
Misschien wordt het tijd om een RPI voor dummy,s draadje te starten.
Een raspberry pi met hifiberry dac klinkt goed,al mijn referenties zijn naar de kast verhuist en liggen daar stof te vangen,speel alleen nog via de RPI.
En dan komt het mooiste van dit alles,,,de prijs die je er voor betaald
Veel mensen zijn geen linux gewend als besturingssysteem,wat hen er van weerhoud om met de RPI aan de gang te gaan.
Ik ben zelf ook een leek op dat gebied,gelukkig zijn er knappere koppen op het net die het al voor je uitgedokterd hebben.
Lees anders dit draadje even door, http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 66&t=16898
Misschien wordt het tijd om een RPI voor dummy,s draadje te starten.
Re: Raspberry Pi
Hahahaha! Geldt dat zelfs al met alleen een RPi en HiFiberry DAC (zelfs zonder allerlei ingewikkelde modificaties? Dan wordt het toch wel aantrekkelijk en leuk en word ik graag een DIY nerd!
edit: mmm, alweer twee reacties in de tussentijd. Zit nu in een meeting
dus ga nu ff niet verder reageren, maar vind het allemaal erg aantrekkelijk. Helemaal icm de kosten!
edit: mmm, alweer twee reacties in de tussentijd. Zit nu in een meeting
Laatst gewijzigd door rjg op di 07 okt 2014, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Raspberry Pi
Ook ik ben een zeer tevreden gebruiker van een Rpi met HiFiBerry voor in de woonkamer en in de slaapkamer ligt ook een Rpi met een setje goedkope Lidl USB speakertjes.
Re: Raspberry Pi
Draadje had ik al ontdekt ja, bedankt. Staat een hoop in, ben er nog niet helemaal doorheen. Hoop nuttige info, al is het lastig te ontdekken wat je precies moet doen om tot een goed draaiend en klinkend geheel te komen. Een draadje voor dummies kan, met daarin een howto met te doorlopen stappen.democles schreef:Alle gekheid op een stokje...............![]()
Een raspberry pi met hifiberry dac klinkt goed,al mijn referenties zijn naar de kast verhuist en liggen daar stof te vangen,speel alleen nog via de RPI.
En dan komt het mooiste van dit alles,,,de prijs die je er voor betaald![]()
Veel mensen zijn geen linux gewend als besturingssysteem,wat hen er van weerhoud om met de RPI aan de gang te gaan.
Ik ben zelf ook een leek op dat gebied,gelukkig zijn er knappere koppen op het net die het al voor je uitgedokterd hebben.
Lees anders dit draadje even door, http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 66&t=16898
Misschien wordt het tijd om een RPI voor dummy,s draadje te starten.
Ik denk dat ik zelf met de info uit dit en genoemde topic best een eind zou moeten kunnen komen (zei hij terwijl hij nog nooit iets met linux gedaan had
Re: Raspberry Pi
In principe hoef je niets van Linux te weten.
Als je de standaard opties gebruikt hoef je niets op Linux niveau te doen.
Als je de standaard opties gebruikt hoef je niets op Linux niveau te doen.
Re: Raspberry Pi
Ik zal eens zien of ik een paar verschillende opties kan pakken, er is wel wat te doen als je dan ook een server wilt gebruiken, als ik dat zo tussen door opvang van mensen.
Eerst nog even wat andere dingen doen, en dan zal ik er eens voor gaan zitten.
Eerst nog even wat andere dingen doen, en dan zal ik er eens voor gaan zitten.
Re: Raspberry Pi
Er zijn inderdaad een paar scenario's.
Bijvoorbeeld:
1. De RPi als speler en de muziek ergens op een computer in het netwerk. (De eenvoudigste optie)
2. De RPi als speler met een aangesloten USB-schijf
3. De RPi als speler en server
4. De RPi als server voor een speler
Bijvoorbeeld:
1. De RPi als speler en de muziek ergens op een computer in het netwerk. (De eenvoudigste optie)
2. De RPi als speler met een aangesloten USB-schijf
3. De RPi als speler en server
4. De RPi als server voor een speler
Re: Raspberry Pi
Ik denk alleen 1 en 2.
3 valt af,niet genoeg rekenkracht,het werkt wel maar vrij langzaam,word je niet vrolijk van.
4 is eerder wat voor een NAS schijf.paar tientjes meer en je hebt een Odroid U3 als zeer snelle server
3 valt af,niet genoeg rekenkracht,het werkt wel maar vrij langzaam,word je niet vrolijk van.
4 is eerder wat voor een NAS schijf.paar tientjes meer en je hebt een Odroid U3 als zeer snelle server
Re: Raspberry Pi
Wat ik me ook nog kan voorstellen als scenario's: analoog uit of via SPDIF. En ik kan me voorstellen dat het ook verschilt met de DAC die je gebruikt en de spelersoftware die je wil gebruiken.FR_Aad schreef:Er zijn inderdaad een paar scenario's.
Bijvoorbeeld:
1. De RPi als speler en de muziek ergens op een computer in het netwerk. (De eenvoudigste optie)
2. De RPi als speler met een aangesloten USB-schijf
3. De RPi als speler en server
4. De RPi als server voor een speler
Re: Raspberry Pi
Optie 3 i.c.m. een spotify Premium account gaat als een trein! Gebruik dit een paar weekjes en draait perfect. Icm een aangesloten HD is t minder, dan merk je dat hij erg traag wordt.democles schreef:Ik denk alleen 1 en 2.
3 valt af,niet genoeg rekenkracht,het werkt wel maar vrij langzaam,word je niet vrolijk van.
4 is eerder wat voor een NAS schijf.paar tientjes meer en je hebt een Odroid U3 als zeer snelle server
Re: Raspberry Pi
Is die DAC ook bruikbaar op de B-plus versie?FR_Aad schreef:Hier speelt een RPi met een Sabre dacje de sterren van de hemel.
Re: Raspberry Pi
Knuisje had een link met de aansluiting van de I2S van de nieuwe + versie en dan de pinnen benoemt, zodat je die kan gebruiken op andere toepassingen.
- Bijlagen
-
- RPi-Bplus_guideline.pdf
- (146.81 KiB) 218 keer gedownload
Re: Raspberry Pi
Dat is wel een beetje jammer, zit je toch weer met een stuk kabel voor je I2S verbinding.
Re: Raspberry Pi
Als je het kort houd is het niet zo een bezwaar, en mogelijk komen er van die ESS9023 ook wel nieuwere uitvoeringen van, maar ik heb ze nog niet gezien.
Deze jongens in de gaten houden?
De eerste is die van FR-Aad
http://www.audiophonics.fr/audiophonics ... -8396.html
http://www.audiophonics.fr/fr/raspberry-pi-c-660.html
http://www.audiophonics.fr/fr/kits-modu ... -8962.html
Deze jongens in de gaten houden?
De eerste is die van FR-Aad
http://www.audiophonics.fr/audiophonics ... -8396.html
http://www.audiophonics.fr/fr/raspberry-pi-c-660.html
http://www.audiophonics.fr/fr/kits-modu ... -8962.html
Re: Raspberry Pi
Die site had ik al bij mijn favorieten staan, zat zelf een beetje te kijken naar nummer drie of dezehannesie schreef:Als je het kort houd is het niet zo een bezwaar, en mogelijk komen er van die ESS9023 ook wel nieuwere uitvoeringen van, maar ik heb ze nog niet gezien.
Deze jongens in de gaten houden?
De eerste is die van FR-Aad
http://www.audiophonics.fr/audiophonics ... -8396.html
http://www.audiophonics.fr/fr/raspberry-pi-c-660.html
http://www.audiophonics.fr/fr/kits-modu ... -8962.html
Re: Raspberry Pi
Ik zie net deze voor de B+, bij Tjaekel.
http://www.tjaekel.com/T-DAC/raspi_rca_plus.html
http://www.tjaekel.com/T-DAC/raspi_rca_plus.html
Re: Raspberry Pi
Heb net een 'snellere' pi gekocht: de hummingboard http://www.gadgetpark.nl/Hummingboard-i2. Heeft al een spdif aansluiting, kan zo aan de HK-dac.
Inzetten als server is door de grotere rekenkracht geen probleem. En past gewoon in een pi doosje. Ga eerst Volumio er op zetten: de versie voor Cubox-i schijnt gewoon te werken.
Inzetten als server is door de grotere rekenkracht geen probleem. En past gewoon in een pi doosje. Ga eerst Volumio er op zetten: de versie voor Cubox-i schijnt gewoon te werken.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Raspberry Pi
Hee, die is leuk. 88 pietermannen inclusief kastje. Misschien ook maar eens overwegen, heb nu qobuz met HD materiaal.
Re: Raspberry Pi
Voor dat geld heb ik dan liever een Odroid U3, dan is het echt sneller.
Zeker voor server gebruik.
USB geeft wat meer (flexibeler), maar voor Gerhard zijn spul dan weer niet de S/Pdif, is dan te omzeilen met M2Tech.
Dan is de Cubie2 (A20) nog sneller als dit en heeft i.p. ook S/Pdif uit, maar nog niet geprobeerd
Zeker voor server gebruik.
USB geeft wat meer (flexibeler), maar voor Gerhard zijn spul dan weer niet de S/Pdif, is dan te omzeilen met M2Tech.
Dan is de Cubie2 (A20) nog sneller als dit en heeft i.p. ook S/Pdif uit, maar nog niet geprobeerd
