Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden
Leo zei gisteravond dat het beste was wat hij ooit gehoord had......
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden
Ik kreeg al de opmerking dat deze recensie aan de korte kant was. Maar om het plastischer uit te drukken: Bij de herkenningstune van The Pink Panter kon je in de saxofoon kijken en bij een ander -mij niet bekend nummer- stond de basgitarist voor mijn neus, hoorde, voelde en zag je de trilling van de snaren en was de basgitaar zelf rood van kleur.
Als dat soort associaties direct bij mij opkomen, dan zit het met de ruimtelijke afbeelding wel goed
Als dat soort associaties direct bij mij opkomen, dan zit het met de ruimtelijke afbeelding wel goed
Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden
Dan had je mee moeten gaan, Dre ! 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden
Weinig inhoudelijke reactie trouwens over het gepresenteerde!
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden
Je bedoelt het in Beetsterzwaag gepresenteerde?ds23man schreef:Weinig inhoudelijke reactie trouwens over het gepresenteerde!
Ik vond dat bijna alle speakers leden aan een weinig doortekende afbeelding en een of meer voorkeursfrequenties.
Dat doet bij mij vermoeden dat de akoestiek van het zaaltje een te sterke eigen bijdrage heeft waar ik me niet overheen heb kunnen zetten.
Als er achterin bij de bar gepraat werd (en dat werd er), dan overstemde dat bijna de muziek die gespeeld werd. Dat neemt niet weg dat het heel gezellig was, hoor.
De open baffles van ovni leden heel erg aan dit verschijnsel, mogelijk door de rommelige weerkaatsing van het van achter afgestraalde geluid. Bij wijze van experiment hebben we die op de tafel gezet. De afbeelding was gelijk stukken beter, maar het laag liet toen weer te wensen over, hetgeen natuurlijk logisch is omdat het systeem in het laag mede afhankelijk is van vloerweerkaatsing.
In die omstandigheden lever ik geen commentaar op het beluisterde, want dat kan de gepresenteerde creaties onrecht aandoen. Ik kon het zo gewoon niet goed beoordelen.
De monitor van Dré wist zich op een of andere manier van de omstandigheden los te maken en klonk heel netjes.
Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden
Had ik het geweten.....ray5150 schreef:Dan had je mee moeten gaan, Dre !
Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden
Ziet er leuk uit, en vast leerzaam.
Wat zijn die zwarte monitoren, zien er mooi uit.
Wat zijn die zwarte monitoren, zien er mooi uit.
Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden
De zwarte monitoren zijn van Mtraxx (Gerjan)gervenja schreef:Ziet er leuk uit, en vast leerzaam.
Wat zijn die zwarte monitoren, zien er mooi uit.
Ze zijn gebouwd met een Davis woofer en Jantzen tweeter.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden
het was een idd mooie en leerzame lezing, erg fijn dat Menno dat kwam doen.Kappa7 schreef:Verder was de lezing van Menno leuk en ging over de problemen die hij was tegen gekomen bij het maken van een 1 pitter wat een contest was bij de ETF in 2012.
Er werd ingegaan op de kwaliteit van de trafo en wat daarbij de problemen zijn bij het ontwerpen.
hij is een van die weinigen die de combinatie van grote kennis over een onderwerp met het ook kunnen uitleggen middels een mooi verhaal aan een leken publiek bezitten
Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden
Wil in ieder geval Richard en Weidok nog bedanken voor de organisatie en de echte (Friese?) hartelijke ontvangst.
Wil een volgende keer iets "speelbaars" meenemen.
(heeft Menno eigenlijk nog dvd's verkocht?)
groet,
Aat
Wil een volgende keer iets "speelbaars" meenemen.
(heeft Menno eigenlijk nog dvd's verkocht?)
groet,
Aat
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden
Ja, Aat, Ik heb een dvd van Menno meegenomen. Volgens mij was er nog iemand die er een kocht.
Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden
Ja ik heb ook een DVD gekocht 
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden
Ik kan mij helemaal aansluiten aan deze opmerking.. de ruimte heeft inderdaad een grote invloed gehad op bijna alle beluisterde systemen... naast de begrijpelijk rumoer op de achtergrond wordt er al gauw volume een tandje opgeschroefd wat weer in nadeel is van kleinere systemen.pappaleo schreef:Je bedoelt het in Beetsterzwaag gepresenteerde?ds23man schreef:Weinig inhoudelijke reactie trouwens over het gepresenteerde!
Ik vond dat bijna alle speakers leden aan een weinig doortekende afbeelding en een of meer voorkeursfrequenties.
Dat doet bij mij vermoeden dat de akoestiek van het zaaltje een te sterke eigen bijdrage heeft waar ik me niet overheen heb kunnen zetten.
Als er achterin bij de bar gepraat werd (en dat werd er), dan overstemde dat bijna de muziek die gespeeld werd. Dat neemt niet weg dat het heel gezellig was, hoor.
De open baffles van ovni leden heel erg aan dit verschijnsel, mogelijk door de rommelige weerkaatsing van het van achter afgestraalde geluid. Bij wijze van experiment hebben we die op de tafel gezet. De afbeelding was gelijk stukken beter, maar het laag liet toen weer te wensen over, hetgeen natuurlijk logisch is omdat het systeem in het laag mede afhankelijk is van vloerweerkaatsing.
In die omstandigheden lever ik geen commentaar op het beluisterde, want dat kan de gepresenteerde creaties onrecht aandoen. Ik kon het zo gewoon niet goed beoordelen.
De monitor van Dré wist zich op een of andere manier van de omstandigheden los te maken en klonk heel netjes.
Ik verder een erg leuke dag gehad, inspiratie en ideeën borrelen al weer volop.
Enige uitleg Parure mkII volgt nog.
Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden
shit
gemist
had graag jullie oordeel gehoord over deze voormalige wharfdale diamond 3
gemist
had graag jullie oordeel gehoord over deze voormalige wharfdale diamond 3
Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden
Ik denk dat Hengelo een betere optie is, zijn meer zalen en beter te beoordelen lijkt mij.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 26&t=21039
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 26&t=21039
Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden
Inderdaad, de gezelligheid van Beetsterszwaag is niet te verbeteren en ik hoop dat ze nooit naar een andere locatie zullen verhuizen. Maar luisteren gaat in Hengelo beter.
Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden
Nog een klein verbeterpuntje; graag (weer?) naambordjes of stickers met de nickname. Maakt het voor nieuwe forumleden een stuk makkelijker om iemand aan te spreken.
groet,
Aat
groet,
Aat
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden
Het beluisteren van de systemen valt in de ruimte in Beetsterzwaag inderdaad niet altijd mee.
Het rumoer, niet alleen vanuit de bar maar ook vanuit het "luistergedeelte" is teveel. De meeste systemen klonken wat schril in het mid-hoog. Dat leek vooral door de ruimte te komen.
Ik was zeer onder de indruk van de TL van Dalojan. Erg leuk afgewerkt ook, maar qua klank sprak dit systeem mij het meeste aan. Ik ben benieuwd of deze combinatie ook passief te filteren is.
De Tangband breedbander kwam ook best aardig uit de verf, alleen in het laag kwam het hier en daar te kort. Dit lag in sommige gevallen ook aan de opnames die werden gedraaid. Ik had zelf geen muziek meegenomen, dus daarover zal ik verder niet teveel zeggen.
Ik was ook goed te spreken of de zwarte monitors van Mtraxx. Die zetten een mooi geluid neer en leken van alle systemen het minst last te hebben van de ruimte. Is hier een uitgebreidere beschrijving van?
De open baffles (SOBEX) vond ik zeer inspirerend. Echte zelfbouw waarbij de maker ook uitlegde dat hij altijd het budget in de gaten houdt. Voor een beter oordeel verdienen deze luidsprekers een demonstratie in een andere ruimte, waarbij ze dichter bij een muur kunnen staan.
Het rumoer, niet alleen vanuit de bar maar ook vanuit het "luistergedeelte" is teveel. De meeste systemen klonken wat schril in het mid-hoog. Dat leek vooral door de ruimte te komen.
Ik was zeer onder de indruk van de TL van Dalojan. Erg leuk afgewerkt ook, maar qua klank sprak dit systeem mij het meeste aan. Ik ben benieuwd of deze combinatie ook passief te filteren is.
De Tangband breedbander kwam ook best aardig uit de verf, alleen in het laag kwam het hier en daar te kort. Dit lag in sommige gevallen ook aan de opnames die werden gedraaid. Ik had zelf geen muziek meegenomen, dus daarover zal ik verder niet teveel zeggen.
Ik was ook goed te spreken of de zwarte monitors van Mtraxx. Die zetten een mooi geluid neer en leken van alle systemen het minst last te hebben van de ruimte. Is hier een uitgebreidere beschrijving van?
De open baffles (SOBEX) vond ik zeer inspirerend. Echte zelfbouw waarbij de maker ook uitlegde dat hij altijd het budget in de gaten houdt. Voor een beter oordeel verdienen deze luidsprekers een demonstratie in een andere ruimte, waarbij ze dichter bij een muur kunnen staan.
Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden
Het luisteren is inderdaad lastig.....
De ruimte laat speakers die niet perfect in balans zijn keihard door de mand vallen.
Het midhoog en hoog waren gelijk voorzien van een dun en hard randje.
Maar goed,gezellig is het dan wel weer!
De ruimte laat speakers die niet perfect in balans zijn keihard door de mand vallen.
Het midhoog en hoog waren gelijk voorzien van een dun en hard randje.
Maar goed,gezellig is het dan wel weer!
Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden
Ffen een update van mij.molekuul schreef:Allen,
Ik moetmij helaas afmelden, ik ben net met een speaker van de een na onderste tree van de trap gevallen mijn speaker zit er goed uit, maar ik niet.Eerts maar langs de dokter.
Mvg,
Joris weijters
Mijn linker voet en rechter enkel zijn gekneusd, maar met wat pijnstillers kan ik weer wat lopen. Gisteren heeftmijn buurman mijn speakers naar boven gebracht. Ik heb ze gelukkig goed stevig gebouwd. Of ik heb um goed opgevangen. Buiten een vlek van bloed op de zijkant, is er weinig te zien van de val, en gelukkig speelt ie nog als te voren.
Ik ga zeker mijn best doen om er in Hengelo weer bij te zijn.
Groetjes,
Joris
Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden
Goed om te horen dat het allemaal weer wat beter gaat, en dat je weer kunt genieten van muziek.molekuul schreef:Ffen een update van mij.molekuul schreef:Allen,
Ik moetmij helaas afmelden, ik ben net met een speaker van de een na onderste tree van de trap gevallen mijn speaker zit er goed uit, maar ik niet.Eerts maar langs de dokter.
Mvg,
Joris weijters
Mijn linker voet en rechter enkel zijn gekneusd, maar met wat pijnstillers kan ik weer wat lopen. Gisteren heeftmijn buurman mijn speakers naar boven gebracht. Ik heb ze gelukkig goed stevig gebouwd. Of ik heb um goed opgevangen. Buiten een vlek van bloed op de zijkant, is er weinig te zien van de val, en gelukkig speelt ie nog als te voren.
Ik ga zeker mijn best doen om er in Hengelo weer bij te zijn.
Groetjes,
Joris
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden
Leuk om te horen, de basis (AL170 TL) heb ik ook al jaren in gebruik en wil dit nog verder optimaliseren.RobertD schreef:Ik was zeer onder de indruk van de TL van Dalojan. Erg leuk afgewerkt ook, maar qua klank sprak dit systeem mij het meeste aan. Ik ben benieuwd of deze combinatie ook passief te filteren is.
Misschien kan jij (en evt. anderen) aangeven wat prettig was. Homogeniteit gok ik, maar hoe kwam het laag over? Dalojan mistte geloof ik wat koppeling van het laag t.o.v. thuis maar zo te horen was deze TL prettig om te beluisteren?!
Vertel vertel
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden
Mijn indruk was ook dat er in de ruimte koppeling problemen waren in met name het laag.. precies in de midden was het wel okay.(gebrek aan achterwand?)Overal indruk was prima en ik zou ook benieuwd zijn in passief smaakje!wouter schreef:Leuk om te horen, de basis (AL170 TL) heb ik ook al jaren in gebruik en wil dit nog verder optimaliseren.RobertD schreef:Ik was zeer onder de indruk van de TL van Dalojan. Erg leuk afgewerkt ook, maar qua klank sprak dit systeem mij het meeste aan. Ik ben benieuwd of deze combinatie ook passief te filteren is.
Misschien kan jij (en evt. anderen) aangeven wat prettig was. Homogeniteit gok ik, maar hoe kwam het laag over? Dalojan mistte geloof ik wat koppeling van het laag t.o.v. thuis maar zo te horen was deze TL prettig om te beluisteren?!
Vertel vertel
Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden
Best lastig om een indruk te geven.wouter schreef:Leuk om te horen, de basis (AL170 TL) heb ik ook al jaren in gebruik en wil dit nog verder optimaliseren.RobertD schreef:Ik was zeer onder de indruk van de TL van Dalojan. Erg leuk afgewerkt ook, maar qua klank sprak dit systeem mij het meeste aan. Ik ben benieuwd of deze combinatie ook passief te filteren is.
Misschien kan jij (en evt. anderen) aangeven wat prettig was. Homogeniteit gok ik, maar hoe kwam het laag over? Dalojan mistte geloof ik wat koppeling van het laag t.o.v. thuis maar zo te horen was deze TL prettig om te beluisteren?!
Vertel vertel
Ze stonden in het begin te hard en de omgeving hielp niet mee.
De omgeving was iets waar de meeste setjes last van hadden.
Alleen Dre zijn setje leek zich niets van de ruimte aan te trekken.
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden
Uitgebreide beschrijving van de Parure MkII is in het onderstaande draadje te lezen.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=21055
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=21055
