Compass DAC

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Rednaxela
Berichten: 8
Lid geworden op: za 13 jun 2009, 6:58

Compass DAC

Bericht door Rednaxela »

Vandaag stuitte ik per toeval op dit apparaat. Een Benchmark/Lavry-achtig ding voor weinig geld. Zelf vind ik hem eigenlijk wel mooi, functioneel, maar ook om te zien. Ook al is het geen dhz-kit, het lijkt me dat hij ook zelfbouwers aan zal spreken.

Hier en daar had het van mij wel ietsje minder spiritueel gemogen. Versterkingscircuits met de namen Aarde, Zon en Maan en verder de mededeling dat ze allemaal een iets andere 'voice' hebben vind ik altijd een beetje moeilijk te beoordelen. Aan de andere kant, de informatie op de site van de fabrikant lijkt verder wel heel controleerbaar. Mijn kennis van zaken schiet alleen te kort om alle claims op waarde te schatten.

Wat ik me dus afvraag: is dit nu wél of niet een puik stukje audiotechniek, en dan in deze zin van het woord? Wat denken jullie?
Plaats reactie