De vierkanaals die Walter heeft wordt ongeveer 55 graden en doet dat vrij onafhankelijk van de omgevingstemperatuur (op warme zomerdagen meten we hetzelfde).ray5150 schreef:Dat die daudio versterkers flink warm worden is niet zo vreemd. er zijn slechts enkele ventilatiesleuven aangebracht, en die zitten ook nog op een plek waar de minste warmte geproduceerd word. aan de achterkant.
Dat laatste punt ben ik met je eens.
De versie van de foto die je toont, de gecombineerde ASP/AMP, wordt ongeveer 40 graden, dat is natuurlijk lekker laag voor een versterker met een 400W voeding. Wat helpt in beide gevallen is de extra voeding (zie kleine trafo) voor de mosfet driver stage van de module, waardoor de verliezen in rust en de vervorming verder worden verlaagd.
Deze extra voeding is trouwens ook toe te passen op de ncore modules, dus als je die dubbel zoveel in een kast wilt zetten is deze modificatie zeker te overwegen. Het staat enigszins summier genoemd in de datasheet, waar ze het hebben over de VDR. Zie blz 5, onder punt 7.2, de toelichting op connector J7, pin 11. http://www.hypex.nl/docs/NC400_datasheet.pdf
Ik realiseer me dat het wat off-topic is, omdat Carlo geen ncores gebruikt, maar omdat de warmte ontwikkeling van UcD's hier ter sprake kwam leek het me nuttige informatie.