6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: 6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Bericht door Daudio »

ray5150 schreef:
Dat die daudio versterkers flink warm worden is niet zo vreemd. er zijn slechts enkele ventilatiesleuven aangebracht, en die zitten ook nog op een plek waar de minste warmte geproduceerd word. aan de achterkant.
open1.~png.jpg
Dat laatste punt ben ik met je eens.
De vierkanaals die Walter heeft wordt ongeveer 55 graden en doet dat vrij onafhankelijk van de omgevingstemperatuur (op warme zomerdagen meten we hetzelfde).
De versie van de foto die je toont, de gecombineerde ASP/AMP, wordt ongeveer 40 graden, dat is natuurlijk lekker laag voor een versterker met een 400W voeding. Wat helpt in beide gevallen is de extra voeding (zie kleine trafo) voor de mosfet driver stage van de module, waardoor de verliezen in rust en de vervorming verder worden verlaagd.

Deze extra voeding is trouwens ook toe te passen op de ncore modules, dus als je die dubbel zoveel in een kast wilt zetten is deze modificatie zeker te overwegen. Het staat enigszins summier genoemd in de datasheet, waar ze het hebben over de VDR. Zie blz 5, onder punt 7.2, de toelichting op connector J7, pin 11. http://www.hypex.nl/docs/NC400_datasheet.pdf

Ik realiseer me dat het wat off-topic is, omdat Carlo geen ncores gebruikt, maar omdat de warmte ontwikkeling van UcD's hier ter sprake kwam leek het me nuttige informatie.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: 6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Bericht door CarloPJB »

:goedzo:

Als alles dadelijk speelt hou ik de temp goed in de gaten , zal op verschillende plaatsen eens een thermokoppel erin hangen en meten.

Wordt het toch te warm , gaat de kast weer uit elkaar , komt er in de dubbele bodem een of meerdere stille fans die vanaf de bodem zuigen erdoor de bovenkant afblazen . Hier zal ik dan openingen infresen.
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: 6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Bericht door koifarm »

:boos:

Mod: belediging verwijderd. De oorspronkelijke inhoud was al door de auteur zelf verwijderd.
Laatst gewijzigd door koifarm op zo 05 okt 2014, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 9:40
Locatie: Schin op Geul
Contacteer:

Re: 6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Bericht door Gerrit »

Deze extra voeding is trouwens ook toe te passen op de ncore modules, dus als je die dubbel zoveel in een kast wilt zetten is deze modificatie zeker te overwegen. Het staat enigszins summier genoemd in de datasheet, waar ze het hebben over de VDR. Zie blz 5, onder punt 7.2, de toelichting op connector J7, pin 11. http://www.hypex.nl/docs/NC400_datasheet.pdf

Ik realiseer me dat het wat off-topic is, omdat Carlo geen ncores gebruikt, maar omdat de warmte ontwikkeling van UcD's hier ter sprake kwam leek het me nuttige informatie.
De SMPS600 voorziet in deze hulpspanning, staat in de datasheet onder 10.1 Thermal considerations:
If your power supply includes a gate drive supply (referenced to -HV), as the SMPS600 does, idle dissipation is around 4.5W
Wat ik mij afvraag is hoe je de flatcables van het inputboard naar de DLCP gaat leggen, daar loopt je analoge ingang door en die kabel is niet getwist en ook niet afgeschermd.

Gerrit
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: 6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Bericht door CarloPJB »

@ Gerrit.

Ik kan niet anders als deze zo hoog mogelijk door de kast laten lopen . De flatkabels lopen dan ongeveer 45 mm boven de SMPSen . Zou ik hier problemen kunnen verwachten ?

Edit ....ik zou boven de SMPSen nog een plaatje kunnen maken voor afscherming.

:rock: de deurbel :rock:

Pakketje HYPEX voor meneer ...... :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Bericht door ds23man »

Oh, ik dacht een :foto: toestel......
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: 6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Bericht door CarloPJB »

ds23man schreef:
Oh, ik dacht een :foto: toestel......

Zal ik dan ook gelijk foto's maken van de assortiment doos doorvoer tulles en snakeskin :mrgreen:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: 6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Bericht door CarloPJB »

Kom er net achter dat ik de SMPSen op drie punten niet met metalen busjes mag monteren/ stapelen :-$ .
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12872
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: 6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Bericht door jeroen_d »

Het is geen ramp, want die eilandjes zijn geisoleerd op de print, maar beter is inderdaad om kunststof busjes te gebruiken en slechts op dat ene punt dat Hypex aangeeft te koppelen aan de behuizing.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Bericht door ds23man »

Conrad heeft geisoleerde afstandbussen met binnendraad aan 1 zijde en draadeind aan de andere.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Bericht door ray5150 »

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Bericht door ray5150 »

Dat is voor als het aardbevingsbestendig moet zijn. :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Bericht door ds23man »

ray5150 schreef:
Dat is voor als het aardbevingsbestendig moet zijn. :mrgreen:
Heb je zijn woofers gezien????? :shock:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Bericht door ray5150 »

:lol: :lol: :lol: :lol: :goeie: :goeie:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: 6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Bericht door CarloPJB »

ds23man schreef:
ray5150 schreef:
Dat is voor als het aardbevingsbestendig moet zijn. :mrgreen:
Heb je zijn woofers gezien????? :shock:

:sure:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: 6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Bericht door CarloPJB »

jeroen_d schreef:
Het is geen ramp, want die eilandjes zijn geisoleerd op de print, maar beter is inderdaad om kunststof busjes te gebruiken en slechts op dat ene punt dat Hypex aangeeft te koppelen aan de behuizing.

Ik had de print al zitten bestuderen en zag er ook geen kwaad in :-s
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: 6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Bericht door Ah!buis »

ds23man schreef:
ray5150 schreef:
Dat is voor als het aardbevingsbestendig moet zijn. :mrgreen:
Heb je zijn woofers gezien????? :shock:
Vermoed zo dat die eerder aardbevingsveroorzakers zijn :shock:
Pas maar op dat je de schuld niet krijgt :lol:
Anne
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Bericht door ds23man »

Dat die eilandjes geisoleerd zijn wil nog niet zeggen dat je aan de minimale isolatieafstand voldoet voor een dubbel geisoleerd toestel!
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: 6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Bericht door CarloPJB »

ds23man schreef:
Dat die eilandjes geisoleerd zijn wil nog niet zeggen dat je aan de minimale isolatieafstand voldoet voor een dubbel geisoleerd toestel!

Daar heb je een punt natuurlijk :goedzo:

Zal de kunststof busjes bestellen .
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12872
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: 6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Bericht door jeroen_d »

Klopt, het is geen ramp zeker niet als je randaarde gebruikt, maar beter is het echt netjes te doen.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: 6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Bericht door CarloPJB »

Vandaag , voor mijn doen :-s , weer een hoop gedaan.

De zijkanten en achterkant van de kast op maat gezaagd .

De U-profielen aan de bodem vast gemaakt en hieraan de zijkanten bevestigd.

Aan de zijkant vast zit ondertussen een UcD 700 met mbv een hoekprofiel.


En voor de 180/ 400 UcD's heb ik te opstelling veranderd . Deze met een hoekprofiel aan de bodem koppelen was zo een geknoei. Ik heb ze nu rechtstreeks met het koelprofiel op de bodem zitten.

Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Bericht door ray5150 »

:foto:
:foto:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: 6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Bericht door CarloPJB »

ray5150 schreef:
:foto:
:foto:


:lagge:


M'n accu is nu aan het opladen , zal morgen , met dag licht foto's maken ..
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Bericht door ray5150 »

Dag, licht. tot ziens... :lol:
Plaats reactie