Nog Minidisc liefhebbers hier ?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Nog Minidisc liefhebbers hier ?
Even rekenen, Gerhard komt mij ophalen vanuit Eenum, dat is dus 257 km, dan gaan we naar Groesbeek, ongeveer 224 km.
Na afloop dezelfde ritjes weer terug, komt dus totaal op slechts 998 kilometer uit...
Dat word een duur dagje voor Gerhard, ik hoop niet dat je benzine tankt ?
Na afloop dezelfde ritjes weer terug, komt dus totaal op slechts 998 kilometer uit...
Dat word een duur dagje voor Gerhard, ik hoop niet dat je benzine tankt ?
Re: Nog Minidisc liefhebbers hier ?
Heb ook nog een minidisc-deck en portable hier in de kast staan, samen met enkele tientallen minidiscs. Destijds ook nog een schakelingetje met IR led gebouwd om via de pc de titels van album en nummers te kunnen invoeren. Dat ging een stuk makkelijker dan via de afstandsbediening.
Sony MDS-JE520 deck:

Sony MZ-E20 portable:

Op dit moment staat de boel dus werkeloos in de kast maar ik ben nog steeds van plan om het deck weer eens in een set op zolder aan te sluiten.
Sony MDS-JE520 deck:
Sony MZ-E20 portable:

Op dit moment staat de boel dus werkeloos in de kast maar ik ben nog steeds van plan om het deck weer eens in een set op zolder aan te sluiten.
Re: Nog Minidisc liefhebbers hier ?
De 520 is zo'n beetje technisch hetzelfde als de S39 die ik heb, alleen een ander jasje eromheen.
Dat deden ze bij Sony wel vaker, zo was er een cassette deck dat onder 4 verschillende typenummer is verkocht, dezelfde electronica en loopwerk, het zag er alleen wat anders uit.
Ik ben ook zeker van plan om deze te gaan gebruiken, hij heeft al een plekje in het meubel gekregen, en is aangesloten via de optische ingang op een (toevallig ook) Sony CD speler.
Zo kan ik lekker verzamelaars van allemaal CD's waar maar een paar leuke nummers op staan.
Met een EQ erachter in V vorm afgesteld (ja, heel erg fout, so what ?) klinkt het ding best lekker vet.

Dat deden ze bij Sony wel vaker, zo was er een cassette deck dat onder 4 verschillende typenummer is verkocht, dezelfde electronica en loopwerk, het zag er alleen wat anders uit.
Ik ben ook zeker van plan om deze te gaan gebruiken, hij heeft al een plekje in het meubel gekregen, en is aangesloten via de optische ingang op een (toevallig ook) Sony CD speler.
Zo kan ik lekker verzamelaars van allemaal CD's waar maar een paar leuke nummers op staan.
Met een EQ erachter in V vorm afgesteld (ja, heel erg fout, so what ?) klinkt het ding best lekker vet.
Re: Nog Minidisc liefhebbers hier ?
Is dat wel audiofiel genoeg, zo'n minidisc? Daar zit toch een subbandcoder in (een of andere verre voorloper van MP2, MP3 en AAC), of kan het ook verliesvrij?
Re: Nog Minidisc liefhebbers hier ?
Verliesvrij kopiëren is niet mogelijk, er wordt inderdaad lossy compressie toegepast, om precies te zijn ATRAC. Dit heeft een bitrate van 292 kb/s.
Re: Nog Minidisc liefhebbers hier ?
JaMarcelvdG schreef:Is dat wel audiofiel genoeg, zo'n minidisc?
Re: Nog Minidisc liefhebbers hier ?
Of iets wel of niet audiofiel is heeft me eerlijk gezegd nooit zo geboeid.
Zo ben ik nog steeds dol op cassette-en-tape decks.
Als het maar niet al te veel ruist en bromt ben ik al gauw tevreden...
Zo ben ik nog steeds dol op cassette-en-tape decks.
Als het maar niet al te veel ruist en bromt ben ik al gauw tevreden...
Re: Nog Minidisc liefhebbers hier ?
Vandaag via de ZBA-postexpress de Minidiscs van Barry binnengekregen. 18 stuks !
Reuze blij mee, kan ik voorlopig even vooruit.
Hartstikke bedankt, Barry (en leo voor het meenemen) !
Reuze blij mee, kan ik voorlopig even vooruit.
Hartstikke bedankt, Barry (en leo voor het meenemen) !
Je hebt toevallig niet hier nog een schema of weblinkje van ?Ronald_1 schreef:Destijds ook nog een schakelingetje met IR led gebouwd om via de pc de titels van album en nummers te kunnen invoeren.
Dat ging een stuk makkelijker dan via de afstandsbediening.
Re: Nog Minidisc liefhebbers hier ?
Volgens mij had ik het schema en de software destijds van http://www.minidisc.org gehaald. Er staat nog wel een kopje MD Control via Infrared Interface op die site maar de meeste links die daar op de pagina staan zijn dood: http://minidisc.org/part_hacking.html#Titling_Filingray5150 schreef:Je hebt toevallig niet hier nog een schema of weblinkje van ?Ronald_1 schreef:Destijds ook nog een schakelingetje met IR led gebouwd om via de pc de titels van album en nummers te kunnen invoeren.
Dat ging een stuk makkelijker dan via de afstandsbediening.
Je zou ook eens kunnen kijken of je Minidisc Toc Editor in combinatie met lirc en een lirc compatible transmitter aan de praat kunt krijgen.
Ik kan binnenkort nog wel kijken of ik toevallig nog iets bewaard heb op een cd-rom maar ik ben bang dat ik niet meer info voor handen heb.
Re: Nog Minidisc liefhebbers hier ?
De meeste MD titlers die ik ben tegengekomen maken gebruik van de parallelle poort om daar een schakeling(etje) aan te sturen .... volgens mij is een parallelle poort tegenwoordig ver te zoeken op laptops. Ik weet niet of je een tablet hebt en of deze met een IR is uitgerust maar daar zou je ook eens naar kunnen kijken.
Voordat je helemaal los gaat op een schakeling ... hoeveel MD's ben je van plan om te gaan betitelen
Ik heb hier een behoorlijk rijtje MD's staan en die heb ik allemaal met het wieltje betiteld, het is een klus maar als je eenmaal de routine te pakken hebt (hoofdlettergebruik, punten/koppelstreepjes, etc.) dan is het vervolgens een eenvoudig en simpel klusje 
Voordat je helemaal los gaat op een schakeling ... hoeveel MD's ben je van plan om te gaan betitelen
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog Minidisc liefhebbers hier ?
Veel plezier ermee, Leo bedankt voor het transport.ray5150 schreef:Vandaag via de ZBA-postexpress de Minidiscs van Barry binnengekregen. 18 stuks !![]()
![]()
![]()
![]()
Reuze blij mee, kan ik voorlopig even vooruit.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hartstikke bedankt, Barry (en leo voor het meenemen) !
Re: Nog Minidisc liefhebbers hier ?
Hier ook nog een MD-gebruiker, althans ik heb er een staan, ook een 520. Laatst voor een optreden bij de presentatie van een boek dat mijn zus geschreven heeft was hij erg handig voor een artiest die zijn begeleidingsmuziek op MD had staan. Ik superblij natuurlijk dat ik dat ding nog had staan, slaat ie tijdens het wisselen van tracks vast
. Niks meer mee te beginnen. Uitgeschakeld, weer inschakelen, helemaal niks. Gelukkig had de artiest wel een USB-stick bij zich waar hij de muziek ook op had staan, waardoor we gewoon (met een paar minuten vertraging) verder konden.
Ik kom thuis, prik de stekker in het stopcontact en de spelert is weer fully functional !! Ik heb nog niet kunnen vinden wat nu het probleem was.
Groeten,
Mischa
Ik kom thuis, prik de stekker in het stopcontact en de spelert is weer fully functional !! Ik heb nog niet kunnen vinden wat nu het probleem was.
Groeten,
Mischa
Re: Nog Minidisc liefhebbers hier ?
Opmerkelijk. mogelijk heeft het wegvallen van de netspanning gezorgd voor een harde reset ?
Veel van die dingen kunnen niet uit, maar blijven op standby staan als je ze "uitschakelt".
Veel van die dingen kunnen niet uit, maar blijven op standby staan als je ze "uitschakelt".
Re: Nog Minidisc liefhebbers hier ?
Dat klopt, maar hij reageerde op geen enkele knop meer
. Netstekker trekken was de enige optie om hem uit te krijgen.
Re: Nog Minidisc liefhebbers hier ?
Haha, ik wist niet dat apparatuur daar ook gevoelig voor was 
Re: Nog Minidisc liefhebbers hier ?
Leuke topic, hier ook nog een liefhebber van MD. Ik heb er zelfs nog een opberg box voor.
Mijn spelers: sony auto md wisselaar voor 6x MD
Sony mz-r35
Sony mz-r55
Aiwa md walkman
Mijn spelers: sony auto md wisselaar voor 6x MD
Sony mz-r35
Sony mz-r55
Aiwa md walkman
Re: Nog Minidisc liefhebbers hier ?
Binnenkort heb ik er nog een 2 tal md spelers erbij dankzij edje.
Eindelijk eens varianten die niet draagbaar zijn.
Eindelijk eens varianten die niet draagbaar zijn.
