UCD400 eindversterker
Moderator: Beheerdersteam
UCD400 eindversterker
Gister heb ik een setje ucd400 oem opgepikt bij member Meiborg, alles zit erbij voeding Ucd supply HG, softstart module, aansluitkabeltjes.
De bedoeling is dat het een gebalanceerde eindversterker wordt voor de set van mijn vader. Voorversterker is ook gebalanceerd en luidsprekers zijn b&w 802s3. Draait nu met een zware vincent ab versterker maar is eigenlijk te fors want ligt op zijn kant achter in een audiokast verstopt. Het idee is dat dit een ideale vervanger zou zijn qua formaat en gewicht plus het verbruikt waarschijnlijk nog eens minder.
Ik heb de datasheets bij Hypex bekeken maar de OEM modules zijn helaas niet zo plug and play als de normale ucd modules dus vandaar dat ik jullie hulp hierbij wel kan gebruiken. Ik had enkel nog een trafo nodig en toevallig staat er al jaren een oude Harman Kardon receiver stof te happen waarvan meerdere kanalen waren doorgefikt en waar een geschikte (zo lijkt het althans) zware trafo in zit. Ik heb de trafo nagemeten, meet 42,9vac. Is bijna een volt boven de (unloaded) max van de UCD supply HG specificaties maar ik hoop dat dit geen problemen geeft. Schijnbaar heeft het voedingsbordje ook nog een extra 12v input nodig, zie ik helaas niet zitten op mijn trafo.
Wie heeft er hier ervaring met deze OEM modules en zou mij willen helpen uitvogelen hoe ik dit het beste aan kan sluiten?
De datasheets:
http://www.hypex.nl/docs/UcDSupplyHG_datasheet.pdf
http://www.hypex.nl/docs/softstart_datasheet.pdf
http://www.hypex.nl/docs/UcD400OEM_datasheet.pdf
Groet Dennis
De bedoeling is dat het een gebalanceerde eindversterker wordt voor de set van mijn vader. Voorversterker is ook gebalanceerd en luidsprekers zijn b&w 802s3. Draait nu met een zware vincent ab versterker maar is eigenlijk te fors want ligt op zijn kant achter in een audiokast verstopt. Het idee is dat dit een ideale vervanger zou zijn qua formaat en gewicht plus het verbruikt waarschijnlijk nog eens minder.
Ik heb de datasheets bij Hypex bekeken maar de OEM modules zijn helaas niet zo plug and play als de normale ucd modules dus vandaar dat ik jullie hulp hierbij wel kan gebruiken. Ik had enkel nog een trafo nodig en toevallig staat er al jaren een oude Harman Kardon receiver stof te happen waarvan meerdere kanalen waren doorgefikt en waar een geschikte (zo lijkt het althans) zware trafo in zit. Ik heb de trafo nagemeten, meet 42,9vac. Is bijna een volt boven de (unloaded) max van de UCD supply HG specificaties maar ik hoop dat dit geen problemen geeft. Schijnbaar heeft het voedingsbordje ook nog een extra 12v input nodig, zie ik helaas niet zitten op mijn trafo.
Wie heeft er hier ervaring met deze OEM modules en zou mij willen helpen uitvogelen hoe ik dit het beste aan kan sluiten?
De datasheets:
http://www.hypex.nl/docs/UcDSupplyHG_datasheet.pdf
http://www.hypex.nl/docs/softstart_datasheet.pdf
http://www.hypex.nl/docs/UcD400OEM_datasheet.pdf
Groet Dennis
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: UCD400 eindversterker
Het mooiste is dit:
http://www.hypex.nl/docs/UcD400OEM_datasheet.pdf
Of die bestaat voor de UCD400 weet ik niet.
http://www.hypex.nl/docs/UcD400OEM_datasheet.pdf
Of die bestaat voor de UCD400 weet ik niet.
Re: UCD400 eindversterker
Wat je nodig hebt zijn van die 36 pin contrastekers (female headers)
Een aantal pinnen moet je met elkaar verbinden voor de stroomvoorziening en de speakeruitgangen.
Alles is terug te vinden in de PDF van Gerhard.
Een aantal pinnen moet je met elkaar verbinden voor de stroomvoorziening en de speakeruitgangen.
Alles is terug te vinden in de PDF van Gerhard.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: UCD400 eindversterker
ds23man schreef:Het mooiste is dit:
http://www.hypex.nl/docs/UcD400OEM_datasheet.pdf
Of die bestaat voor de UCD400 weet ik niet.
Lezen Dre!
Re: UCD400 eindversterker
Daar gaat het even om inderdaad, de kabels die ik erbij gekregen heb passen niet. Waar zou ik die het beste locaal kunnen halen?Dan schreef:Wat je nodig hebt zijn van die 36 pin contrastekers (female headers)
Een aantal pinnen moet je met elkaar verbinden voor de stroomvoorziening en de speakeruitgangen.
Alles is terug te vinden in de PDF van Gerhard.
Zal eens een tekening proberen te maken met hoe ik denk het aan te moeten sluiten aan de hand van de datasheets, is makkelijker te zien of ik iets fout doe denk ik.
Re: UCD400 eindversterker
Er zijn haast geen lokale winkels meer, en al helemaal niet in dorpjes zoals bij jou...
Ik vermoed dat je van deze nodig hebt :
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewCat&catId=391
(maar daar staan geen 36 polige bij...)
Is een IDE kabel ook niet 36 polig ?
Ik vermoed dat je van deze nodig hebt :
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewCat&catId=391
(maar daar staan geen 36 polige bij...)
Is een IDE kabel ook niet 36 polig ?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: UCD400 eindversterker
Je zou Hypex eens kunnen mailen of ze er een adapter board voor hebben. Zo niet zal je toch zelf iets moeten gaan fabriceren.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: UCD400 eindversterker
En gaan kloojen met Flatcable moet je helemaal niet doen, aders zijn veel te dun voor de voedingspanningen en luidsprekeraansluitingen!
Re: UCD400 eindversterker
Je moet ook geen flatcable gebruiken maar de pin header.
Maar een bordje is idd beter. Ik heb ook twee OEM modules liggen. Als er een standaard voor is dan graag.
Anders fabriek ik binnenkort zelf wel even wat.
Maar een bordje is idd beter. Ik heb ook twee OEM modules liggen. Als er een standaard voor is dan graag.
Anders fabriek ik binnenkort zelf wel even wat.
Re: UCD400 eindversterker
Thanks. Die van dick best, een 26 en 10 polig naast elkaar zou dan wel gaan.
Zal hypex eens mailen of er adapter bordjes voor zijn.
Zal hypex eens mailen of er adapter bordjes voor zijn.
Re: UCD400 eindversterker
Volgens mij zijn die adapter bordjes er niet, wat de persoon had waar ik ze van heb overgenomen waren toch die flatcable stekkers maar dan met eigen bekabeling er in. Overigens raar dat die kabeltjes niet passen, ik heb ze op advies van Hypex mee besteld
.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: UCD400 eindversterker
Deze heb ik destijds besteld:
www.eoo-bv.nl
Ik denk dat ik er een printplaatje voor ga maken met schroefconnectoren zoals op het voorbeeld.
Weet iemand misschien een female header met haakse pootjes te vinden?
www.eoo-bv.nl
Ik denk dat ik er een printplaatje voor ga maken met schroefconnectoren zoals op het voorbeeld.
Weet iemand misschien een female header met haakse pootjes te vinden?
Re: UCD400 eindversterker
Inderdaad raar dat ze die kabels hebben aangeraden, is misschien alleen voor de normale ucd400. In het zakje zit een connector die past en die is 7 pins enkele rij.
Re: UCD400 eindversterker
http://www.conrad.nl/nl/bkl-electronic- ... 93528.htmlDan schreef:Weet iemand misschien een female header met haakse pootjes te vinden?
http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=view
Re: UCD400 eindversterker
Bedankt!koifarm schreef:http://www.conrad.nl/nl/bkl-electronic- ... 93528.htmlDan schreef:Weet iemand misschien een female header met haakse pootjes te vinden?
Ik vind zoeken bij Conrad niet echt verbeterd met de nieuwe website...
Re: UCD400 eindversterker
Is dus een nog grotere ramp gewordenray5150 schreef:Nieuw ? die zaak is toch al 10 jaar een grote ramp ?
