UCD400 eindversterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Konings
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 10:39
Locatie: Oudenbosch
Contacteer:

UCD400 eindversterker

Bericht door Konings »

Gister heb ik een setje ucd400 oem opgepikt bij member Meiborg, alles zit erbij voeding Ucd supply HG, softstart module, aansluitkabeltjes.

De bedoeling is dat het een gebalanceerde eindversterker wordt voor de set van mijn vader. Voorversterker is ook gebalanceerd en luidsprekers zijn b&w 802s3. Draait nu met een zware vincent ab versterker maar is eigenlijk te fors want ligt op zijn kant achter in een audiokast verstopt. Het idee is dat dit een ideale vervanger zou zijn qua formaat en gewicht plus het verbruikt waarschijnlijk nog eens minder.

Ik heb de datasheets bij Hypex bekeken maar de OEM modules zijn helaas niet zo plug and play als de normale ucd modules dus vandaar dat ik jullie hulp hierbij wel kan gebruiken. Ik had enkel nog een trafo nodig en toevallig staat er al jaren een oude Harman Kardon receiver stof te happen waarvan meerdere kanalen waren doorgefikt en waar een geschikte (zo lijkt het althans) zware trafo in zit. Ik heb de trafo nagemeten, meet 42,9vac. Is bijna een volt boven de (unloaded) max van de UCD supply HG specificaties maar ik hoop dat dit geen problemen geeft. Schijnbaar heeft het voedingsbordje ook nog een extra 12v input nodig, zie ik helaas niet zitten op mijn trafo.

Wie heeft er hier ervaring met deze OEM modules en zou mij willen helpen uitvogelen hoe ik dit het beste aan kan sluiten?

De datasheets:
http://www.hypex.nl/docs/UcDSupplyHG_datasheet.pdf
http://www.hypex.nl/docs/softstart_datasheet.pdf
http://www.hypex.nl/docs/UcD400OEM_datasheet.pdf

Groet Dennis
Bijlagen
20140928_120232.jpg
20140928_120431.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: UCD400 eindversterker

Bericht door ds23man »

Het mooiste is dit:

http://www.hypex.nl/docs/UcD400OEM_datasheet.pdf

Of die bestaat voor de UCD400 weet ik niet.
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: UCD400 eindversterker

Bericht door Dan »

Wat je nodig hebt zijn van die 36 pin contrastekers (female headers)
Een aantal pinnen moet je met elkaar verbinden voor de stroomvoorziening en de speakeruitgangen.
Alles is terug te vinden in de PDF van Gerhard.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: UCD400 eindversterker

Bericht door ds23man »

Oeps, verkeerde linkje. Moet deze wezen:

http://www.hypex.nl/docs/LP%20OEM%20ada ... manual.pdf
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: UCD400 eindversterker

Bericht door dre »

Weet je het zeker? :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: UCD400 eindversterker

Bericht door ds23man »

ds23man schreef:
Het mooiste is dit:

http://www.hypex.nl/docs/UcD400OEM_datasheet.pdf

Of die bestaat voor de UCD400 weet ik niet.

Lezen Dre! :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: UCD400 eindversterker

Bericht door dre »

Niet meer nodig. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Konings
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 10:39
Locatie: Oudenbosch
Contacteer:

Re: UCD400 eindversterker

Bericht door Konings »

Dan schreef:
Wat je nodig hebt zijn van die 36 pin contrastekers (female headers)
Een aantal pinnen moet je met elkaar verbinden voor de stroomvoorziening en de speakeruitgangen.
Alles is terug te vinden in de PDF van Gerhard.
Daar gaat het even om inderdaad, de kabels die ik erbij gekregen heb passen niet. Waar zou ik die het beste locaal kunnen halen?

Zal eens een tekening proberen te maken met hoe ik denk het aan te moeten sluiten aan de hand van de datasheets, is makkelijker te zien of ik iets fout doe denk ik.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: UCD400 eindversterker

Bericht door ray5150 »

Er zijn haast geen lokale winkels meer, en al helemaal niet in dorpjes zoals bij jou...
Ik vermoed dat je van deze nodig hebt :
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewCat&catId=391
(maar daar staan geen 36 polige bij...)

Is een IDE kabel ook niet 36 polig ? :idea:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: UCD400 eindversterker

Bericht door ds23man »

Je zou Hypex eens kunnen mailen of ze er een adapter board voor hebben. Zo niet zal je toch zelf iets moeten gaan fabriceren.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: UCD400 eindversterker

Bericht door ds23man »

En gaan kloojen met Flatcable moet je helemaal niet doen, aders zijn veel te dun voor de voedingspanningen en luidsprekeraansluitingen!
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: UCD400 eindversterker

Bericht door Dan »

Je moet ook geen flatcable gebruiken maar de pin header.
Maar een bordje is idd beter. Ik heb ook twee OEM modules liggen. Als er een standaard voor is dan graag.
Anders fabriek ik binnenkort zelf wel even wat.
Gebruikersavatar
Konings
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 10:39
Locatie: Oudenbosch
Contacteer:

Re: UCD400 eindversterker

Bericht door Konings »

Thanks. Die van dick best, een 26 en 10 polig naast elkaar zou dan wel gaan.

Zal hypex eens mailen of er adapter bordjes voor zijn.
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: UCD400 eindversterker

Bericht door meiborg »

Volgens mij zijn die adapter bordjes er niet, wat de persoon had waar ik ze van heb overgenomen waren toch die flatcable stekkers maar dan met eigen bekabeling er in. Overigens raar dat die kabeltjes niet passen, ik heb ze op advies van Hypex mee besteld :shock: .

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: UCD400 eindversterker

Bericht door Dan »

Deze heb ik destijds besteld:
www.eoo-bv.nl
Ik denk dat ik er een printplaatje voor ga maken met schroefconnectoren zoals op het voorbeeld.
Weet iemand misschien een female header met haakse pootjes te vinden?
Gebruikersavatar
Konings
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 10:39
Locatie: Oudenbosch
Contacteer:

Re: UCD400 eindversterker

Bericht door Konings »

Inderdaad raar dat ze die kabels hebben aangeraden, is misschien alleen voor de normale ucd400. In het zakje zit een connector die past en die is 7 pins enkele rij.
Bijlagen
20140928_180224.jpg
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: UCD400 eindversterker

Bericht door CarloPJB »

Lijkt verdacht veel op een aansluitset voor een SMPS400 voeding.
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: UCD400 eindversterker

Bericht door koifarm »

:boos:

Mod: belediging verwijderd. De oorspronkelijke inhoud was al door de auteur zelf verwijderd.
Laatst gewijzigd door koifarm op zo 05 okt 2014, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: UCD400 eindversterker

Bericht door koifarm »

Dan schreef:
Weet iemand misschien een female header met haakse pootjes te vinden?
http://www.conrad.nl/nl/bkl-electronic- ... 93528.html

http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=view
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: UCD400 eindversterker

Bericht door Dan »

koifarm schreef:
Dan schreef:
Weet iemand misschien een female header met haakse pootjes te vinden?
http://www.conrad.nl/nl/bkl-electronic- ... 93528.html
Bedankt!
Ik vind zoeken bij Conrad niet echt verbeterd met de nieuwe website...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: UCD400 eindversterker

Bericht door ray5150 »

Nieuw ? die zaak is toch al 10 jaar een grote ramp ? :think:
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: UCD400 eindversterker

Bericht door Dan »

ray5150 schreef:
Nieuw ? die zaak is toch al 10 jaar een grote ramp ? :think:
Is dus een nog grotere ramp geworden :mrgreen:
Plaats reactie