Bandor 150SW/8C

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi Jeroen

Die bandor is waarschijnlijk niet zo snel als ie lijkt, ik kom op een rms van 5.648 kg/s, dat is niet zo best, veel mechanische weerstand dus.

Zie ook: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... tie+factor

O:) heeft toevallig een van de snelste alu bas luidsprekers in de aanbieding die er is O:) tweede hands, alleen met crocodillen klemmetjes aangesloten 2 voor de prijs van 1.

http://www.lautsprechershop.de/pdf/alcone/ac8he.pdf

Groeten Roland
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Roland schreef:
Hoi Jeroen

Die bandor is waarschijnlijk niet zo snel als ie lijkt, ik kom op een rms van 5.648 kg/s, dat is niet zo best, veel mechanische weerstand dus.

Zie ook: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... tie+factor

O:) heeft toevallig een van de snelste alu bas luidsprekers in de aanbieding die er is O:) tweede hands, alleen met crocodillen klemmetjes aangesloten 2 voor de prijs van 1.

http://www.lautsprechershop.de/pdf/alcone/ac8he.pdf

Groeten Roland
Mooie drivers, maar in een geslotenkast van 26 liter een F3 van 76hz is wat hoog. In een BR van 60 liter ziet het er wat beter uit op 40hz.

Waarom doe je ze weg?
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi Jeroen

De kasten waren veel en veel te groot voor mijn kamer! Beetje verkeerd ingeschat. Wilde er een tweeweg systeem mee bouwen, wat laag kon weergeven met een redelijk rendement, resultaat twee keer 80 liter kisten (tml) Hieronder een plaatje van mijn bassreflex meets transmissionline kast. (je kan hem nog lager tunen met 80 liter)

Afbeelding

Groeten Roland
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Roland schreef:
Hoi Jeroen

De kasten waren veel en veel te groot voor mijn kamer! Beetje verkeerd ingeschat. Wilde er een tweeweg systeem mee bouwen, wat laag kon weergeven met een redelijk rendement, resultaat twee keer 80 liter kisten (tml) Hieronder een plaatje van mijn bassreflex meets transmissionline kast. (je kan hem nog lager tunen met 80 liter)

Afbeelding

Groeten Roland
Hoe zag je TL er uit dan? 80 liter is best veel!!
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Jeroen

Ik meen 1 keer gevouwen 1.20 hoog, 0.26 breed bijna 0.40 diep en de poort bij de vloer, veel en veel en veel te groot, voor mijn kamer, ik kan de preciese maten niet meer vinden, ik heb nu een andere computer en die oude tml van 80 l ben ik kwijt.

Om weer even van die alcone af te stappen een visaton alu bass lijkt me ook erg mooi voor je toepassing?

Groeten Roland
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Roland schreef:
Jeroen

Ik meen 1 keer gevouwen 1.20 hoog, 0.26 breed bijna 0.40 diep en de poort bij de vloer, veel en veel en veel te groot, voor mijn kamer, ik kan de preciese maten niet meer vinden, ik heb nu een andere computer en die oude tml van 80 l ben ik kwijt.

Om weer even van die alcone af te stappen een visaton alu bass lijkt me ook erg mooi voor je toepassing?

Groeten Roland
Die 130 AL is inderdaad ook mooi!! Zit zelfs in een TL kast in dit ontwerp:
http://www.visaton.com/english/artikel/ ... _6_20.html
13 cm geeft alleen niet veel drive meer!! (Rendement 80 db in een TL)
De 170 AL zou al beter zijn.

De TIW 200 is wel een erg mooie unit (gesloten kast 35 liter een F3 op 40hz)!!
Plaats reactie