Preamp Voyager
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Re: Preamp Voyager
Pcies, dan doet dat beetje polijsten er ook niet meer toe he.. Tijd is je vriend. Bevalt dat rentenieren een beetje? Levert in elk geval meer tijd op!
- audiomanics
- Contacteer:
Ik zal je vertellen: ik kan me nu haast niet meer voorstellen dat ik vroeger tijd had om te werken...Barry2001 schreef:Bevalt dat rentenieren een beetje? Levert in elk geval meer tijd op!
Kees
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Leuk, werken, maar er gaat zoveel vrije tijd in zitten...
Plekje gevonden voor de elco's, plaatje op maat gemaakt en de boel gemonteerd. De elco achter de gelijkrichter en de 470uF komen naast de smoorspoel te zitten.
Plekje gevonden voor de elco's, plaatje op maat gemaakt en de boel gemonteerd. De elco achter de gelijkrichter en de 470uF komen naast de smoorspoel te zitten.
Goed bezig Barry
ziet er perfect uit, ik ga er vanuit dat hij volgend jaar op de ZBA dag in Almelo aanwezig is 
Heel apart, met die beugel met nixie's.
Zelf zou ik niet zo snel voor zo'n soort afwerking kiezen, maar het is wel netjes gebouwd.
Zelf zou ik niet zo snel voor zo'n soort afwerking kiezen, maar het is wel netjes gebouwd.
Vraag mij heel de tijd al af hoe je die omlijsting van die Nixie's hebt gemaakt.
Is idd heel apart, lijkt wel wat op een eigenaardige bril voor meer-oogigen
.
Ook wel mooi door het wat raadselachtig uiterlijk.
Kun je 'm in 't midden op slot doen
Anne
Ook wel mooi door het wat raadselachtig uiterlijk.
Kun je 'm in 't midden op slot doen
Anne
Laatst gewijzigd door Ah!buis op vr 29 aug 2014, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
@Ray: thanks. Ben er zelf erg tevreden over, het is geworden zoals ik me had voorgesteld, het geeft het geheel een robuust uiterlijk. Ik heb getwijfeld of ik bv IN-16's zou gebruiken, nixies bovenop, maar ik denk dat ik dit mooier vind.
@FR-Aad: die heb ik niet zelf gemaakt, heeft Kees voor me gedaan. Het is Corian, een soort kunst steen. Rechts zoals íe ze van Kees kwamen, links gepolijst, met koperpoets.
@Ah!buis: Als 'op slot doen' vlaams is voor uitschakelen, dan ja
is een aan uit moment schakelaar, met een klik-aan-klik-uit schakeling erachter.
@FR-Aad: die heb ik niet zelf gemaakt, heeft Kees voor me gedaan. Het is Corian, een soort kunst steen. Rechts zoals íe ze van Kees kwamen, links gepolijst, met koperpoets.
@Ah!buis: Als 'op slot doen' vlaams is voor uitschakelen, dan ja
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
In de 2 bakjes komen resepectievelijk de 'gewone' voorversterker met de 6SN7's, en een Phonodude. Eerst genoemde is aangesloten en dit lijkt allemaal ok, moet nu eerst de audio in- uitgangen fatsoenlijk aansluiten om verder wat te kunnen testen.
- audiomanics
- Contacteer:
Begint al mooi te worden.. Hoewel, als ik er naar kijk zou ik eens gaan zoeken voor een paar mooie ronde bakelieten knoppen ipv die strakke Alu-kleurige (moeten ze wel passen natuurlijk).. Maar dat is mijn idee.. Je kan eens kijken voor de zelfde soort knoppen in mat zwart anders.. Ik denk dat het dan een nog fraaier geheel vormt..
Kees
Kees
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Dit is alu, die heb ik in de gootsteenontstopper gehad. Gaf niet helemaal het gewenste effect, bleef wat vlekkerig. Vervolgens heb ik ze overgespoten, in een alu kleur die ik nog had staan. Stuk draadeind in een blokje hout waar ze op vastzitten, dan gaat spuiten prima.
Maar ik vind het geen gekke opmerking, de bovenplaat wordt alukleurig, met Hammerite gespoten, zoals ik dat ook bij de eindblokken gedaan heb. Dat is daar wel mooi geworden eigenlijk. Je kunt goed gelijk hebben dat zwart of matzwart mooier is, ik kan deze ook gewoon weer overspuiten natuurlijk. Ik zal eens kijken hoe het staat als de bovenplaat in kleur erop zit. De knoppen zijn maat gemaakt, dus daar vind ik niet snel een vervanger voor.
De ingangsselectie werkt, die nixiekerstboom werkt, de voedingen geven de juiste spanningen (voor zover ik dat onbelast kan zien), en volume werkt. De voorversterker doet het en versterkt voldoende, maar ik heb 'm houtje touwtje aangesloten. De ingangsselectie print ga ik nu aan de terminals aansluiten, zodat ik 'm fatsoenlijk kan doorpiepen.
De Phonoversterker is verder nog niet aangesloten, dat wordt de volgende stap. En ik moet nog beslissen of ik die laat inschakelen op bv ingang 1, anders staat íe altijd aan als ik een andere ingang gebruik wat ook weer zonde is. Daartegen is íe dan wel goed op temperatuur, nog maar even een nachtje over slapen.
En ik moet bleeders op de voedingselco's zetten, eerste opdonder heb ik al gehad
Maar ik vind het geen gekke opmerking, de bovenplaat wordt alukleurig, met Hammerite gespoten, zoals ik dat ook bij de eindblokken gedaan heb. Dat is daar wel mooi geworden eigenlijk. Je kunt goed gelijk hebben dat zwart of matzwart mooier is, ik kan deze ook gewoon weer overspuiten natuurlijk. Ik zal eens kijken hoe het staat als de bovenplaat in kleur erop zit. De knoppen zijn maat gemaakt, dus daar vind ik niet snel een vervanger voor.
De ingangsselectie werkt, die nixiekerstboom werkt, de voedingen geven de juiste spanningen (voor zover ik dat onbelast kan zien), en volume werkt. De voorversterker doet het en versterkt voldoende, maar ik heb 'm houtje touwtje aangesloten. De ingangsselectie print ga ik nu aan de terminals aansluiten, zodat ik 'm fatsoenlijk kan doorpiepen.
De Phonoversterker is verder nog niet aangesloten, dat wordt de volgende stap. En ik moet nog beslissen of ik die laat inschakelen op bv ingang 1, anders staat íe altijd aan als ik een andere ingang gebruik wat ook weer zonde is. Daartegen is íe dan wel goed op temperatuur, nog maar even een nachtje over slapen.
En ik moet bleeders op de voedingselco's zetten, eerste opdonder heb ik al gehad
Knoppen in een andere kleur kan ik wel in meegaan.
Maar het ziet er nu al te gek uit.
Maar het ziet er nu al te gek uit.
Iets te enthousiast geweest ?En ik moet bleeders op de voedingselco's zetten, eerste opdonder heb ik al gehad
Ja die knoppen zou ik ook wat verder over nadenken,misschien zwart met ribbels,iets speelser,bakeliet look.
Voor de rest mooi bezig
Die opbouw zit ik ook een beetje aan te denken voor mijn GM project,printen op alu strips monteren
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Het gebruiken van deze methode van monteren heeft het grote voordeel dat je altijd overal bij kunt als de onder- en bovenplaat gedemonteerd zijn. Als je hoekprofiel neemt is dit zo stevig dat ook een dikke trafo (met rubbers) er goed op gemonteerd kan worden, zonder dat het doorbuigt. En het hoekprofiel kost geen drol bij de bouwmarkt..
En zoals in mij geval, door het monteren van het hoekprofiel aan het frame kun je eenvoudig in hoogte printen laten 'overlappen'. Dus ruimtebesparend.
En zoals in mij geval, door het monteren van het hoekprofiel aan het frame kun je eenvoudig in hoogte printen laten 'overlappen'. Dus ruimtebesparend.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Picture time.
In- en outputs aangesloten:
De voorversterker (3x6N6 TD Classic Three) zit er nu zo uit:
Sap erop, sinusje 1Vtt aan de ingang, ik zie een versterking van 7x, prima. Blokgolf erop, geen vreemde verschijnselen, lijkt ook goed. Spanning op de VV is nu 238V, misschien een tikkie aan de lage kant, maar zoveel scheelt er niet aan. De serieweerstanden in de voeding (links en rechts) zijn nu 4k7. Ik was uitgegaan van een spanning van 300V achter de smoorspoel, voor de weerstand, maar die is lager, 280V. De 10mA per kanaal lijkt wel te kloppen, als ik 4k7*10mA = 47V aftrek van de 280V klopt dat wel met wat ik meet. Maar goed, zal het 'm ook niet doen, maar ik pas het nog wel even aan.
Dan zie ik wat vage prut op de uitgang, zou het geen brom willen noemen, rotzooi waar de scoop in elk geval niet op triggered. De klik-aan-klik-uit schakeling moet ook de eindblokken aansturen, heb 'm maar even op de testbank gezet. Those good old 300B's maar weer eens even laten gloeien
Luidspreker aangesloten en een bron, en dan kom ik er ook achter wat de vage prut is die ik op de uitgang is: als ik de as vd potmter aanraak hoor ik dit, ben vergeten het huisje van de potmeter aan gnd te hangen. even voor het proberen geaard, en dan lijkt het maar zo goed. Het is eigenlijk niet zo gevoelig voor trafostrooiing als ik waar ik bang voor was, wat de burger weer moed geeft voor de volgende trap, de phono voorversterker.
Nog even wat krimpkous rondstrooien onder de 6N6's, en dan de phonovoorversterker opbouwen. Dit wordt de volgende stap, wordt weer vervolgd..
Sap erop, sinusje 1Vtt aan de ingang, ik zie een versterking van 7x, prima. Blokgolf erop, geen vreemde verschijnselen, lijkt ook goed. Spanning op de VV is nu 238V, misschien een tikkie aan de lage kant, maar zoveel scheelt er niet aan. De serieweerstanden in de voeding (links en rechts) zijn nu 4k7. Ik was uitgegaan van een spanning van 300V achter de smoorspoel, voor de weerstand, maar die is lager, 280V. De 10mA per kanaal lijkt wel te kloppen, als ik 4k7*10mA = 47V aftrek van de 280V klopt dat wel met wat ik meet. Maar goed, zal het 'm ook niet doen, maar ik pas het nog wel even aan.
Dan zie ik wat vage prut op de uitgang, zou het geen brom willen noemen, rotzooi waar de scoop in elk geval niet op triggered. De klik-aan-klik-uit schakeling moet ook de eindblokken aansturen, heb 'm maar even op de testbank gezet. Those good old 300B's maar weer eens even laten gloeien
Luidspreker aangesloten en een bron, en dan kom ik er ook achter wat de vage prut is die ik op de uitgang is: als ik de as vd potmter aanraak hoor ik dit, ben vergeten het huisje van de potmeter aan gnd te hangen. even voor het proberen geaard, en dan lijkt het maar zo goed. Het is eigenlijk niet zo gevoelig voor trafostrooiing als ik waar ik bang voor was, wat de burger weer moed geeft voor de volgende trap, de phono voorversterker.
Nog even wat krimpkous rondstrooien onder de 6N6's, en dan de phonovoorversterker opbouwen. Dit wordt de volgende stap, wordt weer vervolgd..
- Dalojan
- In memoriam †
- Contacteer:
Heel mooi die nixies, past veel beter bij een buizen preamp, een LED of LCD is dan niet in stijl en een beetje misplaatst wat betreft de 'looks' van het geheel.Barry2001 schreef:Picture time.
Groeten,
Jan
Ligt het nou aan mij, of staan die twee Nixies niet op dezelfde hoogte ten opzichte van elkaar ? 
Volgens mij staat de 2 voorin, en de 9 meer naar achteren.
Een soort rangorde, daar heb je bij een mooi (O)Led Display geen last van.

Een soort rangorde, daar heb je bij een mooi (O)Led Display geen last van.
Een beetje als een dubbele Boris Boef, maar wel een mooie Boris Boef!
groet,
Aat
groet,
Aat