Op de voedingsprint zijn de min vd 280V en min vd 32V met mekaar verbonden.
Op de uitgang krijg je dan +280V, -32V en 0V zijnde de + van de 32V.
Ik heb hier een netspanning van 236V ---> de sec. van de trafo geeft daarbij 268V uit.
Biij nullast heb ik volgende spanningen op de voedingsprint:
- tussen 280 en 0V = ca. 340V
- tussen 280 en -32V = ca. 370V
Ondertussen zijn beide kanalen in dienst genomen en dit zorgt ervoor dat de Va+ rond de 280V blijft.
Ik kan nu de ruststromen instellen en in balance brengen op voorwaarde dat ik de volumeregelaar van het andere kanaal loskoppel (is een stereopot die via 2 coaxen naar de respectievelijke printen loopt via 3p-headers).
Dit vies fenomeen heb ik enkel bij het linker kanaal: als het rechter kanaal ook aan de pot ligt, oscilleert het linker kanaal licht en is afregelen onmogelijk.
Ik probeer straks wel met 2 aparte potentiometers, eigenlijk te gek voor woorden...
Trouwens de waarde van de pots is 100K. Kan de waarde de ingang zwaar beïnvloeden? In de zin van: het oscilleren en de beperkte hoog weergave.
Het is wel degelijk BF245B, ik ga je tip opvolgen van R10 kort te sluiten. En ik geloof niet dat de ruststroom nog iets merkt van P3, straks nog wel es kontroleren.Ah!buis schreef:Dat de spanning op pin 9 niet lager wil ,zit er soms een BF245A in ipv BF245B ? Als je R10 kortsluit kun je verder regelen,gaat niks stuk.
De ruststroom zou niets van de instelling van P3 moeten merken, anders is er iets mis.