Bedankt voor de info over de versterking, dat moet dus misschien heroverwogen worden. Graag alle (ongezouten) meningen hierover!!
Voor wat betreft de tweeter, Wavecor komt net met deze:
http://www.wavecor.com/html/tw030wa11_12.html
De OVTR1 heeft een kleinere Center To Center afstand maar crosst bij 3kHz. Ik wil naar 2kHz of lager en met een fs van ca 420 Hz moet dat wel lukken.
De OVTR1 heeft ook een nadeel van de bundeling. Het klinkt erg fraai maar voor details moet je wil op de goede hoogte zitten. Toch verklaard het waarschijnlijk wel de rust van het systeem. Die Wavecor kan tot ca 94 mm verkleind worden zonder de waveguide aan te passen. Dus een boogje onder en boven eruit kan ook. En dan is het best een OVTR1 waardige opvolger met (max) 2kHz overgangsfrequentie.
Maar die versterkers... Ik dacht dat de digi versie sowieso geen nadelen had t.o.v. de niet-digi versie. Het is wel de bedoeling dat door de 2-weg versterker er een voordeel ontstaat t.o.v. een OVTR1 met losse voor en eindversterker. Maar ik ben er totaal niet in thuis. Dus... Kom maar op met adviezen! Budget, tja, die PCS2.400 zijn niet bepaald gratis dus of de N Core DLCP dinges dan nog een verantwoorde upgrade zijn

Het begon met een actief laag, dat moet sowieso eigenlijk. Net zoals de OVTR1. De rest kwam er bij, omdat Ari Acoustics met de WaveSat kwam, die passief gefilterd is en als stereo paartje met 1 AS2.100 aangestuurd wordt om BSC en basboost en EQ op de luisterplek te kunnen bieden. En dat vond ik vrij briljant. Dat wilde ik ook, met het voordeel in een 3-weg dat de 4" units ook nog onderin gefilterd worden en het laag perfect af te stemmen is.
O ja, de Subwoofer is 4 Ohm, de beide 4" zijn 8 Ohm en staan parallel. Dus, 400 Watt aan 4 Ohm is ook ongeveer wat hij kan leveren. De woofer kon ongeveer net 200Watt aan, dus een 200Watt versterker zou net wat te krap zijn. 400 Watt is volgens mij zat
Maar ik wil niet eigenwijs doen, dus kom ajb met (meer) tips en adviezen.