3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dan kun je ze dus gewoon in de container gooien!

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Geen invloed op de filterwerking is wat anders dan geen invloed op de geluidskwaliteit!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Eehhhhh, die dingen hadden toch een filterwerking?????
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nee, Bybees hebben geen filterwerking, behalve dan een zeer kleine weerstand van iets van 0.035 ohm maar dat is verwaarloosbaar.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Walt, wat loop je jezelf toch heerlijk klem te lullen.

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Lees a.u.b. mijn reacties een goed na, volgens mij snap jij het niet...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het topic is weer open!
Vandaag heb ik een interessante test gedaan. Mijn Lua cd-speler met ECC83 buizen en Tentlabs clock en modificaties versus het loopwerk van de Lua + Daudio DAC (welke gebruik maakt van een Metrum DAC module).
De Lua klinkt wat warmer en meer spectaculair maar de Daudio klinkt veel natuurlijker met betere verhoudingen over het hele spectrum dus veel neutraler en meer open. Stemmen zijn ook meer realistisch.
Een bron heeft dus best grote invloed, ik raad iedereen aan om hier ook eens mee te experimenteren, ik denk dat er qua DAC's inmiddels voor elke smaak wel iets te vinden is op de markt...
Nog een vraag: ik gebruik de Lua cd-speler nu alleen nog als loopwerk, er zit wel een tentlabs XO2 clock in, wordt deze eigenlijk nog gebruikt als je coaxiaal uitstuurt of is deze dure clock dan werkloos? In dat geval, wat zou dan eventueel een upgrade kunnen zijn qua los loopwerk?
Groetjes Walter
Vandaag heb ik een interessante test gedaan. Mijn Lua cd-speler met ECC83 buizen en Tentlabs clock en modificaties versus het loopwerk van de Lua + Daudio DAC (welke gebruik maakt van een Metrum DAC module).
De Lua klinkt wat warmer en meer spectaculair maar de Daudio klinkt veel natuurlijker met betere verhoudingen over het hele spectrum dus veel neutraler en meer open. Stemmen zijn ook meer realistisch.
Een bron heeft dus best grote invloed, ik raad iedereen aan om hier ook eens mee te experimenteren, ik denk dat er qua DAC's inmiddels voor elke smaak wel iets te vinden is op de markt...
Nog een vraag: ik gebruik de Lua cd-speler nu alleen nog als loopwerk, er zit wel een tentlabs XO2 clock in, wordt deze eigenlijk nog gebruikt als je coaxiaal uitstuurt of is deze dure clock dan werkloos? In dat geval, wat zou dan eventueel een upgrade kunnen zijn qua los loopwerk?
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zojuist heb ik een filter aanpassing doorgevoerd voor de AT laagsectie, de 1.00mH spoel en 12uF condensator zijn vervangen door een 1.20mH spoel en 10uF condensator. De verschillen in de simulatie zijn klein, dus het is luisteren en kijken hoe dit zal uitpakken.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Geen simulatie plaatjes?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hij moet wat doen om aan de 100 pagina's te komen ? 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hallo Dre,
De verschillen in de simulatie zijn dermate klein, daar zie je niet zoveel aan. Maar ik zit nu te luisteren en klankmatig is het echt weer een groot verschil.
Groetjes Walter
De verschillen in de simulatie zijn dermate klein, daar zie je niet zoveel aan. Maar ik zit nu te luisteren en klankmatig is het echt weer een groot verschil.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Heel duidelijk, niet meer aan een loopwerk beginnen maar op een hoog niveau gaan streamen.Nog een vraag: ik gebruik de Lua cd-speler nu alleen nog als loopwerk, er zit wel een tentlabs XO2 clock in, wordt deze eigenlijk nog gebruikt als je coaxiaal uitstuurt of is deze dure clock dan werkloos? In dat geval, wat zou dan eventueel een upgrade kunnen zijn qua los loopwerk?
Dac eventueel naar keuze op de analoge ingang, dan kun je de verschillen horen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Op een hoog niveau zit Walt al, 10e etage ! 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dan zal het zeker geen moeite kosten.ray5150 schreef:Op een hoog niveau zit Walt al, 10e etage !
Hooguit de keuze.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het viel me de laatste tijd op dat het gebied 6000-9000Hz toch wat fel aanwezig was. Daarom heb ik vandaag de serieweerstand van de tweeter vergroot van 4.9 ohm naar 6.6 ohm. Het schema ziet er nu als volgt uit:
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Je kunt ook gewoon een zakdoekje voor je tweet hangen!

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het gebied 6000-9000Hz was niet zodanig hard dat de s-klanken te extreem waren, daar ben ik nogal allergisch voor dus zo'n filter zou het hier geen dag uithouden.
Echter het was blijkbaar toch nog iets teveel wat resulteerde in een wat kunstmatig, te aangezet geluid bij vrouwenstemmen. Nu met de aanpassing lijkt het soms wel of er geen tweeter meer is, en al het geluid uit de mid komt. Ten opzichte van het gebied net eronder wil je dus geen lichte tilt zien in dit 6000-9000Hz gebied, dus vlak of iets aflopend. Dit althans met mijn AMT tweeters, maar ik denk ook in het algemeen.
Misschien moet de AMT tweeter als geheel nu wel iets harder, wat een grotere parallel weerstand zou betekenen, echter hier twijfel ik nog over, dus eerst zo maar eens wat weekjes spelen.
Groetjes Walter
Echter het was blijkbaar toch nog iets teveel wat resulteerde in een wat kunstmatig, te aangezet geluid bij vrouwenstemmen. Nu met de aanpassing lijkt het soms wel of er geen tweeter meer is, en al het geluid uit de mid komt. Ten opzichte van het gebied net eronder wil je dus geen lichte tilt zien in dit 6000-9000Hz gebied, dus vlak of iets aflopend. Dit althans met mijn AMT tweeters, maar ik denk ook in het algemeen.
Misschien moet de AMT tweeter als geheel nu wel iets harder, wat een grotere parallel weerstand zou betekenen, echter hier twijfel ik nog over, dus eerst zo maar eens wat weekjes spelen.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moet je wat weekjes voorbereiden om een weerstand te veranderen?
IK zie een geboren ambtenaar!
IK zie een geboren ambtenaar!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Misschien voor mijn volgende project toch maar geen AMT & AT gebruiken, ik ben namelijk ambtenaar, komt het nooit af 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
O,dus je hebt nog niet gekozen? 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nee, zeg toch, ben ambtenaardre schreef:O,dus je hebt nog niet gekozen?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb 7.1uF nodig... 
