Kom op, anderen mogen ook antwoorden hoor

. Niemand bijt

.
Op naar de volgende uitdagingen . (Ook in je huidige metingen denk ik nog. We'll see what happens.).
Ik zag hem al een beetje aankomen helaas...
Lastige vraag, die ik niet meteen kan beantwoorden, omdat ik niet weet wat er bij je gebeurt. Mijn verhaal straks bevat een hoop ' mits, maar, eventueel, misschien'

.
Eerst maar de eenvoudige zaken uitsluiten. Heb je tussen het meten van de woef, en daarna twiet :
1. NIETS in de meetopstelling verplaatst tussen die twee metingen ? De mic of speaker dus ?
2. De positie van de LINKER marker (die eigelijk 'cursor' heet), NIET verplaatst tussen de metingen ?
Als je beiden bevestigend beantwoord, dan heb je iig de basis in orde.
Dat zou in principe goed moeten werken. Althans, wat ik van anderen begrijp.
Als je 1 van beide vragen niet goed hebt : opnieuw meten dus, maar nu goed

.
Maar, je kunt ook pech hebben, dat dat niet lekker werkt qua fase. Ik heb deze pech bijvoorbeeld

.
Waarom is mij niet 100% duidelijk, maar volgens mij te zoeken in minstens 1 van deze redenen :
1. De puls komt niet altijd met precies dezelfde vertraging aan op de output, nadat Arta dat commando geeft.
Er zitten buffertjes tussen, die blijkbaar niet altijd even snel 'leeglopen'.
Dat zou niet meer moeten voorkomen met ASIO drivers...maar goed. Je weet het niet.
2. Je hebt eerder in het topic al iets geciteerd uit de manual, over die 300e sample als reference point, in single channel mode.
Volgens mij (...het is niet makkelijk leesbaar...), kun je daaruit herleiden, dat de tijd-info in feite afhangt van de vorm van de impuls. Of die steil is, of niet (in andere woorden : veel hoog weergeeft, of niet. Een tweeter is, of niet. Etc).
Met andere woorden zou dat betekenen : je kunt in single mode, niet betrouwbaar de relatieve fase tussen twee totaal verschillende drivers meten.
Ik weet dat er wat discussie bestaat over dit punt. Ik weet het ook niet zeker, en wil het zeker niet als feit poneren. Maar wel als een zeer sterk vermoeden. Opheldering zou fijn zijn.
Wat ik wel weet, is dat (semi) dual channel meten het voor mij oplost. Daar gaat het om

.
Als dit voor jou nodig is : zoek maar op in de Arta manual wat dat is, en waar het voor is. SEMI is al meer dan goed genoeg hiervoor.
Als laatste : op welke manier je het ook doet : als je eenmaal goede fase-info hebt, dan NIET meer in boxsim de offset invoeren natuurlijk. Da's dubbelop.
Ter geruststelling : Als je dit voor elkaar hebt, dan ben je er. Geen gekke uitdagingen meer

.
(Je vroeg eigenlijk naar de akoestische offset, maar ik denk niet dat die goed te herleiden is uit een impuls. Vandaar een ander antwoord, wat je er ook brengt)