10cm voor een MB 190E W201

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

onverslaanbare prijs/kwaliteitsverhouding :lol:

maar zonder dollen, klinkt gewoon erg goed voor erg weinig moeite. loop ff bij Speaker&Co binnen, Peter is ook erg goed thuis in de car hifi.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Ga ik zeker doen H.J., bedankt !
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Een goed/slecht uitgerichte tweeter kan inderdaad je hele geluidsbeeld maken of kraken. Scheelt enorm!, maar is natuurlijk wel vanzelfsprekend.

Mijn oude corolla had 10cm speakertjes die schuin naar de benen straalde in het dashbord. (Hoe rampzalig is dat...)

Succes met inbouwen!, kijk zeker eens bij rondevries.nl Luisteren misschien elders of ook daar.
Genedefect
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 18:55
Locatie: Kerkrade

Bericht door Genedefect »

10 jaar terug had ik in mijn 190er een stel MB-Quart 10 cm speakers voren, dat waren 2 weg met los filterkastje, dingen waren toen 250 gulden.

In mijn huidige 190er heb ik voor een stel JBL uit de Power serie twv 100.
Achter zit ook JBL alleen een goedkopere serie en die zijn 13cm als ik me niet vergis.

MB-quart was een stuk beter dat weet ik wel, maar een 190er leent zich niet voor mooi geluid dat weet ik na 10 jaar ook wel :P

Toen ik 18 was waren het 2x400 watt woofers en amps in t kofferbak van me 190er.

Nadeel = het blijft bij die wagens ook echt in t kofferbak dankzij de plaat en tank achter de achterbank :/

Daarom nu 4 gewone speakers op een normale radio van 70 euro ipv 700 euro vroeger :P

Bergen geld kan je erinstoppen, maar een simpele golf leent zich beter voor geluid helaas.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Genedefect schreef:
Daarom nu 4 gewone speakers op een normale radio van 70 euro ipv 700 euro vroeger :P

Bergen geld kan je erinstoppen, maar een simpele golf leent zich beter voor geluid helaas.
Hai Genedefect ik was zeker niet van plan er hele dure speakertjes in te zetten, beetje redelijk spul in iedergeval.
Ben net wel een leuk radiootje wezen halen bij de Kijkshop :oops: , USB aansluiting en je kan er ook een SD-kaart in kwijt.
Koste 69 EUR, grappig ding :P !

Wat jezelf al gemerkt hebt is dat de Benz bijzonder stil is tijdens autorijden.
Heb in een aatal auto's wel eens gereden, maar dit is toch wel bijzonder stil allemaal, komt ook door m'n nieuwe Toyo low noise banden.
Dus de radio hoeft niet zo hard :P .
Bijlagen
Marquant MCR726 autoradio met MP3.jpg
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Radio aangesloten, was even een getob met de kabeltjes.
Wat ik enkel vreemd vind, na 2 dagen niet met de auto gereden te hebben en heden ochtend weer startte, het geheugen weer leeg was en de radio moest resetten.

Het was even zoeken naar een constantspanningsdraad toen ik hem aansloot maar ik heb mijn twijfels of dit wel de juiste is.
Of ligt het aan de radio?, geen idee.........
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

gaat je radio uit als je het contact uitzet of blijft deze aan?
de meeste auto's is het het eerste, maar bij sommige het 2e. als de radio uitgaat op t contact, moet er wel een constante 12V voeding naar toe om het geheugen vast te houden.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Hoi H.J.

Radio gaat uit als ik contactslot uitzet, dit werk naar behoren.

Op de radio zitten 2 voedingen (plussen).
1x plus voor contact, de radio gaat aan als het contactslot wordt verdraait (rode draad).
1x plus voor geheugen (gele draad).

Voor de gele draad heb ik een constantvoeding opgezocht.
Er lag een losse niet aangesloten stekker achter de radio, die heb ik gemeten op spanning en 1 van de aders bleef op spanning ook nadat ik contactslot had uitgedraait, dus ging ik ervan uit dat dit de constatvoedingsdraad was.
Het vreemde is dat het geheugen niet wordt vastgehouden, dus ook niet met die constantvoedingsdraad, of ik heb iets verkeerd gedaan, zou kunnen.
Nog vreemder is dat het geheugen niet weg was na 1 nachtje.
Ik ga dit vanmiddag eens opnieuw doorlopen qua bedrading, of desnoods ga ik een nieuwe gezekerde constantvoedingsdraad trekken.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

mmm, je hebt m wel goed aangesloten zo lijkt het. idd, ff testen met een draad direct van de accu, gaat het dan ook fout is het de radio.
Genedefect
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 18:55
Locatie: Kerkrade

Bericht door Genedefect »

De kabels achter de radio komen samen in een stroom-strip die onder je linker voet zit als je achter je stuur zit.

Daar zit een plastic voetsteun, als je die weghaalt zitten daar de aansluitingen van contactslot en accu.

Misschien heb je dr wat aan als je nieuwe bedrading liever hebt.
niet dat de originele slecht zullen zijn, integendeel zelfs :)
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Hoi Genedefect,

Ik denk ook niet dat het aan de kabels ligt, het ziet er allemaal nog nieuw uit en niets mee aan de hand.
Bedankt over de tip van de plastic voetsteun.
Kijk het nog even aan, nu doet ie het gewoon nadat ik de sleutel uit het contact heb gehaald.
Van het weekeind kan ik niet testen, dan heb ik elke dag de auto wel nodig.

Vanmiddag trouwens een stel speakertjes aangeschaft, nee geen compo, waarom niet, ik wilde m'n dashboard achteraf toch geheel schoon houden.

Ik moet zeggen, stukke beter, een veel voller geluid en kan het volume verder opendraaien.
Heb de Boston S45 gekozen omdat deze zondermeer paste in de bestaande gaten en niet te hoog zijn.
Bijlagen
s_S45.jpg
Plaats reactie