Project #2: Vloerstaander

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Project #2: Vloerstaander

Bericht door MickRS »

ray5150 schreef:
Ik zeg dit niet gauw tegen een man, maar wat een gruwelijk geile voeten, Huib. :lol:
(heb je onder je luidsprekers zitten. :mrgreen: )
Gezien de afmetingen van de speakers, verwacht ik dat dat wel wat blauwe nagels oplevert... :lol:

Een combi van mat en satijn, of hoogglans en satijn lijkt mij erg mooi. In welke kleur? Dat kun je volgens mij alleen zelf bepalen. :idea:
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Project #2: Vloerstaander

Bericht door rho »

Ik vind het wel mooi als zwarte units in een wit front zitten.
Maar als je echt een donker front wil, dan vind ik de linker het mooist. Heel mooi zelfs. :)
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Project #2: Vloerstaander

Bericht door AatV »

Om ook maar eens een duit in het zakje te doen:

hoogglans Bordeaux rood met zijdeglans wit - of
hoogglans Bordeaux rood met hoogglans zwart.

groet,
Aat
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Project #2: Vloerstaander

Bericht door rho »

Mijn sub was bordeaux rood met Champagne. Dat rood is inderdaad heel mooi. Over dat Champagne was ik op de langere termijn minder enthousiast. Hoewel het toch een leuke combinatie is.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Project #2: Vloerstaander

Bericht door hsmeets »

ray5150 schreef:
Ik zeg dit niet gauw tegen een man, maar wat een gruwelijk geile voeten, Huib. :lol:
(heb je onder je luidsprekers zitten. :mrgreen: )

Overigens vind ik de linker versie het mooist.

Heb je ook al fineer overwogen ?
Ik stel voor dat jij maar eens je voeten in een bak ijswater stopt om af te koelen want van dit soort reacties wordt ik erg bang, heel erg bang :shock: :D

Fineer? ja, overwogen maar verworpen, dan had de constructie en vorm ook anders moeten zijn, meer zoals die speakers van Dre.

Vanmorgen een telefoontje van het poedercoat bedrijf dat ik enkele dagen geleden om een prijsopgave had gevraagd: Als het mij lukte kon ik ze brengen dan gingen ze vandaag nog mee de oven in want op hun coating lijn waren ze met de door mij gevraagde kleur al bezig en dan kon dit in een gang mee. Morgenochtend kan ik ze dan ook al weer ophalen. Kosten waren heel redelijk, 60 euro ex.btw.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Project #2: Vloerstaander

Bericht door rho »

Dat gaat vlot zeg!
En de prijs is ook zéér schappelijk.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Project #2: Vloerstaander

Bericht door hsmeets »

p6-52.jpg
Proefplaatsing....'t zijn ferme jongens....in het echt nog meer aanwezig dan op de foto.
piet1955
Berichten: 577
Lid geworden op: wo 17 mar 2010, 19:23
Locatie: Best

Re: Project #2: Vloerstaander

Bericht door piet1955 »

:kwijl: :kwijl: :kwijl: ziet er heel goed uit.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Project #2: Vloerstaander

Bericht door pappaleo »

Ziet er héééééél netjes uit :goedzo: :goedzo:

Ik vind het wel meevallen, die aanwezigheid. Het is een mooie kast, mag gezien worden toch?
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Project #2: Vloerstaander

Bericht door mischa72 »

Gaaf Huib, als ze klaar zijn, kom ik eens luisteren ;-)
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Project #2: Vloerstaander

Bericht door MickRS »

Nice! 8)
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Project #2: Vloerstaander

Bericht door rjmulder »

Dat ziet er echt goed uit :kwijl:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Project #2: Vloerstaander

Bericht door richard »

Steken ze voor de deuropening uit? Akoestisch gezien misschien een voordeel (voor de rechter zijde tenminste) maar voor de doorloop en kans op schade niet echt handig.

Maar verder is het wel mooi geworden.
Orbit_be
Berichten: 141
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 22:15
Locatie: Sint-Pieters-Leeuw

Re: Project #2: Vloerstaander

Bericht door Orbit_be »

Wauw, gewoonweg, :goeie: Wauw...

Als die dingen nog maar half zo goed spelen als ze eruitzien moet het een ware streling voor het oor zijn!
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Project #2: Vloerstaander

Bericht door rho »

Heel mooi geworden! =D>
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Project #2: Vloerstaander

Bericht door hsmeets »

Wacht effe: de foto is deels een fotofop klusje: kast en baffle zijn in photoshop aangepast. Niet denken dat ze al bijna klaar zijn. Ik heb de kast in kaal MDF even op de voet gezet en de units met twee schroeven even in het klankbord geplaatst.

Het ging mij er vooral om eens even te ervaren hoe ze qua afmetingen in mijn, voor deze speakers duidelijk te kleine, hobby kamer uitvallen. Deze speaker valt best wel steviger uit dan zijn voorganger:
myfi.jpg
Over dat/hoe ze gaan klinken maak ik mij geen al te grote zorgen, de kastvorm en drivers zijn niet heel gewaagd.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Project #2: Vloerstaander

Bericht door rho »

Hoe licht is dat MDF van jou? 't Is zo goed als wit. Of heb je dat ook ge fotofopt?
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Project #2: Vloerstaander

Bericht door hsmeets »

rho schreef:
Hoe licht is dat MDF van jou? 't Is zo goed als wit. Of heb je dat ook ge fotofopt?
Lees eens de eerste zin in de eerste alinea van mijn vorige posting.... :D
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Project #2: Vloerstaander

Bericht door rho »

Omdat je later zei dat de kast in klaal mdf was, was ik niet helemaal zeker of je de kleur ook had aangepast.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Project #2: Vloerstaander

Bericht door hsmeets »

Zit er inspiratie in Limburg leidingwater?

Vandaag nog wat dingen aan de speaker gedaan, waaronder de achterwanden er in gelijmd. Stond ik net te douchen en bedacht mij dat ik de invallende achterwand en de kopse kanten van de zijwanden niet zo mooi vind, t'is wel de achterwand, maar toch. Tussen had wassen en uitspoelen van het hoofdhaar bedacht dat ik ik het afwerk met 4mm MDF. Kopse kanten terug frezen gelijk met de achter wand en dan mdf er overheen waarna ik rondom een kleine velling aan de randen frees. Zo krijgt de speaker een strakke kont.

Zo en nu op naar limburg enige en echte Qualitaria "Op de Boom" in Spaanshuiskens! Smakelijk eten allemaal!
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Project #2: Vloerstaander

Bericht door hsmeets »

Die wat bewaart heeft ook wat: de wanden van de vorige speaker had ik nog staan, die kwamen nu goed van pas.

Achterkant vlak gefreesd, een kwak houtlijm uitgesmeerd en een plaat MDF van 4 mm er op gelegd, vervolgens klemmen met hulp van de bewaarde wanden.

wazig plaatje via de telefoon:
p6-52.jpg
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Project #2: Vloerstaander

Bericht door John P »

Zat er nog vet op de lens van het eten mischien?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Project #2: Vloerstaander

Bericht door ray5150 »

Dat zijn nog eens een paar beste lijmklemmen. :shock:
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Project #2: Vloerstaander

Bericht door hsmeets »

John P schreef:
Zat er nog vet op de lens van het eten mischien?
't had gekund als ik een telefoon had meegenomen :D
ray5150 schreef:
Dat zijn nog eens een paar beste lijmklemmen. :shock:
Worden gemaakt op een technische school in Maaseik (B), afdeling metaal. Werkstuk van de leerlingen, sommige bieden het op de open dag te koop aan.

Zo, klaar, twee strakke konten kijken mij aan:
p6-54.jpg
Morgen demping vastlijmen en het eerste deel van het klankbord er in lijmen.

De todo lijst begint aardig te krimpen, nadat de klankborden er in zitten alleen nog eens met de plamuur alles nalopen en de kopse kanten van het mdf al eens bewerken zodat de meubelspuiter daar geen tijd aan hoeft te besteden. Komende week nog verlof, kijken dat ik deze week bij twee spuiters die in de buurt zitten eens langs ga om te bepalen aan wie ik het spuitwerk uitbesteed/gun.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Project #2: Vloerstaander

Bericht door rho »

Die school in Maaseik, is dat St-Jansberg? (heb ik ook niet 4 jaren doorgebracht)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”