Dipool met AMT , AT en 15" .
Moderator: Beheerdersteam
Re: Langst lopend dipool project ;-)
De tweede baffle staat nu ook in elkaar en ook daar speelt nu net 5 minuten de mid hoog sectie van.
Morgen zelf eens wat filtercomponenten bij elkaar zoeken om de woofers mee in te laten spelen.
Mid hoog is 12 db/oct gefilterd , zit er aan te denken om voor het laag 24 db/ oct te pakken.
Morgen zelf eens wat filtercomponenten bij elkaar zoeken om de woofers mee in te laten spelen.
Mid hoog is 12 db/oct gefilterd , zit er aan te denken om voor het laag 24 db/ oct te pakken.
Re: Langst lopend dipool project ;-)
Heb er even een spoel van 8,2mH en C =100uF aan gehangen voor het laag en dat is helemaal niet vervelend om naar te luisteren .
Re: Langst lopend dipool project ;-)
Volgens mij is hij zijn toestel aan het zoeken.
Het horen en zien vergaat ons zo dadelijk.
Het horen en zien vergaat ons zo dadelijk.
Re: Langst lopend dipool project ;-)
Zal zo wat foto's maken en waarschijnlijk vanavond uploaden.
Nu eerst de garage in om begin te maken aan de subs .
Heb in ruil voor kratje bier 30 platen 61 x 244 OSB op de kop getikt
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Langst lopend dipool project ;-)
Zal ik anders die foto's even online zetten...heb ze hier toch al in bezit...
Fraaie speakers hoor, ik kan niet anders zeggen !
Fraaie speakers hoor, ik kan niet anders zeggen !
Re: Langst lopend dipool project ;-)
mikekiwi schreef:Zal ik anders die foto's even online zetten...heb ze hier toch al in bezit...![]()
Fraaie speakers hoor, ik kan niet anders zeggen !
Als je wil doen graag , dan is de eerste honger hier gestild
( wel telefoon kwaliteit foto's)
Ga ik nog even verder met zagen ....
Re: Langst lopend dipool project ;-)
Bedankt mannen , zou er haast verlegen van worden .
Begint gelukkig eindelijk ergens op te lijken. Er is nog zat aan te doen maar dat zijn zaken die in een later stadium ook kunnen.
Ben net 4 uur aan het zagen geweest zodat ik morgen groot gedeelte van de eerste subwoofer kast in elkaar kan zetten. Op deze manier kom ik het snelst van de los door het huis zwervende drivers af en de stapel hout slinkt ook lekker.
Groet,Carlo
Re: Langst lopend dipool project ;-)
Ik weet een betere oplossing om van zwervende drivers af te komen. 
Re: Langst lopend dipool project ;-)
dre schreef:Ik weet een betere oplossing om van zwervende drivers af te komen.
Vertel
Zeker wat moois in de hoek zien liggen
Re: Langst lopend dipool project ;-)
Die zeker,maar die andere in de kast zijn ook zeer welkom! 
Re: Langst lopend dipool project ;-)
Seas bling bling.dre schreef:Die zeker,maar die andere in de kast zijn ook zeer welkom!
Re: Langst lopend dipool project ;-)
Hierbij ook wat foto`s hoe het een en ander tot stand is gekomen.
Re: Langst lopend dipool project ;-) Nieuwe Foto`s
Het wordt duidelijk.
,.....................................Je kunt dus wel fotograferen.
Het verhaal wat vaag was is nu ook duidelijker, de bevestiging aan de achterzijde is dan niet helemaal in "kaart" gebracht.
Mooi dat er nu wel goed geluid uit komt.
Het verhaal wat vaag was is nu ook duidelijker, de bevestiging aan de achterzijde is dan niet helemaal in "kaart" gebracht.
Mooi dat er nu wel goed geluid uit komt.
Re: Langst lopend dipool project ;-) Nieuwe Foto`s
De mid baffle zit met de boutjes van de AT driver vast op het trespa van de grote baffle. Hier heb ik draad in getapt.
Foto kwaliteit is nix bijzonders, simpele Nikon compact camera.
Mijn spiegel reflex blijft ver uit de buurt van zaagstof.
Zal vanavond nog wat foto's uploaden waarbij ook wat van de achterkant .
Foto kwaliteit is nix bijzonders, simpele Nikon compact camera.
Mijn spiegel reflex blijft ver uit de buurt van zaagstof.
Zal vanavond nog wat foto's uploaden waarbij ook wat van de achterkant .
Re: Langst lopend dipool project ;-) Nieuwe Foto`s
Dit is het tot zover.
Zijn nog wat dingen die mij bezig houden:
1
Wil kijken of ik de passieve filteronderdelen in de voet kan verwerken ( als dat wensbaar is met eventuele trillingen) maar heb geen flauw idee hoe groot het uiteindelijke filter wordt dus dat zal nog op zich laten wachten.
2
Bedrading van de drivers hangt nu met Ty-Raps als trekontlasting aan de achterkant van de baffle maar zou voor het mooie ingefreest kunnen worden voor ik de zijkanten met 4 mm MDF beplak. Zitten ook wat nadelen aan. Als ik de laagdrivers ooit wil upgraden zal ik de baffle moeten aanpassen (gaten iets groter) en zit ik met de kans de bedrading te beschadigen.
3
De kleur waarin alles afgewerkt wordt.
Zo als ik het nu zie de baffle met mid en hoog die tot in de punt doorloopt tot aan de vloer zwart en de rest wit.
Misschien iemand die handig is met fotoshop
Zijn nog wat dingen die mij bezig houden:
1
Wil kijken of ik de passieve filteronderdelen in de voet kan verwerken ( als dat wensbaar is met eventuele trillingen) maar heb geen flauw idee hoe groot het uiteindelijke filter wordt dus dat zal nog op zich laten wachten.
2
Bedrading van de drivers hangt nu met Ty-Raps als trekontlasting aan de achterkant van de baffle maar zou voor het mooie ingefreest kunnen worden voor ik de zijkanten met 4 mm MDF beplak. Zitten ook wat nadelen aan. Als ik de laagdrivers ooit wil upgraden zal ik de baffle moeten aanpassen (gaten iets groter) en zit ik met de kans de bedrading te beschadigen.
3
De kleur waarin alles afgewerkt wordt.
Zo als ik het nu zie de baffle met mid en hoog die tot in de punt doorloopt tot aan de vloer zwart en de rest wit.
Misschien iemand die handig is met fotoshop
