Dipool met AMT , AT en 15" .

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door CarloPJB »

De tweede baffle staat nu ook in elkaar en ook daar speelt nu net 5 minuten de mid hoog sectie van.

Morgen zelf eens wat filtercomponenten bij elkaar zoeken om de woofers mee in te laten spelen.

Mid hoog is 12 db/oct gefilterd , zit er aan te denken om voor het laag 24 db/ oct te pakken.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door CarloPJB »

Heb er even een spoel van 8,2mH en C =100uF aan gehangen voor het laag en dat is helemaal niet vervelend om naar te luisteren .
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door CarloPJB »

\:D/ staat nu stereo te spelen :D
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door meiborg »

:foto:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door hannesie »

Volgens mij is hij zijn toestel aan het zoeken.
Het horen en zien vergaat ons zo dadelijk. :rofl:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door CarloPJB »

:lagge:

Zal zo wat foto's maken en waarschijnlijk vanavond uploaden.

Nu eerst de garage in om begin te maken aan de subs .


Heb in ruil voor kratje bier 30 platen 61 x 244 OSB op de kop getikt :D
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door mikekiwi »

Zal ik anders die foto's even online zetten...heb ze hier toch al in bezit... :bakkie:

Fraaie speakers hoor, ik kan niet anders zeggen ! :yeah:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door CarloPJB »

mikekiwi schreef:
Zal ik anders die foto's even online zetten...heb ze hier toch al in bezit... :bakkie:

Fraaie speakers hoor, ik kan niet anders zeggen ! :yeah:

Als je wil doen graag , dan is de eerste honger hier gestild :mrgreen:
( wel telefoon kwaliteit foto's)

Ga ik nog even verder met zagen ....
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door mikekiwi »

Bij deze de foto's!:
foto 1.JPG
foto 2.JPG
foto 3.JPG
foto 4.JPG
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door Walt »

Zeer netjes hoor!

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door dre »

Absoluut fraai! 8)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door Wowly »

Nou ken ik ze weer, de gedraaide strikjes!!!
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door meiborg »

Chique hoor!

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door CarloPJB »

:) :D :proost:

Bedankt mannen , zou er haast verlegen van worden .



Begint gelukkig eindelijk ergens op te lijken. Er is nog zat aan te doen maar dat zijn zaken die in een later stadium ook kunnen.

Ben net 4 uur aan het zagen geweest zodat ik morgen groot gedeelte van de eerste subwoofer kast in elkaar kan zetten. Op deze manier kom ik het snelst van de los door het huis zwervende drivers af en de stapel hout slinkt ook lekker.

Groet,Carlo
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door dre »

Ik weet een betere oplossing om van zwervende drivers af te komen. :sure:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door CarloPJB »

dre schreef:
Ik weet een betere oplossing om van zwervende drivers af te komen. :sure:

Vertel :sure:


Zeker wat moois in de hoek zien liggen :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door dre »

Die zeker,maar die andere in de kast zijn ook zeer welkom! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door Zweitse »

dre schreef:
Die zeker,maar die andere in de kast zijn ook zeer welkom! :mrgreen:
Seas bling bling. :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door dre »

Hij heeft nog meer!
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door CarloPJB »

Hierbij ook wat foto`s hoe het een en ander tot stand is gekomen.
Bijlagen
baffle met trespa.jpg
bijpassende zaag plaatsen.jpg
resultaat na telkens de liniaal verplaatsen.jpg
uren verder.jpg
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door CarloPJB »

Nog wat foto`s van het fresen van de baffle.
Bijlagen
stapeltje zweet en tranen.jpg
begint ergens op te lijken.jpg
verhoudingen uitzetten.jpg
definitieve mid hoog baffle.jpg
instellen frees mal.jpg
proef frezen tweeter.jpg
tweeter gefreest.jpg
mid fresen.jpg
mid eerste stap.jpg
mid tweede frees bewerking.jpg
altijd handig die circelgeleider.jpg
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Langst lopend dipool project ;-) Nieuwe Foto`s

Bericht door CarloPJB »

:)
Bijlagen
radius aan baffle.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Langst lopend dipool project ;-) Nieuwe Foto`s

Bericht door hannesie »

Het wordt duidelijk. :mrgreen: ,.....................................Je kunt dus wel fotograferen. :lol:

Het verhaal wat vaag was is nu ook duidelijker, de bevestiging aan de achterzijde is dan niet helemaal in "kaart" gebracht.

Mooi dat er nu wel goed geluid uit komt.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Langst lopend dipool project ;-) Nieuwe Foto`s

Bericht door CarloPJB »

De mid baffle zit met de boutjes van de AT driver vast op het trespa van de grote baffle. Hier heb ik draad in getapt.

Foto kwaliteit is nix bijzonders, simpele Nikon compact camera.
Mijn spiegel reflex blijft ver uit de buurt van zaagstof.

Zal vanavond nog wat foto's uploaden waarbij ook wat van de achterkant .
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Langst lopend dipool project ;-) Nieuwe Foto`s

Bericht door CarloPJB »

Dit is het tot zover.

Zijn nog wat dingen die mij bezig houden:

1
Wil kijken of ik de passieve filteronderdelen in de voet kan verwerken ( als dat wensbaar is met eventuele trillingen) maar heb geen flauw idee hoe groot het uiteindelijke filter wordt dus dat zal nog op zich laten wachten.

2
Bedrading van de drivers hangt nu met Ty-Raps als trekontlasting aan de achterkant van de baffle maar zou voor het mooie ingefreest kunnen worden voor ik de zijkanten met 4 mm MDF beplak. Zitten ook wat nadelen aan. Als ik de laagdrivers ooit wil upgraden zal ik de baffle moeten aanpassen (gaten iets groter) en zit ik met de kans de bedrading te beschadigen.

3
De kleur waarin alles afgewerkt wordt.

Zo als ik het nu zie de baffle met mid en hoog die tot in de punt doorloopt tot aan de vloer zwart en de rest wit.

Misschien iemand die handig is met fotoshop O:)
Bijlagen
even proefpassen.jpg
alle kanten onder verstek gezaagd.jpg
gaatjes doorboren.jpg
eindelijk begint het ergens op te lijken.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”