Dubbelzijdige printplaat voor versterker?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sterremuur
Berichten: 174
Lid geworden op: di 15 mei 2007, 15:36
Locatie: Haren Gn.
Contacteer:

Dubbelzijdige printplaat voor versterker?

Bericht door sterremuur »

Ik wil een printje maken voor een LM3886 versterker (ik weet het, het kan ook vrijdragend of op gaatjesbord...) en vond een stukje in mijn voorraad van de goede maat om er twee uit te halen. Maar het is dubbelzijdig.

Zal ik dat als massavlak gebruiken en aansluiten of is dat voor een audioversterker niet handig?

Uiteraard moeten er gaatjes door, die ik wat groter moet verzinken aan de aarde-kant. De componenten komen dan aan de kant van het massavlak.

Heeft het voordelen of alleen nadelen?
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

Mwa, je kunt kant en klare ontwerpen voor LM3886 downloaden (oa elektuur). De onderkant zou ik dan gewoon weg etsen, enkelzijdig is voldoende.
Xander
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 04 feb 2009, 23:36

Bericht door Xander »

Je kan voor die versterkertjes ook wel PCB'tjes kopen voor één knaak 80. Misschien is dat nog een optie.

Er een massavlak van maken verbetert de afscherming, maar dat zal ook minimaal zijn. Daarbij kost het veel extra werk om kortsluiting te voorkomen.

http://www.hottconsultants.com/techtips ... -up-2.html
Gebruikersavatar
sterremuur
Berichten: 174
Lid geworden op: di 15 mei 2007, 15:36
Locatie: Haren Gn.
Contacteer:

Bericht door sterremuur »

Xander schreef:
Je kan voor die versterkertjes ook wel PCB'tjes kopen voor één knaak 80. Misschien is dat nog een optie.

Er een massavlak van maken verbetert de afscherming, maar dat zal ook minimaal zijn. Daarbij kost het veel extra werk om kortsluiting te voorkomen.

http://www.hottconsultants.com/techtips ... -up-2.html
Leuk idee. Heb je een linkje?

Ik had al een layout geprint op glad papier om op te strijken. Doe het eerst maar enkelzijdig.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik heb voor die LM3886 voor heel weinig via ebay wat gekocht.
Prima printje.
Plaats reactie