Dipool met AMT , AT en 15" .

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door FR_Aad »

Barry2001 schreef:
hannesie schreef:
Off topic:
Ik hoorde pas nog een leuke opmerking.

Geen beter gazon dan van beton.

Ik ken het probleem errug goed, en heb zelf nog in die branche gewerkt.

Bepaalde soorten bamboe zijn een crime.

Binnenkort heb ik dus wel wat meer beton van 60x60 in mijn plantenbak. :mrgreen:
Back on topic. :P
Hehe, die zal ik eens op een mooi stukje hout hier in de tuin ophangen. Wereldspreuk! Ondankbaar werk dat gehark in de tuin. Het wordt mooi weer verderop in de week, beetje harken, tuin op orde, met een potje (wit)bier tevreden in de tuin zitten. Kun je dus een week later weer he... een mooie versterker is voor eeuwig!
Bamboe hebben we hier ook gehad, echt niet te geloven dat spul. Groeit 30cm onder het oppervlak om 4 meter verder weer boven te komen. Beetje weghalen, beetje uittrekken, voordat je het echt door hebt hele tuin (en die is NIET klein hier) verziekt door de bamboe. Was er helemaal klaar mee, alles eruit, op sommige knooppunten met een bijl het eruit staan hakken, nooit weer bamboe.
"Maar deze woekert niet" IK ZEG GEEN BAMBOE! :boos: [-X [-(
Ik ben gewoon verhuist :mrgreen:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

FR_Aad schreef:
Barry2001 schreef:
hannesie schreef:
Off topic:
Ik hoorde pas nog een leuke opmerking.

Geen beter gazon dan van beton.

Ik ken het probleem errug goed, en heb zelf nog in die branche gewerkt.

Bepaalde soorten bamboe zijn een crime.

Binnenkort heb ik dus wel wat meer beton van 60x60 in mijn plantenbak. :mrgreen:
Back on topic. :P
Hehe, die zal ik eens op een mooi stukje hout hier in de tuin ophangen. Wereldspreuk! Ondankbaar werk dat gehark in de tuin. Het wordt mooi weer verderop in de week, beetje harken, tuin op orde, met een potje (wit)bier tevreden in de tuin zitten. Kun je dus een week later weer he... een mooie versterker is voor eeuwig!
Bamboe hebben we hier ook gehad, echt niet te geloven dat spul. Groeit 30cm onder het oppervlak om 4 meter verder weer boven te komen. Beetje weghalen, beetje uittrekken, voordat je het echt door hebt hele tuin (en die is NIET klein hier) verziekt door de bamboe. Was er helemaal klaar mee, alles eruit, op sommige knooppunten met een bijl het eruit staan hakken, nooit weer bamboe.
"Maar deze woekert niet" IK ZEG GEEN BAMBOE! :boos: [-X [-(
Ik ben gewoon verhuist :mrgreen:


Ik blijf hier ....al is het maar om de buren te pesten .....

En de bamboe gaat in bakken ....niet in de grond.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door hannesie »

CarloPJB schreef:
Ik blijf hier ....al is het maar om de buren te pesten .....

En de bamboe gaat in bakken ....niet in de grond.
Daar heb je dan binnenkort wel goede luidsprekers voor. :rofl:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

hannesie schreef:
CarloPJB schreef:
Ik blijf hier ....al is het maar om de buren te pesten .....

En de bamboe gaat in bakken ....niet in de grond.
Daar heb je dan binnenkort wel goede luidsprekers voor. :rofl:

Dat is wel de insteek van het hele verhaal geweest .... :rofl:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

Morgen op de planning staan om nieuwe baffle's voor de 18H52 en AMT te frezen .

Doe dit in eerste instantie in MDF , maar wil later eens kijken hoe het met de bamboe snijplanken van de Ikea gaat.
Zag dit in een ander topic voorbijkomen en vind het een mooie tekening hebben.

Ook moet ik de trespa nog dezelfde contouren als de baffle geven wat nog een uitdaging wordt .
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door dre »

Is het 1 april? :rofl:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

dre schreef:
Is het 1 april? :rofl:

Jouw lijst met "to do's" is anders ook nog lang zat ...... =;
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door dre »

Die word alleen maar langer.... :roll:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

Even kleine update , ben al 5 uurtjes bezig om de trespa de contouren van de baffle te geven. Fijn als je alles onder 8 graden en 4 graden hebt gemaakt , kun je telkens maar van een kant met de cirkelzaag en alles is blind.
Zaag erin , onder de trespa kijken of je niet in de baffle zit en telkens met de Festoollineaal schuiven net zo lang tot het goed is.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door dre »

Hoe hoger de lat,hoe slechter je humeur? :mrgreen:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

Die uitspraak kon ik nog niet :goedzo: en ach .....als ik mijn plank vergelijk met jouw set :goeie:

Ging gewoon veel meer tijd inzitten dan dat ik vantevoren had gedacht.
Ben daardoor nog niet aan de baffle voor mid en hoog toegekomen.

Volgende stap nu is de zijwanden van de "laag" baffle bekleden met 4mm MDF en daarna de voorkant.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door dre »

Het gaat er om dat er weer wat gebeurd! :wink:

Enne.....

Plaatjes? :sure:
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door architect »

zo zeg, hier gaat veel tijd overheen
het zou leuk zijn om even een update te doen van wat het wordt.
drivers + filter + plaatje van hoe het eruit komt te zien
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

Dat is nog geen eens een gek voorstel omdat er inderdaad in de loop van de jaren het een en ander veranderd is.

Huidige drivers zijn ;

AMT 2340
AT 18H52 1706SDKA1
PEERLESS SLS-400

Versterking van de AMT en AT gaat via 2x Hypex UcD180HxR dual mono
Versterking van de Peerless ,2x Hypex UcD 400Hg dual mono.

Filter Dclp Beta versie van Hypex. Tot die aanschaf ben ik gekomen omdat er nog twee subs liggen (PD2150) die door twee Hypexen 700 het laagste octaaf kunnen aansturen en ook het laag van de dipool beter te corrigeren is.

Scheiding tussen mid en hoog zal passief worden.
Laatst gewijzigd door CarloPJB op ma 11 aug 2014, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door Walt »

Mooi keuze voor de mid/hoog sectie! :mrgreen:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

:rofl: Zat er op te wachten :lagge:

Klopt het dat we dezelfde AT hebben ?

En ja , het laag kan beter , maar nu eerst maar eens spelen , kan er altijd ( met wat freeswerk) nog wat anders in.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door Walt »

Voor zover ik weet heb ik een 'unieke' AT versie in Nederland namelijk een underhung variant met aluminium spoeldrager, Jeroen heeft zo'n versie nooit gebruikt, en jouw units kwamen bij Jeroen vandaan dacht ik toch?

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door dre »

Jij hebt een van de eerste types.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door Walt »

Klopt, de Daudio W1 heeft reeds meerdere versies van de 18H52 gezien :D

Volgens mij zijn de mannen er wel uit welke versie nu echt optimaal is, en die is ook weer anders dan mijn huidige unit... :mrgreen:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

De AT mannen zitten dus niet stil :-k

Zijn dus al minstens 4 types van als ik het goed begrijp.


Maar hou het hier wel even bij. Driver is zo gewisseld als de verschillen echt zo groot zijn.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door Walt »

Er zijn verschillende opties voor de AT18H52:

1) underhung / overhung spreekspoel

2) spoeldrager aluminium / kapton / combinatie van aluminium en kapton

3) LR magneet systeem wel/niet

4) stijfheid van de ophanging/spider laag/hoog (ook wel tussenwaardes)

Als ik het zo bekijk heb je dus al 2 x 3 x 2 x 2 = 24 uitvoeringen!!!

De korfafmeting is steeds wel precies gelijk, dus omwisselen is inderdaad zeer eenvoudig.

Groetjes Walter
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door Leobus »

Walt schreef:
Er zijn verschillende opties voor de AT18H52:

1) underhung / overhung spreekspoel

2) spoeldrager aluminium / kapton / combinatie van aluminium en kapton

3) LR magneet systeem wel/niet

4) stijfheid van de ophanging/spider laag/hoog (ook wel tussenwaardes)

Als ik het zo bekijk heb je dus al 2 x 3 x 2 x 2 = 24 uitvoeringen!!!

De korfafmeting is steeds wel precies gelijk, dus omwisselen is inderdaad zeer eenvoudig.

Groetjes Walter
En dat kan allemaal nog een keer x2 als je ook nog meeneemt dat er ook Flex units zijn.
Die van Carlo zijn dus overhung units.
Ook mooi hoor, maar, in mijn beleving, minder "snel" dan de underhung.

Groet,

Leobus
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

Weer de nodige weken verder.

Druk op het werk en aansluitend 3 weken met mijn dochter doorgebracht .

Vakantie trip van 10 dagen , Zwarte Woud , door naar Italië, de Stelvio op , beetje Oostenrijk , Zwitserland , Samnaun, rondje Garda meer en via Zwarte Woud weer terug. Week later nog naar 2 dagen Euro Disney en laatste week samen van stelling hout nog wat tuinmeubilair in elkaar gezet.

Nu weer even " on topic"

Ik wil , als ik de baffle van mid hoog maak , deze zo maken dat deze nog los te halen valt.
Dus niet verlijmen , want , mocht ik ooit drivers willen veranderen volstaat het om alleen de mid hoog sectie los te nemen en hier een nieuwe voor te maken.

Tussen de laag en mid/ hoog baffle zat ik aan vijverfolie te denken maar hoe zal ik het een en ander aan elkaar bevestigen?
Vanaf de achterkant vastschroeven ( met het risico dat je na een paar keer het MDF vermoord)?

Wie O Wie heeft er wat ideeën en / of voorbeelden.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door richard »

Zijn rampa moeren in het MDF misschien een oplossing?

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 7&start=25

Schijnen wel lastig te zijn om aan te brengen, dus eerst oefenen op wat afvalmateriaal voor je de baffles er aan opoffert.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

richard schreef:
Zijn rampa moeren in het MDF misschien een oplossing?

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 7&start=25

Schijnen wel lastig te zijn om aan te brengen, dus eerst oefenen op wat afvalmateriaal voor je de baffles er aan opoffert.

Daar had ik ook al aan gedacht maar wil niet dat de voorkant van de baffle er door verstoord wordt.
Dus dan zal ik de mid/ hoog baffle uit 2lagen moeten maken en hier de rampa moer in moeten verwerken en de bouten vanaf de achterkant. :-k
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”