zelfbouw interlinks van audio creative
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Ik heb inmiddels de ferrietringen om de nieuwe interlinks gedaan, deze na het lezen van een draadje op diyaudio om mijn oude interlinks gedaan wat volgens mij inderdaad positief effect had, ook op de nieuwe interlinks meen ik meer rust te ervaren.
Verklaren kan ik het niet, subjectief?..
Mvg Reinder
Verklaren kan ik het niet, subjectief?..
Mvg Reinder
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Mooi gedaan, Reinder. Van welke winkel heb je de teflonbuis?
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Hee Martijn,
Dankjewel, de verkoper heet autoshelley op eBay. Denk wel om de manier zaken doen bv met verzendkosten, een volgende keer bestel ik zelf ergens anders.
Mvg Reinder
Dankjewel, de verkoper heet autoshelley op eBay. Denk wel om de manier zaken doen bv met verzendkosten, een volgende keer bestel ik zelf ergens anders.
Mvg Reinder
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Dag Reinder,
Het ging me juist om die verzendkosten. Ik vind het een nare streek. Ik dacht dat het wellicht om een winkel in Nederland ging. Die ebay-aanbieder ken ik (gelukkig) niet.
Het ging me juist om die verzendkosten. Ik vind het een nare streek. Ik dacht dat het wellicht om een winkel in Nederland ging. Die ebay-aanbieder ken ik (gelukkig) niet.
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Ha Reinder,
Ik zou in ieder geval geen erg positieve beoordeling geven.
Sommige eBay winkels zijn daar helemaal niet blij mee. Misschien dat hij alsnog reageerd.
Aad
Ik zou in ieder geval geen erg positieve beoordeling geven.
Sommige eBay winkels zijn daar helemaal niet blij mee. Misschien dat hij alsnog reageerd.
Aad
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Dat doet inderdaad pijn voor ze! En hij verdiend het... verzendkosten als verkapte productkosten is wat mij betreft het zelfde als boekingskosten, vliegtax etc. dat pas achteraf vermeld wordt...FR_Aad schreef:Ha Reinder,
Ik zou in ieder geval geen erg positieve beoordeling geven.
Sommige eBay winkels zijn daar helemaal niet blij mee. Misschien dat hij alsnog reageerd.
Aad
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Misschien is een connector nog belangrijker dan een kabel. Voor Delftenaren bestaat er natuurlijk maar éen plug; een Delfts Blauwe!
groet,
Aat
Aat
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Beter was idd geweest om even te mailen en te vragen of één keer transportkosten voor een gezamelijke verzending ook mogelijk was. Zo ben ik in blijde verwachting van twee dingetjes uit the UK, verzonden door een Ebay-shop. Die rekenden £8 per item, maar ik heb ze even gemaild en ze gingen dan zelf spontaan maar één keer de verzendkosten aanrekenen. Betaald via Paypal, dat ging vlotjes.
Maar die transportkosten zijn een gevaarlijk valkuil die je nauwlettend moet opvolgen, jawel. Eén keer heb ik zelf bijna belachelijk veel transportkosten betaald bij Amazon.com. Ik had een viertal items geselecteerd en drie ervan kwamen via Amazon zelf en een vierde kwam via een toeleverancier. Vlak voor het afrekenen zag ik bijna 20 euro verzendkosten. Ik besefte dat dit niet kon kloppen en bekeek alle items in detail. Bleek de verzending door die toeleverancier meer dan 16 euro te kosten ! En het was schuurpapier van maar enkele centen per blaadje. Kan je nagaan. Hop, dat item verwijderd uit de aankooplijst en de verzendkosten waren toen weer correct. Maar de fout is snel gemaakt!
Zoals professor Moody altijd riep : "CONSTANT VIGILANCE ! "
Maar die transportkosten zijn een gevaarlijk valkuil die je nauwlettend moet opvolgen, jawel. Eén keer heb ik zelf bijna belachelijk veel transportkosten betaald bij Amazon.com. Ik had een viertal items geselecteerd en drie ervan kwamen via Amazon zelf en een vierde kwam via een toeleverancier. Vlak voor het afrekenen zag ik bijna 20 euro verzendkosten. Ik besefte dat dit niet kon kloppen en bekeek alle items in detail. Bleek de verzending door die toeleverancier meer dan 16 euro te kosten ! En het was schuurpapier van maar enkele centen per blaadje. Kan je nagaan. Hop, dat item verwijderd uit de aankooplijst en de verzendkosten waren toen weer correct. Maar de fout is snel gemaakt!
Zoals professor Moody altijd riep : "CONSTANT VIGILANCE ! "
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Ik was ook best pissed, maar ook wel eigen schuld, professor Moody is always richt
.
Inmiddels wat meer gewend aan de nieuwe Interlinks, mijn voorkeur gaat nog steeds naar de X3.0. Het is ook persoonlijk natuurlijk.
Mvg Reinder
Inmiddels wat meer gewend aan de nieuwe Interlinks, mijn voorkeur gaat nog steeds naar de X3.0. Het is ook persoonlijk natuurlijk.
Mvg Reinder
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Zo, het is even geleden... maar de luxe kabeltjes zijn klaar
, teminste... die voor Muug
, nu die voor mijzelf nog
Hier onder een fot verslag van de bouw. Deze van Muug zijn met fijnzilver, die voor mijzelf zullen met 6N koper zijn.
De foto's spreken voor zich denk ik? Ik heb ze ook even aangesloten gehad om ze te testen en dus gehoord, en daar over...
Eigenlijk qua klank kan ik het zelfde zeggen als mijn eerdere bevindingen, behalve dan dat ik daar het woord luchtig niet helemaal in de mond wilde nemen, nu wel! Het zwart/lucht tussen de muzikanten is nu echt heel duidelijk hoorbaar. Met deze kabels aangesloten had ik echt het gevoel dat ik kon opstaan en tussen de ruimtes van de muzikanten door te lopen, echt bizar! Een paar jaar geleden had ik echt nooit gedacht dat een interlink echt zo'n invloed zou hebben! Ik hoop dat het met de koper variant net zo luchtig klinkt, want dit is wel my cup of tea! Een cd van the Corrs Unpuged die bij mij altijd nogal plat klonk komt helemaal tot leven!
En maar weer snel afgekoppeld voordat ik dat niet meer zou willen!!! En sjah... nogmaals luisteren... en de magie is weer verdwenen
.
Of het de beste interlinks zijn? Geen idee... ik denk dat het ook een kwestie van smaak en systeem matshing is. Maar ik denk dat niemant er omheen kan dat je hiermee een zeer goed presterende interlink voor een acceptabele prijs kan maken!
Nu snel tijd vinden om die van mijzelf te maken
. Ik ben erg benieuwd hoe ze met koper klinken op deze manier gemaakt!
Muug... ik ben benieuwd wat jouw bevindingen zijn als je ze hebt!
Hier onder een fot verslag van de bouw. Deze van Muug zijn met fijnzilver, die voor mijzelf zullen met 6N koper zijn.
De foto's spreken voor zich denk ik? Ik heb ze ook even aangesloten gehad om ze te testen en dus gehoord, en daar over...
Eigenlijk qua klank kan ik het zelfde zeggen als mijn eerdere bevindingen, behalve dan dat ik daar het woord luchtig niet helemaal in de mond wilde nemen, nu wel! Het zwart/lucht tussen de muzikanten is nu echt heel duidelijk hoorbaar. Met deze kabels aangesloten had ik echt het gevoel dat ik kon opstaan en tussen de ruimtes van de muzikanten door te lopen, echt bizar! Een paar jaar geleden had ik echt nooit gedacht dat een interlink echt zo'n invloed zou hebben! Ik hoop dat het met de koper variant net zo luchtig klinkt, want dit is wel my cup of tea! Een cd van the Corrs Unpuged die bij mij altijd nogal plat klonk komt helemaal tot leven!
En maar weer snel afgekoppeld voordat ik dat niet meer zou willen!!! En sjah... nogmaals luisteren... en de magie is weer verdwenen
Of het de beste interlinks zijn? Geen idee... ik denk dat het ook een kwestie van smaak en systeem matshing is. Maar ik denk dat niemant er omheen kan dat je hiermee een zeer goed presterende interlink voor een acceptabele prijs kan maken!
Nu snel tijd vinden om die van mijzelf te maken
Muug... ik ben benieuwd wat jouw bevindingen zijn als je ze hebt!
- Bijlagen
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Ben onderweg naar huis, vrouwlief aan het stuur. Allemachtig wat een mooie interlinks!!!!! Alex, als ze niet met mijn systeem matchen mag jij ze hebben 
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Zooowww, eeiindelijk de tijd gevonden om mijn eigen exemplaren te maken, at last....
Grootste verschillen:
- Iets andere opbouw aan de uiteinden om de pluggen een betere bevestiging op de kabel te geven, de prijs is hier voor is dat de geleider het laatste stukje ingeklemd zit i.p.v. vrij in lucht.
- 0,5mm 6N koper geleider, dit omdat ik dit al had besloten vooraf en had aangeschafd.
- Andere sleeving er omheen, dit omdat de glasvezel sleeving die aan de krappe kant was een sinecure was om er om te krijgen en voor het soldeen al er omheen moest, niet echt ideaal. Bovendien vond ik deze viablue sleeving erg fraai en bestelde ik toch al bij een leverancier die het in het assortiment had.
Het resultaat mag er wezen, zeker qua afwerking en constructie. Het was nog steeds hier en daar een kl*te werkje, maar de moeite waard!
Qua klank... Ik heb ze vandaag aangekoppeld en moet constateren dat het WoW effect wat ik met de zilver variant van Muug had nu niet had. Misschien ik het effect teveel vergroot had in mijn hoofd? Misschien heb ik nu wat Muug toen had? Toen was ik lyrisch en moest hij twee weekjes wennen voordat hij nooit meer terug wilde... Inspelen??? No f*cking idea. Ik was vandaag ook erg moe door een zware nacht, dat komt het gehoor ook niet ten goede denk ik.
Maar beter klinken dan er voor doet het sowiezo, nog steds erg fraai, alleen een WoW was wel leuk geweest
. Ik ga er eerst maar eens een tijdje naar luisteren alvorens definitieve conclusies te trekken.
Mijn advies op dit moment als iemand besluit ze te maken is de 0,4mm fijnzilver te nemen, het kan in ieder geval geen kwaad en op basis van mijn huidige ervaringen zou ik die boven de koper prefereren. Maar we zien wel over twee weekjes, dan zal ik nogmaals mijn conclusies en inzichten laten weten. Zelfs ik ben benieuwd haha
.
Grootste verschillen:
- Iets andere opbouw aan de uiteinden om de pluggen een betere bevestiging op de kabel te geven, de prijs is hier voor is dat de geleider het laatste stukje ingeklemd zit i.p.v. vrij in lucht.
- 0,5mm 6N koper geleider, dit omdat ik dit al had besloten vooraf en had aangeschafd.
- Andere sleeving er omheen, dit omdat de glasvezel sleeving die aan de krappe kant was een sinecure was om er om te krijgen en voor het soldeen al er omheen moest, niet echt ideaal. Bovendien vond ik deze viablue sleeving erg fraai en bestelde ik toch al bij een leverancier die het in het assortiment had.
Het resultaat mag er wezen, zeker qua afwerking en constructie. Het was nog steeds hier en daar een kl*te werkje, maar de moeite waard!
Qua klank... Ik heb ze vandaag aangekoppeld en moet constateren dat het WoW effect wat ik met de zilver variant van Muug had nu niet had. Misschien ik het effect teveel vergroot had in mijn hoofd? Misschien heb ik nu wat Muug toen had? Toen was ik lyrisch en moest hij twee weekjes wennen voordat hij nooit meer terug wilde... Inspelen??? No f*cking idea. Ik was vandaag ook erg moe door een zware nacht, dat komt het gehoor ook niet ten goede denk ik.
Maar beter klinken dan er voor doet het sowiezo, nog steds erg fraai, alleen een WoW was wel leuk geweest
Mijn advies op dit moment als iemand besluit ze te maken is de 0,4mm fijnzilver te nemen, het kan in ieder geval geen kwaad en op basis van mijn huidige ervaringen zou ik die boven de koper prefereren. Maar we zien wel over twee weekjes, dan zal ik nogmaals mijn conclusies en inzichten laten weten. Zelfs ik ben benieuwd haha
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Even kort een toevoeging.
Ik moet zeggen dat ze beter zijn gaan klinken,of het nu inslepen is, gewenning... geen idee
. Maar dat ze beter klinken dan in het begin daar ben ik van overtuigd, tot op het punt dat ik er behoorlijk tevreden mee ben.
Ik blijf gevoelsmatig er wel bij dat de zilver versie beter klonk in mijn set, hoewel het verschil niet werelds is. Maar diepte en lucht was beter. Of is het dat wow moment dat in mijn geheugen gegrift staat...? Naja... laat ook maar. Dit is het punt dat ik gewoon lekker achterover leun en van de muziek ga genieten
Ik moet zeggen dat ze beter zijn gaan klinken,of het nu inslepen is, gewenning... geen idee
Ik blijf gevoelsmatig er wel bij dat de zilver versie beter klonk in mijn set, hoewel het verschil niet werelds is. Maar diepte en lucht was beter. Of is het dat wow moment dat in mijn geheugen gegrift staat...? Naja... laat ook maar. Dit is het punt dat ik gewoon lekker achterover leun en van de muziek ga genieten
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Ik kan een partijtje teflon slang kopen van ca. 2,6 x 1,8 mm en 1,3 x 0,6 mm op een rolletje van 5m. Kost € 1,50 per rol.
Interesse?
Interesse?
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Ik lust ook wel 2 rolletjes.
Lijkt mij wel een leuk experiment.
Lijkt mij wel een leuk experiment.
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Ik heb ook wel belang bij die teflon slang.
Van elke maat een rolletje
Van elke maat een rolletje
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Ik verwacht ook niet anders !ds23man schreef:Ik wil niets!![]()
![]()
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Met deze er bij lijkt me een verhouding van 1,8/0,3mm een die best wel luchtig zou moeten zijn
http://www.transformatorspecialist.nl/p ... draad.html
Moet kunnen werken lijkt me, met 4mm inwendig en 0,5mm geleider werkt bij mij in ieder geval prima, voor Muug heb ik 0,4mm geleider gebruikt (zilver).
http://www.transformatorspecialist.nl/p ... draad.html
Moet kunnen werken lijkt me, met 4mm inwendig en 0,5mm geleider werkt bij mij in ieder geval prima, voor Muug heb ik 0,4mm geleider gebruikt (zilver).
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Ik had ook naar zilverdraad gekeken maar dit lijkt een goed aanbod. Volgende week dinsdag zie ik de leverancier weer en kan dan het aantal gevraagde setjes doorsluizen of opsturen. Wordt vervolgd,
Re: zelfbouw interlinks van audio creative
Jij hebt al genoeg gehadds23man schreef:Ik wil niets!![]()
![]()
