Eerste indrukken ervaringen (in willekeurige volgorde)
- - Je kunt tegelijk tot 3 afzonderlijke streams beluisteren, voor mij niet zo van belang maar in een gezin wel handig.
- Je kunt je spotify playlist laten omzetten naar Qobuz, werkt niet altijd 100% perfect en natuurlijk zolang de muziek in hun catalogus voorkomt. Zo trok Q in een geval de tracks vanuit 2 albums bij elkaar waar ze toch echt ook op 1 album staan (ook bij Q)
- Albums van Channel Classics zijn bij Q niet te vinden.
- Eva Cassidy is wel op Q te vinden (niet op S)
- Andreas Vollenweider: slechts enkele albums op Q waarvan een enkel met de tracks als previews van 1 minuut terwijl datzelfde album volledig op S staat.
- Van mijn S playlists kan ik 95% terugvinden bij Q en van wat ik in Jazz beluister ook wel (dat is nogal mainstream
)
- Er is een Qobuz plugin voor het Squeezebox gebeuren, dat maakt streamen in mijn huidige setup net zo makkelijk.
- Nog geen track gehoord die abrupt eindigt of gapless niet lekker overloopt, bij S komt dat wel eens voor.
- de OSX desktop app ontbeert een menu, je kunt het programma niet netjes afsluiten, ook CMD-Q werkt niet
- In de klassiek sectie afgelopen uren pas 1 album gevonden dat ze niet in lossless hadden (1 op de 30 a 40 was dat). In de jazz wel wat meer maar ook nog veel lossless.
- In hoeverre de pop sectie loss-less is....Marco's Symphonica in Rosso komt loss-less binnen.