Ik ga dit weekend voor het eerst aan de slag met multiplex en ik maak me wat zorgen om het verlijmen. In het verleden altijd met MDF gewerkt en nooit erg wakker gelegen van de lijmnaden gezien mijn bouwsels eigenlijk altijd wel nog een afwerkingslaag kregen in skai, stof of verf. Maar dit berken multiplex vind ik zo mooi dat ik als afwerking zou willen kiezen voor een beits/lak. Maar dan moeten de (zichtbare) lijmnaden wel netjes blijven natuurlijk.
Hoe pak ik dit het beste aan? Ik heb gewoon standaard D2 houtlijm in huis gehaald.
Uiteraard lijkt het me logisch een beetje zuinig om te springen met de lijm en die een minuutje of 2 te laten rusten alvorens te kleven. Maar dan? overtollige lijm meteen verwijderen, en hoe? Of eerder net laten uitdrogen en dan wegschuren/snijden?
Alle tips zijn welkom.
