net kabel
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: net kabel
Tip: Na de platenwasmachine ontkom je tegenwoordig niet meer aan een kabelwasmachine 
Re: net kabel
Tip!Pjotr schreef:Tip: Na de platenwasmachine ontkom je tegenwoordig niet meer aan een kabelwasmachine
Laat de machine rechtom draaien voor het netsnoer van de voorversterker en linksom voor de eindversterker .
De balans is dan precies goed,stemmen exact in het midden
Re: net kabel
Maar hoe gaat het dan met zonne-energie? Daar zit een omvormer tussen die is ook geschakeld heeft dat ook negatieve invloeden of het geluid 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: net kabel
Die luistert naar de naam roadie, kilometers kabel ontdoen van bier, stront, blubber en slijk met een doekje en een emmertje Andy......Pjotr schreef:Tip: Na de platenwasmachine ontkom je tegenwoordig niet meer aan een kabelwasmachine
Re: net kabel
Dat is wat anders daar zit soms een goedkope omvormer tussen die een niet al te mooie sinus genereerd.rjmulder schreef:Maar hoe gaat het dan met zonne-energie? Daar zit een omvormer tussen die is ook geschakeld heeft dat ook negatieve invloeden of het geluid
Een vrien van mij heeft een Devialet versterker 'die ook een geschakelde voeding heeft.
Overdag valt zijn versterker telkens in storing .
Trek je de stekker van de omvormer er uit gaat het goed.
Verschil in geluids kwaliteit hebben we niet kunnen constateren.
Wat aangeeft dat de fabrikanten van de betere apparatuur hun voedings gedeelte goed voor elkaar hebben
Re: net kabel
Als de voeding echt goed was zou volgens mij de versterker niet in storing gaan maar gewoon werken. 
Re: net kabel
[quote="Leon"]Als de voeding echt goed was zou volgens mij de versterker niet in storing gaan maar gewoon werken.
[/quo
Tja daar heb je een punt, echter je zult er wel iets in moeten stoppen wat enigsinds op wisselspanning lijkt.
Maar hoe goed of slecht het is kan ik niet beoordelen ,dat zou met een scoop zichtbaar gemaakt moeten worden.
Tja daar heb je een punt, echter je zult er wel iets in moeten stoppen wat enigsinds op wisselspanning lijkt.
Maar hoe goed of slecht het is kan ik niet beoordelen ,dat zou met een scoop zichtbaar gemaakt moeten worden.
Re: net kabel
Het is flink achteruit gegaan met de kwaliteit toen ze met die vervloekte groene stroom zijn begonnen. 
Re: net kabel
Heb op HT ooit gepost dat ik mijn kabels altijd enkele maanden in de kelder laat "rijpen" naast een bak Trappist. Zodra het bier perfect op smaak is zijn de kabels klaar voor gebruik. Konden ze niet mee lachen; werd onmiddellijk bedreigd met ban. Heb ze daar dus verder maar laten "gisten"
Géén gevoel voor humor, blijkbaar.
Re: net kabel
Nee en dat snap je dan weer niet want dat is toch wel iets wat je moet hebben wanneer je twee mille voor een netkabel uitgeeft.
Zit dan wel in een mooi notenhouten doosje met pluche ,anders krijgtie het koud .
En dan heb je ook koud geluid
Ik snap ook niet dat een ander niet kan beredeneren dat je een oor aangenaait wordt.
Als je een probleem hebt ,brom o.i.d dan moet je het probeem aanpakken.
Zo niet heb je ook geen winst
Zit dan wel in een mooi notenhouten doosje met pluche ,anders krijgtie het koud .
En dan heb je ook koud geluid
Ik snap ook niet dat een ander niet kan beredeneren dat je een oor aangenaait wordt.
Als je een probleem hebt ,brom o.i.d dan moet je het probeem aanpakken.
Zo niet heb je ook geen winst
Re: net kabel
Haha wel een goeie!!Berre schreef:Heb op HT ooit gepost dat ik mijn kabels altijd enkele maanden in de kelder laat "rijpen" naast een bak Trappist. Zodra het bier perfect op smaak is zijn de kabels klaar voor gebruik. Konden ze niet mee lachen; werd onmiddellijk bedreigd met ban. Heb ze daar dus verder maar laten "gisten"Géén gevoel voor humor, blijkbaar.
Maar niet om het een of ander... laten we eens een goed recept bedenken voor het maken van een netkabel ipv discussieren over wel of niet hoorbaar.
Ik ken iemand die kabels ontwikkelt en maakt waarmee we regelmatig in de gelegenheid zijn om ook luistertests te houden, soms zijn de verschillen bizar groot dat we dachten wat gebeurt hier.
Laatst ook drie verschillende stekkerblokken getest waarvan de interne bedrading steeds anders was, we wisten niet wat maar konden zonder moeite een winnaar en een verliezer aanwijzen.
Wat adviseer voor mensen die tevreden zijn met het geluid alles zo te laten zoals het is en niet te investeren in betere kabels en ze ook niet uit te proberen. Wie wil experimenteren en onderzoeken of er nog verbetering mogelijk is heeft weer een leuke job to do.
Voordat je met kabels aan de slag gaat eerst controleren of zaken als randaarde optimaal zijn en de fase goed om zit op minimale lekstroom.
Re: net kabel
Luisteren naar 230V kabels?
Waar je dan weer niets over leest is dat menigeen zijn 230V kabels en gevoelige signaalkabels dwars door elkaar legt en zo nogal wat storing binnen krijgt via de signaalkabels. Begin maar eens eerst om dat netjes uit elkaar te houden.
Waar je dan weer niets over leest is dat menigeen zijn 230V kabels en gevoelige signaalkabels dwars door elkaar legt en zo nogal wat storing binnen krijgt via de signaalkabels. Begin maar eens eerst om dat netjes uit elkaar te houden.
Re: net kabel
Daar heb je een punt en daar houden wij ook allang rekening meePjotr schreef:Luisteren naar 230V kabels?![]()
Waar je dan weer niets over leest is dat menigeen zijn 230V kabels en gevoelige signaalkabels dwars door elkaar legt en zo nogal wat storing binnen krijgt via de signaalkabels. Begin maar eens eerst om dat netjes uit elkaar te houden.
Re: net kabel
Ja, maar dan zie je soms foto's van prijzige sets, met navenant prijzige kabels, en dat ligt dan lekker achter de kast door elkaar gepropt. 
Re: net kabel
Mr Tube schreef:Haha wel een goeie!!Berre schreef:Heb op HT ooit gepost dat ik mijn kabels altijd enkele maanden in de kelder laat "rijpen" naast een bak Trappist. Zodra het bier perfect op smaak is zijn de kabels klaar voor gebruik. Konden ze niet mee lachen; werd onmiddellijk bedreigd met ban. Heb ze daar dus verder maar laten "gisten"Géén gevoel voor humor, blijkbaar.
Maar niet om het een of ander... laten we eens een goed recept bedenken voor het maken van een netkabel ipv discussieren over wel of niet hoorbaar.
Ik ken iemand die kabels ontwikkelt en maakt waarmee we regelmatig in de gelegenheid zijn om ook luistertests te houden, soms zijn de verschillen bizar groot dat we dachten wat gebeurt hier.
Laatst ook drie verschillende stekkerblokken getest waarvan de interne bedrading steeds anders was, we wisten niet wat maar konden zonder moeite een winnaar en een verliezer aanwijzen.
Wat adviseer voor mensen die tevreden zijn met het geluid alles zo te laten zoals het is en niet te investeren in betere kabels en ze ook niet uit te proberen. Wie wil experimenteren en onderzoeken of er nog verbetering mogelijk is heeft weer een leuke job to do.
Voordat je met kabels aan de slag gaat eerst controleren of zaken als randaarde optimaal zijn en de fase goed om zit op minimale lekstroom.
De fase goed om zit op minimale lekstroom
Re: net kabel
Herkenbaar.ray5150 schreef:Ja, maar dan zie je soms foto's van prijzige sets, met navenant prijzige kabels, en dat ligt dan lekker achter de kast door elkaar gepropt.
Een keer in de zoveel tijd orden ik de boel weer eens, netjes met haakse kruisingen, maar na verloop van tijd ligt de boel weer door elkaar.
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: net kabel
nee hoor, die staan nog steeds recht, ondanks megaveel barstjes overal, en uitslaande brandjes en zo ...ray5150 schreef:En dan liggen de Belgische kerncentrales ook nog plat...
- Fredvandam
- Berichten: 621
- Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 9:26
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: net kabel
Precies! Verse stroom nemen en geen bedorven. Straks hoor je nog het verschil tussen leveranciers.pappaleo schreef:Kabels door een bakje dreft, voor schone stroomrikpost schreef:De echte audiofiel heeft straks dan een generator in zijn schuur staan.ray5150 schreef:Maar, zo heb ik gisteren mogen lezen, niet in combinatie met een "slimme" KWH meter, want de is de pest voor het geluid...![]()
(ergens op het HT forum, weet helaas niet meer waar)
Het is dus nog slecht een kwestie van tijd voordat de eerste volledig audiofiele meterkast opduikt, als die er al niet is.
Ben je gelijk van die aardlussen af met zo'n zwevend net
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: net kabel
de stroom, want anders houden ze je aan voor moord en misschien zelfs voor kannibalisme, hangt zo'n beetje af van hoeveel biefstukken er nog overschieten. 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: net kabel
Zonnepanelen
opslaan in accu's, 230V sectie in je versterker overslaan, en dan rechtstreeks voeden 
Re: net kabel
Gaat niet helpen. Er zullen er altijd zijn die naar netkabels blijven luisterenBarry2001 schreef:Zonnepanelenopslaan in accu's, 230V sectie in je versterker overslaan, en dan rechtstreeks voeden
