net kabel

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: net kabel

Bericht door ds23man »

Ik gebruik altijd Mr. Proper.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: net kabel

Bericht door Pjotr »

Tip: Na de platenwasmachine ontkom je tegenwoordig niet meer aan een kabelwasmachine :D
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: net kabel

Bericht door rikpost »

Pjotr schreef:
Tip: Na de platenwasmachine ontkom je tegenwoordig niet meer aan een kabelwasmachine :D
Tip!
Laat de machine rechtom draaien voor het netsnoer van de voorversterker en linksom voor de eindversterker .
De balans is dan precies goed,stemmen exact in het midden :-"
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: net kabel

Bericht door rjmulder »

Maar hoe gaat het dan met zonne-energie? Daar zit een omvormer tussen die is ook geschakeld heeft dat ook negatieve invloeden of het geluid :?:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: net kabel

Bericht door ds23man »

Pjotr schreef:
Tip: Na de platenwasmachine ontkom je tegenwoordig niet meer aan een kabelwasmachine :D
Die luistert naar de naam roadie, kilometers kabel ontdoen van bier, stront, blubber en slijk met een doekje en een emmertje Andy...... :mrgreen:
roadie.~png.jpg
roadie.~png.jpg (10.73 KiB) 612 keer bekeken
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: net kabel

Bericht door rikpost »

rjmulder schreef:
Maar hoe gaat het dan met zonne-energie? Daar zit een omvormer tussen die is ook geschakeld heeft dat ook negatieve invloeden of het geluid :?:
Dat is wat anders daar zit soms een goedkope omvormer tussen die een niet al te mooie sinus genereerd.
Een vrien van mij heeft een Devialet versterker 'die ook een geschakelde voeding heeft.
Overdag valt zijn versterker telkens in storing .
Trek je de stekker van de omvormer er uit gaat het goed.
Verschil in geluids kwaliteit hebben we niet kunnen constateren.
Wat aangeeft dat de fabrikanten van de betere apparatuur hun voedings gedeelte goed voor elkaar hebben
Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Re: net kabel

Bericht door Leon »

Als de voeding echt goed was zou volgens mij de versterker niet in storing gaan maar gewoon werken. :?
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: net kabel

Bericht door rikpost »

[quote="Leon"]Als de voeding echt goed was zou volgens mij de versterker niet in storing gaan maar gewoon werken. :?[/quo

Tja daar heb je een punt, echter je zult er wel iets in moeten stoppen wat enigsinds op wisselspanning lijkt.
Maar hoe goed of slecht het is kan ik niet beoordelen ,dat zou met een scoop zichtbaar gemaakt moeten worden.
Berre
Berichten: 516
Lid geworden op: do 13 sep 2012, 18:17
Locatie: Antwerpen

Re: net kabel

Bericht door Berre »

Het is flink achteruit gegaan met de kwaliteit toen ze met die vervloekte groene stroom zijn begonnen. ;)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: net kabel

Bericht door ray5150 »

En dan liggen de Belgische kerncentrales ook nog plat... :roll:
Berre
Berichten: 516
Lid geworden op: do 13 sep 2012, 18:17
Locatie: Antwerpen

Re: net kabel

Bericht door Berre »

Heb op HT ooit gepost dat ik mijn kabels altijd enkele maanden in de kelder laat "rijpen" naast een bak Trappist. Zodra het bier perfect op smaak is zijn de kabels klaar voor gebruik. Konden ze niet mee lachen; werd onmiddellijk bedreigd met ban. Heb ze daar dus verder maar laten "gisten" :mrgreen: Géén gevoel voor humor, blijkbaar.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: net kabel

Bericht door rikpost »

Nee en dat snap je dan weer niet want dat is toch wel iets wat je moet hebben wanneer je twee mille voor een netkabel uitgeeft.
Zit dan wel in een mooi notenhouten doosje met pluche ,anders krijgtie het koud .
En dan heb je ook koud geluid :rofl:

Ik snap ook niet dat een ander niet kan beredeneren dat je een oor aangenaait wordt.
Als je een probleem hebt ,brom o.i.d dan moet je het probeem aanpakken.
Zo niet heb je ook geen winst
Mr Tube
Berichten: 1473
Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden

Re: net kabel

Bericht door Mr Tube »

Berre schreef:
Heb op HT ooit gepost dat ik mijn kabels altijd enkele maanden in de kelder laat "rijpen" naast een bak Trappist. Zodra het bier perfect op smaak is zijn de kabels klaar voor gebruik. Konden ze niet mee lachen; werd onmiddellijk bedreigd met ban. Heb ze daar dus verder maar laten "gisten" :mrgreen: Géén gevoel voor humor, blijkbaar.
Haha wel een goeie!!

Maar niet om het een of ander... laten we eens een goed recept bedenken voor het maken van een netkabel ipv discussieren over wel of niet hoorbaar.

Ik ken iemand die kabels ontwikkelt en maakt waarmee we regelmatig in de gelegenheid zijn om ook luistertests te houden, soms zijn de verschillen bizar groot dat we dachten wat gebeurt hier.
Laatst ook drie verschillende stekkerblokken getest waarvan de interne bedrading steeds anders was, we wisten niet wat maar konden zonder moeite een winnaar en een verliezer aanwijzen.

Wat adviseer voor mensen die tevreden zijn met het geluid alles zo te laten zoals het is en niet te investeren in betere kabels en ze ook niet uit te proberen. Wie wil experimenteren en onderzoeken of er nog verbetering mogelijk is heeft weer een leuke job to do.
Voordat je met kabels aan de slag gaat eerst controleren of zaken als randaarde optimaal zijn en de fase goed om zit op minimale lekstroom.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: net kabel

Bericht door Pjotr »

Luisteren naar 230V kabels? :shock:

Waar je dan weer niets over leest is dat menigeen zijn 230V kabels en gevoelige signaalkabels dwars door elkaar legt en zo nogal wat storing binnen krijgt via de signaalkabels. Begin maar eens eerst om dat netjes uit elkaar te houden.
Mr Tube
Berichten: 1473
Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden

Re: net kabel

Bericht door Mr Tube »

Pjotr schreef:
Luisteren naar 230V kabels? :shock:

Waar je dan weer niets over leest is dat menigeen zijn 230V kabels en gevoelige signaalkabels dwars door elkaar legt en zo nogal wat storing binnen krijgt via de signaalkabels. Begin maar eens eerst om dat netjes uit elkaar te houden.
Daar heb je een punt en daar houden wij ook allang rekening mee
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: net kabel

Bericht door ray5150 »

Ja, maar dan zie je soms foto's van prijzige sets, met navenant prijzige kabels, en dat ligt dan lekker achter de kast door elkaar gepropt. :roll:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: net kabel

Bericht door rikpost »

Mr Tube schreef:
Berre schreef:
Heb op HT ooit gepost dat ik mijn kabels altijd enkele maanden in de kelder laat "rijpen" naast een bak Trappist. Zodra het bier perfect op smaak is zijn de kabels klaar voor gebruik. Konden ze niet mee lachen; werd onmiddellijk bedreigd met ban. Heb ze daar dus verder maar laten "gisten" :mrgreen: Géén gevoel voor humor, blijkbaar.
Haha wel een goeie!!

Maar niet om het een of ander... laten we eens een goed recept bedenken voor het maken van een netkabel ipv discussieren over wel of niet hoorbaar.

Ik ken iemand die kabels ontwikkelt en maakt waarmee we regelmatig in de gelegenheid zijn om ook luistertests te houden, soms zijn de verschillen bizar groot dat we dachten wat gebeurt hier.
Laatst ook drie verschillende stekkerblokken getest waarvan de interne bedrading steeds anders was, we wisten niet wat maar konden zonder moeite een winnaar en een verliezer aanwijzen.

Wat adviseer voor mensen die tevreden zijn met het geluid alles zo te laten zoals het is en niet te investeren in betere kabels en ze ook niet uit te proberen. Wie wil experimenteren en onderzoeken of er nog verbetering mogelijk is heeft weer een leuke job to do.
Voordat je met kabels aan de slag gaat eerst controleren of zaken als randaarde optimaal zijn en de fase goed om zit op minimale lekstroom.

De fase goed om zit op minimale lekstroom :think:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: net kabel

Bericht door FR_Aad »

ray5150 schreef:
Ja, maar dan zie je soms foto's van prijzige sets, met navenant prijzige kabels, en dat ligt dan lekker achter de kast door elkaar gepropt. :roll:
Herkenbaar.
Een keer in de zoveel tijd orden ik de boel weer eens, netjes met haakse kruisingen, maar na verloop van tijd ligt de boel weer door elkaar. :(
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: net kabel

Bericht door Muug »

ray5150 schreef:
En dan liggen de Belgische kerncentrales ook nog plat... :roll:
nee hoor, die staan nog steeds recht, ondanks megaveel barstjes overal, en uitslaande brandjes en zo ... :-#
Gebruikersavatar
Fredvandam
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 9:26
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: net kabel

Bericht door Fredvandam »

pappaleo schreef:
rikpost schreef:
ray5150 schreef:
Maar, zo heb ik gisteren mogen lezen, niet in combinatie met een "slimme" KWH meter, want de is de pest voor het geluid... :shock:
(ergens op het HT forum, weet helaas niet meer waar)

Het is dus nog slecht een kwestie van tijd voordat de eerste volledig audiofiele meterkast opduikt, als die er al niet is.
De echte audiofiel heeft straks dan een generator in zijn schuur staan.
Ben je gelijk van die aardlussen af met zo'n zwevend net :mrgreen:
Kabels door een bakje dreft, voor schone stroom :lol:
Precies! Verse stroom nemen en geen bedorven. Straks hoor je nog het verschil tussen leveranciers.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: net kabel

Bericht door Muug »

en in de koelkast bewaren!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: net kabel

Bericht door Pjotr »

Muug schreef:
en in de koelkast bewaren!
De stroom of de leveranciers?
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: net kabel

Bericht door Muug »

de stroom, want anders houden ze je aan voor moord en misschien zelfs voor kannibalisme, hangt zo'n beetje af van hoeveel biefstukken er nog overschieten. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: net kabel

Bericht door Barry2001 »

Zonnepanelen :bakkie: opslaan in accu's, 230V sectie in je versterker overslaan, en dan rechtstreeks voeden :^o
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: net kabel

Bericht door Pjotr »

Barry2001 schreef:
Zonnepanelen :bakkie: opslaan in accu's, 230V sectie in je versterker overslaan, en dan rechtstreeks voeden :^o
Gaat niet helpen. Er zullen er altijd zijn die naar netkabels blijven luisteren :lol:
Plaats reactie