Project #2: Vloerstaander
Moderator: Beheerdersteam
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Project #2: Vloerstaander
op zaph audio werd dit onderzocht en het viel heel erg mee. Echter, een kleinere binnenmaat geeft minder problemen met staande golven dus daarom zou ik kiezen voor 2 compartimenten.
Re: Project #2: Vloerstaander
niks truuk Rayray5150 schreef:Slimme truuk, Huib.
Re: Project #2: Vloerstaander
De 2 woofers delen de ruimte. Ik zie toch menig systeem met twee woofers die de woonruimte delen, zeker als het de bedoeling is om ze elektrisch/akoestische 100% parallel te laten lopen moet dat geen probleem zijn. Kijk maar eens naar TG's Speranza, TroelsG's Ekta Grande of Sony's SS-AR1.
Re: Project #2: Vloerstaander
De buren deze zondagmiddag getrakteerd op stof en lawaai en de gaten voor de 2de woofer gemaakt. Doordat het ging regenen niet alles kunnen doen maar de woofer gaten zijn er en ze passen.
Re: Project #2: Vloerstaander
Persoonlijk zou ik ook 2 compartimenten nemen.
Vooral omdat je ze dan beide anders kan dempen.
Vooral omdat je ze dan beide anders kan dempen.
Re: Project #2: Vloerstaander
Geacht forum,
Bij de inwendige verstevigingen heb ik de onderste versteviging vanwege de BR pijp gemaakt zoals in bovenstaande schets (2 verticale ribben). Nu die BR is vervallen en er een tweede woofer komt: Wat zal ik doen: er uit halen en op dezelfde manier maken als bij de woofer (horizontale) of gewoon laten zitten. De afweging tussen nut en het extra werk dus.
Bij de inwendige verstevigingen heb ik de onderste versteviging vanwege de BR pijp gemaakt zoals in bovenstaande schets (2 verticale ribben). Nu die BR is vervallen en er een tweede woofer komt: Wat zal ik doen: er uit halen en op dezelfde manier maken als bij de woofer (horizontale) of gewoon laten zitten. De afweging tussen nut en het extra werk dus.
Re: Project #2: Vloerstaander
Zelf zou ik de schotten vanaf de tweeter schuin omhoog laten lopen i.v.m. minder golven in de kast.
Re: Project #2: Vloerstaander
Bevestiging voor de 2de woofer gemaakt. Daarna alle units geplaatst en de kast eens rechtop gezet, voorzichtig, want het klankbord zit er los in en zou er zo uit kunnen vallen
Foto gemaakt en met photoshop eens gekeken naar hoe straks te verven. Ik denk dat ik het op lichtgrijs hou en het klankbord zwart.
Foto gemaakt en met photoshop eens gekeken naar hoe straks te verven. Ik denk dat ik het op lichtgrijs hou en het klankbord zwart.
Re: Project #2: Vloerstaander
Wijk je toch af van de eerdere kleurstellingen? Dit is ook erg mooi !
Re: Project #2: Vloerstaander
nou ja, van bassreflex naar gesloten omgooien....en ander kleurtje moet dan ook wel kunnen
Nou nee, lichtgrijs of donker rood/bordeaux waren steeds de twee opties.
Nou nee, lichtgrijs of donker rood/bordeaux waren steeds de twee opties.
Re: Project #2: Vloerstaander
Dat motiefje lijkt mij meer iets voor jouw speakers in oprichting.ray5150 schreef:Doe's gek...
Re: Project #2: Vloerstaander
Is heel lang geleden overwogen (leer) maar dan voor de kast.dre schreef:Misschien leer of vilt op de baffle?
Re: Project #2: Vloerstaander
Dus niet voor de baffle?
Spuitwerk of fineer met leer/vilt lijkt me met dit model erg fraai!
Spuitwerk of fineer met leer/vilt lijkt me met dit model erg fraai!
Re: Project #2: Vloerstaander
Wellicht voor mijn in 2015 te beginnen bouw van een non-plus-ultra speaker 
Re: Project #2: Vloerstaander
Nope, baffles worden met zwarte skai afgewerkt, en de kasten met Kuiperflex fineer.hsmeets schreef:Dat motiefje lijkt mij meer iets voor jouw speakers in oprichting.ray5150 schreef:Doe's gek...
Re: Project #2: Vloerstaander
Heb sinds vrijdag j.l. zomervakantie en nu dat gegeven gebruiken om het timmerwerk aan de speakerkasten af te ronden. Maar niet voor ik nieuwe baffles heb gemaakt: Ik was toch niet helemaal (helemaal niet) tevreden over mijn freeswerk om de units verzonken te monteren. Dus 2 stroken MDF gehaald en opnieuw begonnen. Nu ook eerst proefstukken gemaakt om de pasnauwkeurigheid goed te controleren.
Inmiddels zijn de gaten er ook en rest alleen het plaatsen van de slagmoeren om de units vast te zetten. Ga ik n ahet avondeten nog doen of anders morgenvroeg.
Het zwarte MDF puur genomen omdat het een restje was dat ik voor een schappelijk prijsje kon meenemen. Echter de volgende keer weer gewoon bruin MDF, dat zwarte stoft net zo erg maar door de kleur ziet het er 10x zo erg uit. Ik zag er uit als zwarte piet.....
Inmiddels zijn de gaten er ook en rest alleen het plaatsen van de slagmoeren om de units vast te zetten. Ga ik n ahet avondeten nog doen of anders morgenvroeg.
Het zwarte MDF puur genomen omdat het een restje was dat ik voor een schappelijk prijsje kon meenemen. Echter de volgende keer weer gewoon bruin MDF, dat zwarte stoft net zo erg maar door de kleur ziet het er 10x zo erg uit. Ik zag er uit als zwarte piet.....
