Voorstelling

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Matthieux
Berichten: 4
Lid geworden op: za 12 jul 2014, 2:27

Voorstelling

Bericht door Matthieux »

Hallo, ik ben Matthieu, ik ben me een aantal jaar geleden beginnen verdiepen in geluid en PA, en heb me sinds kort voorgenomen zoveel mogelijk zelf te doen, maar het ontbreekt mij aan de nodige kennis en hier zit er blijkbaar veel bijeen. Aangezien ik hier nog niet direct weg ben, is het maar toepasselijk om mij aan te melden op dit forum. Vorig weekend heb ik 2 Large Advents gekregen die te koop waren in de kringloopwinkel, ik had er nog nooit van gehoord, maar ik denk dat ondertussen de buren ze ook al kennen.. Alleen scheelt er iets mee en ik wil dit eerst en vooral opgelost krijgen. Als ik de technische info vind van die Advents wil ik aan een versterker beginnen. Voorlopig zitten ze op mijn mini hifi van philips, die 2x60w rms aan 8 ohm levert, en wat die kasten daarvan maken is behoorlijk indrukwekkend, Ik wou eerst aan zelfbouwkasten gaan doen voor bij mij thuis, nu is dat wat overbodig geworden, en heb ik de tijd om er eerst nog verder in verloren te lopen en aan een buitenontwerp te denken.. first things first natuurlijk, die Advents. Ik leg het even uit in hifi, want ik kan wel wat raad gebruiken.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4779
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Voorstelling

Bericht door Olaf Analogue »

Hoi, welkom hier.
Wat mankeert er aan de advents? Zijn de foamranden van de woofers verteerd?
Matthieux
Berichten: 4
Lid geworden op: za 12 jul 2014, 2:27

Re: Voorstelling

Bericht door Matthieux »

Bij nader inzien gaat het waarschijnlijk al fout bij de naald van de pickup, of de ingang op het mixertje... toch heb ik de indruk dat er met rock n roll het hoog nogal sterk verschilt in volume het ene moment bij het andere. Mss lig het aan mij en ben ik niemeer gewend aan veel dynamiek, men vorige speakers speelden alles nogal vlak af, de stereo waar ze bijzaten was voorzien op mp3/wma/... playback, 8 - 9 jaar terug.. Net Zappa op cd erdoor gehaald en er klonk eigenlijk niks verkeerd, behalve zijn teksten.. Op vinyl getest met Rory Gallagher en wat metal), rommelig, zeker de metal, nochtans is die plaat goed opgenomen.. Elektronische muziek gaat heel goed, dan zijn die tweeters instant love.. Er is wel iets raars mee gebeurd bij de vorige eigenaar, die heeft de woofers vervangen, en ze er langs de binnenkant terug opgeschroefd, door een uitsparing te maken in de kast, de ring zal te groot zijn.. verkeerd type? Heeft dat dan geen invloed op de filtering? En op karakteristiek, ze zitten toch 1cm meer naar achter.. geen idee eigenlijk.. De rechterkant durft soms eens wegvallen, bij hoog volume ist een plopje precies, alst zachter staat hoor je hem wegvallen en zich weer herpakken... Ma tgebeurd nie frequent...
Matthieux
Berichten: 4
Lid geworden op: za 12 jul 2014, 2:27

Re: Voorstelling

Bericht door Matthieux »

kan voorlopig geen foto plaatsen, png of bmp... uploaden gaat veel te traag
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Voorstelling

Bericht door pappaleo »

Welkom.
Matthieux schreef:
kan voorlopig geen foto plaatsen, png of bmp... uploaden gaat veel te traag
Plaatje niet te groot?
Gewoon met MS-Paint (dat is op elke windows PC aanwezig) verkleinen naar een breedte van 1024 pixels en de hoogte in verhouding laten. Dat is groot zat voor het forum. Wegschrijven als .jpg en het kan geupload worden in enkele seconden.
Matthieux
Berichten: 4
Lid geworden op: za 12 jul 2014, 2:27

Re: Voorstelling

Bericht door Matthieux »

Aah, khad begrepen dat het moest png of bmp zijn.. vond het al gek
Bijlagen
PICT0116.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Voorstelling

Bericht door Henkjan »

Welkom!
Matthieux schreef:
Aah, khad begrepen dat het moest png of bmp zijn..
dat is voor als je schermknipsels of grafieken wil uploaden, voor foto's is jpg prima
Plaats reactie