Iemand bekend met www.pavouk.org ?

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Iemand bekend met www.pavouk.org ?

Bericht door ray5150 »

Ik kwam een tijdje terug een site van een Tsjechische meneer tegen, http://www.pavouk.org/en_index.html
Hij knutselt veel met DAC's en plaats daar op zijn site bouwverslagen van, compleet met Eagle files, PDF's en BOM's erbij.

Heeft iemand hier weleens iets van deze site nagebouwd ?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Iemand bekend met www.pavouk.org ?

Bericht door democles »

JA,ik......... :mrgreen:

http://www.pavouk.org/hw/modulardac/en_ad1865i2s.html

De dac deed het wel,alleen op 16 bit,daarboven werd het een ruisbron. :(

Was een probeersel,om de receiver chip (normaal een CS8414 of een CS8416 ) te omzeilen.
Bijlagen
AD aan de I2S.JPG
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: Iemand bekend met www.pavouk.org ?

Bericht door SuperR »

Het is ook een 18 bit DAC (zegt hij zelf ook), heel raar is dat dus niet..
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Iemand bekend met www.pavouk.org ?

Bericht door democles »

Het is ook een 18 bit DAC (zegt hij zelf ook), heel raar is dat dus niet..
Klopt als een bus.
Maar ik was ook niet echt weg van het geluid wat er uit kwam,het werkt,was leuk om te bouwen,heb beter gehoord,einde oefening.

Voor de rest maakt,bedenkt,Pavouk,leuke dingen. :wink:
Maar meestal SMD en dat trekt deze bouwer niet............. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Iemand bekend met www.pavouk.org ?

Bericht door ray5150 »

democles schreef:
Maar meestal SMD en dat trekt deze bouwer niet............. :mrgreen:
Dat is vrij simpel om te zetten naar Trough-Hole. :mrgreen:
Plaats reactie