Hulp filter open baffle

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
mijkie
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Hulp filter open baffle

Bericht door mijkie »

Hallo zelfbouw liefhebbers,

Ik heb hier een set Accuton c30 tweeters en een set Seas Excel W18ex001 en nog een set Scanspeak woofers waar ik uit nieuwsgierigheid een open baffle van zou willen maken

Waar ik hulp bij nodig heb is een goede overgang tussen tweeter en mid, de rest wordt gedaan door een Lyngdorf TDAI 2170 icm. Een Abacus 60-120

Wie heeft zin om mij te helpen, al dan niet tegen een vergoeding !!

Vast bedankt ....
dre

Re: Hulp filter open baffle

Bericht door dre »

Goedemorgen Mike

Welke woofers hebben we het over?
mijkie
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Bericht door mijkie »

Dat is de 25W en die komt in de voet van de ob in een gesloten behuizing, was mijn idee

De SS kan actief aangestuurd worden door de Abacus en actief gefilterd worden door de Lyngdorf !
dre

Bericht door dre »

Dan blijft er niet veel op over.....
Gesloten laag en geen dipool tweeter. :mrgreen:
mijkie

Bericht door mijkie »

Klopt Dre, deze is gesloten .....
mijkie

Bericht door mijkie »

niemand zin om mij te helpen :?
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

Je hebt blijkbaar geen idee van de omvangrijke operatie die je te wachten staat. Seas Excel en Accuton, dat filter je niet zo maar eventjes, daar moet je tijd en aandacht voor nemen. En onder de genoemde 2 units is openbaffle met 1 10" per kant vrij kansloos, denk aan minimaal 2x 12" of 10" met zeer lange slag zoals Walt in z'n OB topic heeft gebruikt.

Je zou naar een zaak als Speakerland kunnen gaan, die zullen je tegen betaling sowieso een maatwerk oplossing kunnen bieden.
mijkie

Bericht door mijkie »

ik weet at het een omvangrijke operatie is maar, woofer valt af omdat die in een gesloten behuizing gaat en afgefilterd kan worden door de Lyngdorf en de Excel kan dat ook aan de onderkant, gaat om de Accuton icm met de seas

en ik onderschat dit niet hoor !!
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

o, ik begrijp nu pas dat de 25W in een gesloten behuizing komt en de Seas in OB.

Hoe dan ook, een aardige opgave om met zulke mooie units een filter optimaal te krijgen.
Jag

Bericht door Jag »

Wat kan je Lyngdorf allemaal? Zou die een dipool correctie kunnen doen op de Seas mid? Daarvoor heb je nogig een shelf met instelbare kantel frequentie en een notch met idealiter een instelbare Q. Zou het leven een stuk makkelijker maken.
mijkie

Bericht door mijkie »

er moet een filter gemaakt worden voor tweeter, dat ie netjes overloopt in de Seas mid, de rest kan de Lyngdorf zelf, er zitten meerdere filter mogelijkheden in, nl. Linkwitz Riley 2de, 4de en 8e order en een Butterworth 1e, 2de en 4e order en low en high-pass vrij instelbaar tussen de 20 en 9999 Hz !

als een andere tweeter beter zou zijn dan sta ik daar voor open, mijn idee is een OB met als looks ongeveer de DP-1 van Lyngdorf
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”