AFDAC-LB (Low Budget)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Even naar 't printje gekeken
.
Als je dan ziet hoeveel kapriolen het al kost om drie verbindingen display-µC voor elkaar te krijgen, kun je je voorstellen wat dat met zes zou worden
.
Anne
Als je dan ziet hoeveel kapriolen het al kost om drie verbindingen display-µC voor elkaar te krijgen, kun je je voorstellen wat dat met zes zou worden
Anne
Als jij dan even zorgt voor een andere aansturing van het display doet Ray 't ook nogds23man schreef:Dan maar wat draadbruggen, vindt Ray niet erg!
Anne
De ruimte is krap als je zo'n smal printje wil hebben voor een laag kastje. Maar door gebruik van smd kom je een heel eind. 
Zo,m'n tijd weer 's doorgebracht met een puzzeltje,geeft wat te doen
.
De vraag van Ray of 't ook met een gewone 16x2 zou gaan is de aanleiding.
Blijkt plaats genoeg op zo'n printje om 't zonder SMD te doen ,wordt alleen wel dikker
.
Het LCD-gebeuren op 5V en naar de 3,3V van de µC met wat mosfets en een 74HCT164.Die HCT werkt op 5V en de ingangen zijn op TTL niveau,heel mooi voor 3,3V Cmos.
De oorspronkelijke /CS is nu /E geworden en RS is nu /RS (omgekeerd),rest blijft 't zelfde ,data serieel met CLK.
Wat zorg besteed aan de E-puls,weerstandje (100k) naar + om aktief worden te voorkomen tijdens reset en een stopweerstand (100E)ter voorkoming van een dubbele puls door uitslingeren.
Door de bekende +5V hoeft de LEDverlichting niet met een stroombron, een serieweerstand is zat.
Mijn Eagle wil de print niet lang hebben genoeg,werkt met max 8x10 ipv max opp
.
Dan maar in twee stukken,gaat per slot om 't idee
.
Anne
De vraag van Ray of 't ook met een gewone 16x2 zou gaan is de aanleiding.
Blijkt plaats genoeg op zo'n printje om 't zonder SMD te doen ,wordt alleen wel dikker
Het LCD-gebeuren op 5V en naar de 3,3V van de µC met wat mosfets en een 74HCT164.Die HCT werkt op 5V en de ingangen zijn op TTL niveau,heel mooi voor 3,3V Cmos.
De oorspronkelijke /CS is nu /E geworden en RS is nu /RS (omgekeerd),rest blijft 't zelfde ,data serieel met CLK.
Wat zorg besteed aan de E-puls,weerstandje (100k) naar + om aktief worden te voorkomen tijdens reset en een stopweerstand (100E)ter voorkoming van een dubbele puls door uitslingeren.
Door de bekende +5V hoeft de LEDverlichting niet met een stroombron, een serieweerstand is zat.
Mijn Eagle wil de print niet lang hebben genoeg,werkt met max 8x10 ipv max opp
Dan maar in twee stukken,gaat per slot om 't idee
Anne
- Bijlagen
-
- Afdakje.zip
- (134.45 KiB) 42 keer gedownload
Ik begrijp geen snars van al die termen, maar wel erg goed van je dat je je hier op gestort hebt. 
Ben benieuwd wat Peter hierover te zeggen heeft. (nee, dat is niet negatief bedoelt, ben gewoon benieuwd of het praktisch haalbaar is.)
Ben benieuwd wat Peter hierover te zeggen heeft. (nee, dat is niet negatief bedoelt, ben gewoon benieuwd of het praktisch haalbaar is.)
Respect dat je er zo veel werk in hebt gestoken. Maar ik heb de pcb's en displays al besteld en de software is ook al gereed.
Evt. kan ook de controller van de Afdac 2 met wat mods of een arduino worden gebruikt. Maar daar ga ik zelf geen tijd insteken.
Evt. kan ook de controller van de Afdac 2 met wat mods of een arduino worden gebruikt. Maar daar ga ik zelf geen tijd insteken.
Ach 't is ook meer voor de aardigheid, kijken of het hele spul zonder SMD op dezelde opp te zetten is.
En wat eigen inbreng is ook nooit weg
.Je moet toch wat,met maar twee dagen de moeite om buiten te komen
.
Wie weet ziet iemand er nog wat in
.
Anne
En wat eigen inbreng is ook nooit weg
Wie weet ziet iemand er nog wat in
Anne
De stroombron met de 2 torren en weerstanden voor de backlight doet het in ieder geval perfect. 
- ronnydepony
en het eerste stukje voor deze DAC is binnen , de USB to SPDIF converter : http://www.ebay.com/itm/221357363321#ht_1810wt_1124 
- ronnydepony
- ronnydepony
zou deze behuizing kunnen dienen voor de DAC ?
http://www.aliexpress.com/item/Full-alu ... 37733.html
kan ik dan dezelfde gebruiken als voor de PGA2310, ziet er dan wel hetzelfde uit
http://www.aliexpress.com/item/Full-alu ... 37733.html
kan ik dan dezelfde gebruiken als voor de PGA2310, ziet er dan wel hetzelfde uit
Je moet er wel rekening mee houden dat display, ir-sensor en encoder op een vaste positie zitten.
- ronnydepony
- ronnydepony
weet alleen niet hoe ik zo'n display moet inwerken in een frontpaneel
komt er dan nog zo'n plexiglas of iets degelijks in ?
komt er dan nog zo'n plexiglas of iets degelijks in ?
Zoiets laten maken door freeskees? http://www.bouwplastics.nl/webshop/plaa ... les-helder
- ronnydepony
jaja, maar dan zijn we er nog niet, heb je mss. nog je voorbeeld van je AF-Dac ?
Het frontpaneel zal moeten worden aangepast aan de afmetingen en indeling van de PCB.
Die is namelijk maatgevend. aan de hand daarvan moet het frontpaneel worden gefreesd.
Is Ronny ook bekend met http://www.schaeffer-ag.de/en/ en het bijbehorende ontwerp programma ?
Via Kees is ook mogelijk natuurlijk, hij woont vlakbij Knuisje dus een kan vrij simpel een frontpaneel vanaf een PCB overnemen.
Die is namelijk maatgevend. aan de hand daarvan moet het frontpaneel worden gefreesd.
Is Ronny ook bekend met http://www.schaeffer-ag.de/en/ en het bijbehorende ontwerp programma ?
Via Kees is ook mogelijk natuurlijk, hij woont vlakbij Knuisje dus een kan vrij simpel een frontpaneel vanaf een PCB overnemen.
- ronnydepony
@Ray, heb wel al een idee hoe Schaeffer werkt
Heb ook al een idee hoe ik het er wil laten uizien.
@Knuisje, bedankt voor de docs
Als ik die PDF's op ware grootte afprint, dan heb ik de juiste maten van de printen ?
En er zijn 4 printen in totaal ?
Die BOM is ook van deze DAC ?
Heb ook al een idee hoe ik het er wil laten uizien.
@Knuisje, bedankt voor de docs
Als ik die PDF's op ware grootte afprint, dan heb ik de juiste maten van de printen ?
En er zijn 4 printen in totaal ?
Die BOM is ook van deze DAC ?
Ja, als je de 4 outline-bestanden op 100% uitprint heb je de ware grootte van de pcb's. De BOM net als de rest van de bestanden zijn van deze dac.