Topic mag dicht/weg
Moderator: Beheerdersteam
Topic mag dicht/weg
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 1:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Speaker stopt ermee
Moet het haast wel zijn...ray5150 schreef:Schroef de kasten eens open en kijk alle soldeerverbindingen na.
soldering bij aansluiting binnenkomst boxen vermoed ik.
helpt het als je bij uitval rammelt met je box
Re: Speaker stopt ermee
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 1:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Speaker stopt ermee
Het kan zijn dat de hoofdaansluiting nog net door twee (koper)haartjes die elkaar net raken, verbinding maakt .... dan kan een heel klein pulsje voldoende zijn om weer een beetje contact te maken.
Tip van de dag .... niet te lang door emmeren maar beide bakken op de werkbank plaatsen en met een verse rol tin eens lekker alle punten nalopen (dit kan so wie so geen kwaad). Ik zou ook meteen de bekabeling vervangen als je toch bezig bent.
Tip van de dag .... niet te lang door emmeren maar beide bakken op de werkbank plaatsen en met een verse rol tin eens lekker alle punten nalopen (dit kan so wie so geen kwaad). Ik zou ook meteen de bekabeling vervangen als je toch bezig bent.
Re: Speaker stopt ermee
Het is ook handig als we weten over wat voor luidsprekers we het hebben.
Merk, type, leeftijd ?
Enne...

Merk, type, leeftijd ?
+1SARK schreef:niet te lang door emmeren maar beide bakken op de werkbank plaatsen en met een verse rol tin eens lekker alle punten nalopen (dit kan so wie so geen kwaad).
Ik zou ook meteen de bekabeling vervangen als je toch bezig bent.
Enne...
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Speaker stopt ermee
Ik weet het beter gemaakt. Trek die speaker gewoon uit elkaar, doe een fikse bestelling bij de lokale diy speakershop en bouw twee nieuwe high-end open baffles!SARK schreef:Tip van de dag .... niet te lang door emmeren maar beide bakken op de werkbank plaatsen en met een verse rol tin eens lekker alle punten nalopen (dit kan so wie so geen kwaad). Ik zou ook meteen de bekabeling vervangen als je toch bezig bent.
Je bent nu toch bezig!
Re: Speaker stopt ermee
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 1:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Speaker stopt ermee
ah
deze: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=4&t=19445
Dus inmiddels heb je speakers met verkeerde tweeters die nu ook nog eens gaan haperen
Ik zou eens rond gaan kijken naar nieuwe
deze: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=4&t=19445
Dus inmiddels heb je speakers met verkeerde tweeters die nu ook nog eens gaan haperen
Ik zou eens rond gaan kijken naar nieuwe
Re: Speaker stopt ermee
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 1:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Rien Kleinjan
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do 11 sep 2008, 20:14
Re: Speaker stopt ermee
Indien het geen soldeerbreuk is zou ik eens kijken wat voor filtering de woofer heeft. Bij filtering van 12 dB zit er een elko (duurder zal wel niet ....) parallel aan de woofer. Die zou ook naar sluiting kunnen gaan of iets van die strekking.
Rien, die nergens gek van op kijkt.
Rien, die nergens gek van op kijkt.
Re: Speaker stopt ermee
Na een jaar of 40 is de kans vrij groot dat er een elko spontaan overlijd, of in sluiting gaat, ja.
Maar hebbie nu al een schroevedraaier en een vuilniszak gevonden ?
Maar hebbie nu al een schroevedraaier en een vuilniszak gevonden ?
Re: Speaker stopt ermee
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 1:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Speaker stopt ermee
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 1:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Speaker stopt ermee
Is een vrij simpel ding, standaard twee kanaals receiver.
Ook alweer minstens 20 jaar oud, Ik heb een service manual.
Bij een hogere leeftijd is de kans op storingen nu eenmaal wat groter. 'T zijn net mensen...
Ook alweer minstens 20 jaar oud, Ik heb een service manual.
Bij een hogere leeftijd is de kans op storingen nu eenmaal wat groter. 'T zijn net mensen...
Laatst gewijzigd door ray5150 op vr 27 jun 2014, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Speaker stopt ermee
Als jouw eerste post correct is, dan betekent dat dus dat jouw versterker beide kanalen om de beurt aan/uit laat gaan....
Re: Speaker stopt ermee
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 1:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Speaker stopt ermee
De meeste stereo versterkers (2-kanaals) bieden de mogelijkheid om 4 speakers aan te sluiten, deze staan dan per 2 parallel geschakeld. Je moet sowieso kijken naar een eindtrap die tot minimaal 4 ohm stabiel is want 2 speakers van 8 ohm parallel geeft je al 4 ohm nominaal met misschien dips die nog lager uitkomen. Wellicht is dit ook een probleem voor je huidige versterker.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Speaker stopt ermee
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 1:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Speaker stopt ermee
Ze staan wel parallel hoor, alleen zit die A of B of A+B schakelaar er ook in verwerkt. Als ik jouw was zou ik op zoek gaan naar een leuke 2e hands versterker, wel even van te voren nazoeken of deze dan 4 speaker aansluitingen heeft en of hij geschikt is voor 4 ohm belasting.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Speaker stopt ermee
Bij sommige versterkers is het A of B, en andere modellen is het A+B.
De wat duurdere modellen hebben dit laatste meestal wel omdat daar ook een wat zwaardere voeding in zit die de lagere impedantie van twee parallel geschakelde luidsprekers aankan.
De wat duurdere modellen hebben dit laatste meestal wel omdat daar ook een wat zwaardere voeding in zit die de lagere impedantie van twee parallel geschakelde luidsprekers aankan.
Re: Speaker stopt ermee
Ik denk dat je het beste eens op Marktplaats kunt kijken naar een andere versterker die bij je budget past.
Zou in ieder geval geen 5.1 receiver nemen, maar een gewone stereoversterker, daar zit minder in wat kapot kan.
Zou in ieder geval geen 5.1 receiver nemen, maar een gewone stereoversterker, daar zit minder in wat kapot kan.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
