Dedicated media player

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
pdjonghe

Dedicated media player

Bericht door pdjonghe »

In het één of andere draadje las ik dat je soms de DVD-drive in een DVD-speler kunt vervangen door een harde schijf. Iemand die dit al geprobeerd heeft? Of goeie bronnen weet hieromtrent? Ik ben eigenlijk op zoek naar een dedicated media player, iets als een ipod van hififormaat, liefst met een schermpje. Ik denk er eigenlijk aan om eens te kijken of zo'n draagbare DVD-speler geen soelaas kan brengen. Ofwel een externe harde schijf aansluiten via USB ofwel de DVD-drive vervangen door een harde schijf. In tweede instantie dan gaan zoeken waar er verbeteringen mogelijk zijn en eventueel een externe DAC bouwen/kopen. Iemand als ervaring hiermee?
Rody
Contacteer:

Bericht door Rody »

Ik heb een Oppo HD980H en daar zit een USB poort op waar je USB stickies en harddisks op kunt aansluiten... Hij kan dan avi, mp3, wma en ogg (en jpg) afspelen. FLAC en wav is me nog niet gelukt....verder uitermate tevreden over, ook het geluid. Voor de bediening heb je voor een groot deel dan wel een tv nodig (gewone cd's en sacd/dvda kunnen zonder tv).

GR rOdy
pdjonghe

Bericht door pdjonghe »

Ik was waarschijnlijk niet helemaal duidelijk. Mijn interesse voor die draagbare dingen zit hem net in het feit dat ik geen tv hoef te hebben om zaken van een externe schijf af te spelen.
richard

Bericht door richard »

Misschien heb je wat aan de antwoorden op en vergelijkbare vraag die ik op het Hear Forum stelde.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

pdjonghe

Bericht door pdjonghe »

Een EEE pc is de laatste oplossing, maar nadert wel, zal wel met een externe HD worden dan.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Ja, dat doe ik met een EeePC 901 en J.River's Media Center als player er op. Voor alleen audio is het gratis Media Jukebox een erg fraaie player. Een externe 2.5'' Hd heb ik gedaan maar is niet zo handig vind ik. Er kan een 32 Gb SD kaartje in de EeePC (is wel prijzig) en daar kan ook aardig wat muziek in FLAC op (ongeveer 100 CD's) en heel erg veel in hoge kwaliteit MP3. Is ook veel zuiniger als je onderweg van de accu afhankelijk bent.

Thuis hangt ie via het netwerk aan een 1TB NAS.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”