Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Moderator: Beheerdersteam
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Cavia
Oplijmen van de 26mm x 8mm beuken verstijvings latjes:
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Cavia
Ik wel. De activiteit is bij mij dan ook een stuk lager.
We hebben toch ongeveer een jaar de tijd heb ik begrepen? Als ik dit zo zie heb ik het idee dat het voor 1 juli 2014 af moet zijn
We hebben toch ongeveer een jaar de tijd heb ik begrepen? Als ik dit zo zie heb ik het idee dat het voor 1 juli 2014 af moet zijn
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
[quote="Walt"]De eerste 3 panelen zijn aan elkaar gelijmd. Tip: altijd beginnen met 3 platen die loodrecht op elkaar staan, op deze manier worden al je hoeken netjes 90 graden (mits het hout goed haaks is gezaagd). De witte houtlijm komt overal netjes uitlopen wat aangeeft dat het straks goed luchtdicht verbonden zit:
Groetjes Walter
Moeten de lijmklemmen ook nog van het buget af ?
Zo ja dan moet je haast wel vals spelen .
maar lekker bezig Walt ,straks ga je het nog leuk vinden ook dat bouwen
Groetjes Walter
Moeten de lijmklemmen ook nog van het buget af ?
Zo ja dan moet je haast wel vals spelen .
maar lekker bezig Walt ,straks ga je het nog leuk vinden ook dat bouwen
Laatst gewijzigd door rikpost op ma 23 jun 2014, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Cavia
Volgende week nieuwe baan, deze week even een weekje vrij. Dus veel voetbal kijken en kastjes bouwen!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Cavia
Het is altijd een ellende om de blauwe folie van de Damping 10 af te halen, ook nu weer wat lopen schelden maar het is allemaal wel gelukt. De kast staat er nu als volgt bij:
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Cavia
Met mijn cheap-ass Ferm bovenfrees heb ik aan de achterkant van de 22mm dikke baffle wat extra ademruimte voor de Scanspeak 15W gefreest:
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Cavia
De baffle is op de kast gelijmd:
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Cavia
Bluf Gerhard, Bluf.ds23man schreef:Vergeet je iets niet?
This is the real stuff
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Coole beesten papa! Zeker 'the real stuff'!!!
En inderdaad sneldrogende Bison houtlijm, droogtijd 4 tot 15 minuten, ideaal spul.
Ik heb de inwendige bracing iets smaller gemaakt dan (200-2x18)=164mm, op deze manier steken de baffle en achterplaat iets over (0.5-1mm) en daarna kun je dit dus mooi flush schuren. Net bij de Action korrel 60 gehaald en na flink wat zweetdruppels ziet het er strak uit.
De volgende stap is het maken van het demonteerbare onderpaneel, dit paneel wordt rondom vastgezet op 27x27mm vuren laten met 4x35mm kruiskop schroeven.
Groetjes Walter
Ik heb de inwendige bracing iets smaller gemaakt dan (200-2x18)=164mm, op deze manier steken de baffle en achterplaat iets over (0.5-1mm) en daarna kun je dit dus mooi flush schuren. Net bij de Action korrel 60 gehaald en na flink wat zweetdruppels ziet het er strak uit.
De volgende stap is het maken van het demonteerbare onderpaneel, dit paneel wordt rondom vastgezet op 27x27mm vuren laten met 4x35mm kruiskop schroeven.
Groetjes Walter
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Inlijmen van de 27x27 mm steunlatten voor de bodem:
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
De uitneembare onderkant zit in de kast, gemonteerd met 12 stuks 35x4.0mm kruiskoppen, deze zijn verzonken aangebracht zodat de onderkant helemaal flush is. De onderplaat sluit niet heel netjes aan, maar ik wilde juist wat speling anders zou deze te moeilijk los gaan. Er komt nog tochtstrip op de 27x27mm laten waarmee alles luchtdicht zal worden gemaakt.
Wanneer de uiteindelijke layout van het filter bekend is (na de fase met de filter testplank) zal het filter op deze onderkant worden gemonteerd.
Groetjes Walter
Wanneer de uiteindelijke layout van het filter bekend is (na de fase met de filter testplank) zal het filter op deze onderkant worden gemonteerd.
Groetjes Walter
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Dat houtlijm flesje...
Kleiner konden ze niet leveren...
Heb hier ruim 3 liter klaarstaan voor de zijwanden van de X-Ray's...

Kleiner konden ze niet leveren...
Heb hier ruim 3 liter klaarstaan voor de zijwanden van de X-Ray's...
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
12 schroeven, bang dat de bodem er uit valt? 
Maar zonder dollen, de constructie ziet er goed uit. Een stuk degelijker dan je Fane/Beyma roeptoeter.
Ik zou zelf tussen alle bevestigingen alleen een wat langere droogtijd hanteren.
Maar zonder dollen, de constructie ziet er goed uit. Een stuk degelijker dan je Fane/Beyma roeptoeter.
Ik zou zelf tussen alle bevestigingen alleen een wat langere droogtijd hanteren.
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Ga je er nog een sausje overheen zetten of hou je ze kaal.
Mdf in de blanke lak zetten is overigens ook niet eens zo verkeerd.
Mdf in de blanke lak zetten is overigens ook niet eens zo verkeerd.
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
@ Rik, waarschijnlijk een laagje witte acrylverf...
@ pappaleo, er zaten er toch 30 in het doosje, dus zo komt het nog een beetje op. Het kastje doorstaat de 'klop test' prima trouwens. Die extra midden bracing doet een hoop.
Nog even een vooraanzicht, door de gaten voor de units zie je de Damping 10 en de 26x8mm beuken latjes zitten. Ook zie je mooi de extra ademruimte voor de Scanspeak 15W die met de bovenfrees is aangebracht:
Groetjes Walter
@ pappaleo, er zaten er toch 30 in het doosje, dus zo komt het nog een beetje op. Het kastje doorstaat de 'klop test' prima trouwens. Die extra midden bracing doet een hoop.
Nog even een vooraanzicht, door de gaten voor de units zie je de Damping 10 en de 26x8mm beuken latjes zitten. Ook zie je mooi de extra ademruimte voor de Scanspeak 15W die met de bovenfrees is aangebracht:
Groetjes Walter
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Had je het dan niet beter in verstek kunnen zagen? Kopse kanten blijf je veelal zien.Walt schreef:@ Rik, waarschijnlijk een laagje witte acrylverf...
Groetjes Walter
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Cavia
Wat ge je nu doen?Walt schreef:Volgende week nieuwe baan, deze week even een weekje vrij. Dus veel voetbal kijken en kastjes bouwen!
Groetjes Walter
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Daarmee kan je toch gewoon mee onder een hoek zagendre schreef:Met een deco?![]()
Gewoon fineren.
Fineren is natuurlijk ook mooi. Heb jij niet nog wat Amerikaans noten fineer op zolder liggen?
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Zweitse schreef:Daarmee kan je toch gewoon mee onder een hoek zagendre schreef:Met een deco?![]()
Gewoon fineren.![]()
Fineren is natuurlijk ook mooi. Heb jij niet nog wat Amerikaans noten fineer op zolder liggen?
Ik heb nog nooit 22 mm mdf verstek gezaagd met de decoupeerzaag .
Ben er ook niet nieuwschierig naar
