In eerste instantie was alles aangesloten via m'n Maudio Mobile Pre (iTunes met lossless m4a's > Line-out via Mini-Jack > Tulp-XLR > DSP > speakers). Dit vond ik zelf al niet slecht klinken, totdat Tesla voorstelde om het geheel aan te sluiten via zijn Ultimate Sabre DAC en een cd-speler. Hierna was het: CD-speler > digi-Coax > Ultimate Sabre DAC > XLR > DSP > speakers.
KOE-LERE!
Het leek echt alsof het geluidsbeeld een preciezer werd en het laag een stuk strakker was. Nee! Het laag was echt een stuk strakker. Het boemerige was er uit.
We hebben dit met een zelfde nummer van de Dire Straits getest middels een squeeze box met flac en ik, als ongelovige, dacht dat een verschil in DAC's of de manier van aansluiten niet hoorbaar zou zijn viel echt om van verbazing...
Er opperde al een aantal anderen: heb je geen eq o.i.d. op je Mac ingesteld? Of is de audio instelling misschien ingesteld op "laptop speakers" ?
Ik MOET m'n vinger er achter krijgen waar dit aan lag!
