Er zitten 2 spdif en 2 optische ingangen op en een I2S ingang voor bijvoorbeeld een USB-interface. Een cm6631a-bordje heb je al voor €22 via ebay.
AFDAC-LB (Low Budget)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Nog niet, hij is nog niet klaar.
Er zitten 2 spdif en 2 optische ingangen op en een I2S ingang voor bijvoorbeeld een USB-interface. Een cm6631a-bordje heb je al voor €22 via ebay.
Er zitten 2 spdif en 2 optische ingangen op en een I2S ingang voor bijvoorbeeld een USB-interface. Een cm6631a-bordje heb je al voor €22 via ebay.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Het schema en de layout van de nieuwe opzet van de controller zijn gereed. Ik wacht nog steeds op het display uit China om te kunnen testen.
De programmacode is ook gereed, de aansturing van de SRC4392 werkt prima.
De programmacode is ook gereed, de aansturing van de SRC4392 werkt prima.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
mijn PGA2310 is levering voorzien tss. 1 en 10 juli
men moet soms een beetje geduld hebben
ziet er mooi met het nieuwe display
men moet soms een beetje geduld hebben
ziet er mooi met het nieuwe display
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Dank Ronny. Inderdaad frustrerend als je lang moet wachten op componenten.
Ik heb evt. nog een PGA2311 voor je liggen. Stuur maar een PB als je hem kunt gebruiken.
Ik heb evt. nog een PGA2311 voor je liggen. Stuur maar een PB als je hem kunt gebruiken.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
En voor de volledigheid ook het schema en de layout van de dacprint. Het schema in pdf omdat het forum steeds een foutmelding geeft bij het uploaden van het plaatje.
- Bijlagen
-
- Afdac-LB.pdf
- (34.93 KiB) 153 keer gedownload
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
En moeten ze nog besteld worden ?
Indien ja, ik heb nl. deze kit gekocht http://www.benl.ebay.be/itm/New-version ... 860wt_1161
En ik veronderstel dat de afmetingen en kleur niet hetzelfde zal zijn als van jouw DAC.
Om toch hetzelfde te hebben zou ik dan denk ik dit display moeten hebben : http://www.buydisplay.com/default/contr ... k-on-white
Zou ik vragen of je het eventueel zou kunnen meebestellen ?
Indien ja, ik heb nl. deze kit gekocht http://www.benl.ebay.be/itm/New-version ... 860wt_1161
En ik veronderstel dat de afmetingen en kleur niet hetzelfde zal zijn als van jouw DAC.
Om toch hetzelfde te hebben zou ik dan denk ik dit display moeten hebben : http://www.buydisplay.com/default/contr ... k-on-white
Zou ik vragen of je het eventueel zou kunnen meebestellen ?
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Ja dat is 'm, geen probleem. Overigens zit bronswitching en volumeregeling al op de dac, je hebt zeker ook analoge bronnen?
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
USB heb ik wel nog nodig, als je tijd hebt wil je eens uitleggen hoe je dat moet doen ?
Digitaal is niet echt mijn domein.
Of zijn er simpele kitjes die je kan kopen; 192kHz is wel een vereiste.
Digitaal is niet echt mijn domein.
Of zijn er simpele kitjes die je kan kopen; 192kHz is wel een vereiste.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Op ebay koop je bv. dit bordje: http://m.ebay.nl/itm/221357363321. Die heb ik zelf ook. Op dit bordje zit ook een I2S uitgang. Deze verbind je met de I2S ingang op de dac en je bent klaar.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Hoi,
ik hou deze topic met een half oog in het oog, heb ik nog anderhalf oog over voor andere dingen. Ik heb de indruk dat er sinds het begin van dit project al 't één en 't ander veranderd is ? Is er een definitief résuméétje mogelijk van wat deze AFDAC kan/doet (functies,in- en uitgangen) en wat de kit zal bevatten?
Ter motivatie van mijn verzoek : gezien de leuke prijs heb ik zeker interesse !
Paul
ik hou deze topic met een half oog in het oog, heb ik nog anderhalf oog over voor andere dingen. Ik heb de indruk dat er sinds het begin van dit project al 't één en 't ander veranderd is ? Is er een definitief résuméétje mogelijk van wat deze AFDAC kan/doet (functies,in- en uitgangen) en wat de kit zal bevatten?
Ter motivatie van mijn verzoek : gezien de leuke prijs heb ik zeker interesse !
Paul
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
@knuisje:
ik zie op de PCB een 'chip select' is dat om tot 4 DAC's parallel te bedienen vanuit de controller? of om het address te kunnen bepalen als nog andere (niet instelbare) uitbreidingen aan de I2C bus hangen?
ik zie op de PCB een 'chip select' is dat om tot 4 DAC's parallel te bedienen vanuit de controller? of om het address te kunnen bepalen als nog andere (niet instelbare) uitbreidingen aan de I2C bus hangen?
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Een beetje verwarrend,bij 't display staat ESR1602 ,dat is ereen met parallel aansturing.Er is I2C gebruikt toch
.
Was dat omdat er zoêen in Eagle te vinden is zonder het nr. te hebben angepast of zo ?
Ook eigenaardig dat toch de RS op de µC is aangesloten, gaat dat niet ook via I2C (adres, lezen/schrijven , data)?
Anne
Was dat omdat er zoêen in Eagle te vinden is zonder het nr. te hebben angepast of zo ?
Ook eigenaardig dat toch de RS op de µC is aangesloten, gaat dat niet ook via I2C (adres, lezen/schrijven , data)?
Anne
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Ok, hier dan:Muug schreef:Hoi,
ik hou deze topic met een half oog in het oog, heb ik nog anderhalf oog over voor andere dingen. Ik heb de indruk dat er sinds het begin van dit project al 't één en 't ander veranderd is ? Is er een definitief résuméétje mogelijk van wat deze AFDAC kan/doet (functies,in- en uitgangen) en wat de kit zal bevatten?
Ter motivatie van mijn verzoek : gezien de leuke prijs heb ik zeker interesse !
Paul
2 coaxiale en 2 toslink ingangen, 1 i2s ingang, 1 spdif uitgang (96kHz), inputswitching en volumeregeling via een remote en rotary encoder, trigger-uitgang, aflezing bron, volume en samplerate via lcd-display. Mogelijkheid 4 dacprints aan te sturen via 1 controller.
De kit bevat opgebouwde dac- en controllerprints, toslinkprint met componenten, trafoprintje zonder componenten (te bestellen bij b.v. Dick Best), bekabeling, rotary encoder, lcd-display.
Zelf nog aan te schaffen: remote, behuizing, componenten voor trafoprintje, afstandhouders, aansluitmateriaal zoals tulpconnectors en netentree, evt. usb-interface (b.v. CM6631A op Ebay).
Inderdaad om tot 4 dacs aan te sturen uit 1 controller.hsmeets schreef:@knuisje:
ik zie op de PCB een 'chip select' is dat om tot 4 DAC's parallel te bedienen vanuit de controller? of om het address te kunnen bepalen als nog andere (niet instelbare) uitbreidingen aan de I2C bus hangen?
Er staat volgens mijn ogen ERC1602.Ah!buis schreef:Een beetje verwarrend,bij 't display staat ESR1602 ,dat is ereen met parallel aansturing.Er is I2C gebruikt toch.
Was dat omdat er zoêen in Eagle te vinden is zonder het nr. te hebben angepast of zo ?
Ook eigenaardig dat toch de RS op de µC is aangesloten, gaat dat niet ook via I2C (adres, lezen/schrijven , data)?
Anne
Ik heb hem even getekend met spi-aansturing zodat ik het gescheiden heb van de i2C dac-aansturing.
Ik zit nog te tobben met de aansturing van de led backlight. Volgens de datasheet is de Vf 3.1V en heeft hij 15mA nodig. De controller draait op 3.3V, dus er zit maar 0.2V tussen. Bij kleine toleranties van de Vf of Rset kom je op grotere afwijkingen van de stroomwaarden. Ik heb al zitten kijken naar verschillende leddrivers maar die werken niet goed als Vout < Vin. Een kandidaat zou echter de TPS60231 zijn maar die is alleen verkrijgbaar in een QFN-behuizing.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Blijkbaar de letters wat door elkaar gehaald
.
Probleem blijft
.Kijk hier val ik over,
Wat de verlichting betreft,dat gaat over LED's ,moet geen spanning maar stroom krijgen
.
Aansluiten op 5V via 64 ohm ,gaat er de voorgeschreven 30mA lopen en valt er over de LED's 3,1V.
(5-3,1)/30mA =~64 , 68 ohm zal ook wel goed zijn.
Anne
Probleem blijft
Aansluiten op 5V via 64 ohm ,gaat er de voorgeschreven 30mA lopen en valt er over de LED's 3,1V.
(5-3,1)/30mA =~64 , 68 ohm zal ook wel goed zijn.
Anne
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Het gaat om deze: http://www.buydisplay.com/default/16x2- ... k-on-white
Bij 3.3V voedingsspanning die ik gebruik heb je (3.3 - 3.1) / 0.015 = 13.3R nodig voor 15mA current.
Maar als Vf iets lager is, stel 3V, en de weerstand wijkt iets af, stel 13 ohm, zit je zomaar op 23mA.
Het liefst zou ik daarom de backlight aansturen met een stoombron/led driver.
Bij 3.3V voedingsspanning die ik gebruik heb je (3.3 - 3.1) / 0.015 = 13.3R nodig voor 15mA current.
Maar als Vf iets lager is, stel 3V, en de weerstand wijkt iets af, stel 13 ohm, zit je zomaar op 23mA.
Het liefst zou ik daarom de backlight aansturen met een stoombron/led driver.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Maar even naar die regelaar die je daar gebruikt gekeken.Die moet dan een stroom leveren van 15mA en dan moet R5=20 ohm zijn.(er moet 300mV over vallen bij de juiste stroom).'t Is wel een step-up dwz Vin<Vuit en dan is 3,3V wat veel.Je zou een diode in serie met de Vin kunnen zetten (of zelfs twee omdat je met minder stroom wil,spanning LED is dan lager).
Lijkt me een weerstand van 120 ohm (5V voeding 15mA) + (serie)transistor voor aan/uit toch eenvoudiger
Anne
Bij 't LCD zit het dus in de -4 erachter !
Lijkt me een weerstand van 120 ohm (5V voeding 15mA) + (serie)transistor voor aan/uit toch eenvoudiger
Anne
Bij 't LCD zit het dus in de -4 erachter !
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Ik zie het probleem niet met die backlichting. Stroombron die je kan op en af zetten en spanning nemen voor je regulator.
2 weerstanden, 1 transistor en 2 diodes ..
Zet die pin dan op pwm uitgang in je kan het nog regelen ook nog indien gewenst.
mvg Rudy
2 weerstanden, 1 transistor en 2 diodes ..
Zet die pin dan op pwm uitgang in je kan het nog regelen ook nog indien gewenst.
mvg Rudy
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Bedankt voor de tips!
@rudy: ik neem aan dat je de rechter schakeling bedoeld?
@rudy: ik neem aan dat je de rechter schakeling bedoeld?
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Knuisje gaat schema's en layouts vrijgeven ?
't Moet niet gekker worden.
(wel keurig getekend, volgens het boekje.
)
't Moet niet gekker worden.
(wel keurig getekend, volgens het boekje.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Zou 't simpel houden,komt niet zo net.Datablad zegt 10...20mA ,speling zat.
Of anders zou ik de middelste van de drie aanhouden
Anne
Of anders zou ik de middelste van de drie aanhouden
Anne
- Bijlagen
-
- Lstr.JPG (23.35 KiB) 249 keer bekeken
