Hangt er een beetje vanaf, Koen.
Als ik heel eerlijk ben is 200 tot 250 Euro niet zo'n hoog bedrag hiervoor.
Voor muziek instrumenten versterkers word vaak 18 mm berken of populieren multiplex gebruikt, aanmerkelijk duurder dan bijvoorbeeld MDF of spaanplaat. Je wilt ermee de deur uit, dus moet er de nodige hardware ter bescherming op en aan komen, wieltjes, stoothoeken, handsvaten. tikt ook weer aan. dan de electronica, die moet degelijk gebouwd zijn, en een fors vermogen kunnen leveren. ook prijzig dus, het is niet onmogelijk, maar wel een hele klus.
Of je moet toevallig nog een UCD180 of 400 met voeding hebben slingeren, dat maakt het leven een stuk makkelijker...
Wat ik op het forum ook wel zie is dat mensen een fabrieksversterker (top) combineren met een zelfgebouwde baskast.
Zie hier enkele voorbeelden :
viewtopic.php?f=15&t=12078
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=15199
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 59&t=18959
Vooralsnog zou ik je aanraden voor het geld op zoek te gaan naar een gebruikt combo van een kwalitatief goed merk.
Ik noem een Fender, Ampeg, Hartke, Marshall, Peavey. voordeel van die merken is dat ze ook hun waarde nog aardig behouden, en tegenstelling tot een merk als Behringer. wat op zich geen slecht merk is, maar de kans op storingen is wat groter dan bij eerder genoemde. de lage prijs moet zich ergens in uitbetalen, in dit geval de degelijkheid van de gebruikte materialen, die is vrij laag.