3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Of de 'minder' goede spullen natuurlijk...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Er zijn ook wel speakers met kasten die nauwelijks resoneren.Walt schreef:De meeste woofers laten het laag snel als één continue toon klinken, de AT10C77 units ontrafelen deze toon in allemaal losse tonen/structuren, echt zeer fraai om te horen. Het feit dat er geen kast is die kan mee resoneren helpt vast ook veel.
Kan best mooi klinken hoor.
Groet,
Leobus
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hallo Leo,
Jouw speakers zijn een geval apart natuurlijk!
Groetjes Walter
Jouw speakers zijn een geval apart natuurlijk!
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Walt schreef:Hallo Leo,
Jouw speakers zijn een geval apart natuurlijk!
Groetjes Walter
Tuurlijk!
Trouwens over leisteen gesproken. Ik heb ooit ook een keer een open baffle in leisteen gezien en gehoord. Duur en toen matig klinkend in een hele grote ruimte.
Groet,
Leobus
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Mijn vorige laagkasten met daarin de Eton 11-581 waren ook zeer goed. Deze waren gemaakt van 30mm MDF met 2mm lood aan de binnenkant erop gelijmd + inwendig gebraced. Openbaffle is dus zeker niet heilig maar wel een mooie oplossing, zeker met een fraaie ASP ervoor die de dipoolafval netjes recht kan trekken.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Je slaapt er nu in zeker?Walt schreef:Mijn vorige laagkasten met daarin de Eton 11-581 waren ook zeer goed. Deze waren gemaakt van 30mm MDF met 2mm lood aan de binnenkant erop gelijmd + inwendig gebraced.
Groetjes Wallocavia
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nope, bij het grofvuil gezet!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
ds23man schreef:Je slaapt er nu in zeker?Walt schreef:Mijn vorige laagkasten met daarin de Eton 11-581 waren ook zeer goed. Deze waren gemaakt van 30mm MDF met 2mm lood aan de binnenkant erop gelijmd + inwendig gebraced.
Groetjes Wallocavia![]()
![]()
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het meest frappante is dat andere mensen ze weg doen, dus 2e hands in de handel komen, en jij maakt er de beste luidspreker ter wereld van, wel heel bijzonder.Walt schreef:De Bybees bevallen zeer goed, ik kon er 2e hands nog 2 stuks bijkopen, dus deze zitten nu op de min van de AMT tweeters:
Groetjes Walter
Dan geloof je toch je eigen oren niet meer, of die van een ander die er op uitgekeken is.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Geen conclusies trekken voordat je ze zelf hebt beluisterd.hannesie schreef:Het meest frappante is dat andere mensen ze weg doen, dus 2e hands in de handel komen, en jij maakt er de beste luidspreker ter wereld van, wel heel bijzonder.Walt schreef:De Bybees bevallen zeer goed, ik kon er 2e hands nog 2 stuks bijkopen, dus deze zitten nu op de min van de AMT tweeters:
Groetjes Walter![]()
![]()
Dan geloof je toch je eigen oren niet meer, of die van een ander die er op uitgekeken is.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hallo Hans,
Het blijft een feit dat je Bybees eigenlijk nooit 2e hands tegenkomt, ik struin al jaren de 2e hands sites/forums af maar dit was echt de eerste keer dat ik ze zag staan. De mensen die ze in huis hebben doen ze blijkbaar niet meer weg. Jouw conclusie is denk ik niet correct, 99% van de gebruikers zal juist erg tevreden zijn met de Bybees...
Groetjes Walter
Het blijft een feit dat je Bybees eigenlijk nooit 2e hands tegenkomt, ik struin al jaren de 2e hands sites/forums af maar dit was echt de eerste keer dat ik ze zag staan. De mensen die ze in huis hebben doen ze blijkbaar niet meer weg. Jouw conclusie is denk ik niet correct, 99% van de gebruikers zal juist erg tevreden zijn met de Bybees...
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De afleiding niet 2dehands te koop en 99% tevredenheid gaat wat ver! Hoe weet jij nou dat die dingen niet ergens in een la liggen of de container zijn ingegaan?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat lijkt me logisch, een gebruiker weet wat die dingen kosten dus gooi je niet zomaar in de kliko...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Haha, zie je het voor je? Waarom verkoopt U ze? Omdat ik geen verschil hoor! Dank U, geen belangstelling.

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Al was het alleen maar om een stukje cognitieve dissonantie te vermijden!Walt schreef:Dat lijkt me logisch, een gebruiker weet wat die dingen kosten dus gooi je niet zomaar in de kliko...
groet,
Aat
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Op internet kom je toch bizar weinig verhalen tegen van mensen die de Bybees hebben geprobeerd en het helemaal niks vonden. Ook grote merken als Avalon passen de Bybees toe in hun topspeakers.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nee, zie je het voor je:Walt schreef:Op internet kom je toch bizar weinig verhalen tegen van mensen die de Bybees hebben geprobeerd en het helemaal niks vonden. Ook grote merken als Avalon passen de Bybees toe in hun topspeakers.
Groetjes Walter
Ik heb een setje Bybee Quantum Purifiers aangeschaft voor $899. En nu zit ik hier met een paar devices die eruit zien als een paar dikke koolweerstanden van 0,01 Ohm. En ze doen niks. En ik schaam me verder ook helemaal niet, hoor.....
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Als je 899 dollar uitgeeft aan Bybees dan heb je vast ook al wel eens andere dure 'tweaks' geprobeerd, het blijft een gok natuurlijk. De kleine Bybees zijn gelukkig al een stuk goedkoper en 2e hands begint het ineens wel erg interessant te worden (denk aan 30-40% van de nieuwprijs...).
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ze zijn er toch niet 2de hands? (Lees ik ergens hierboven)Walt schreef:Als je 899 dollar uitgeeft aan Bybees dan heb je vast ook al wel eens andere dure 'tweaks' geprobeerd, het blijft een gok natuurlijk. De kleine Bybees zijn gelukkig al een stuk goedkoper en 2e hands begint het ineens wel erg interessant te worden (denk aan 30-40% van de nieuwprijs...).
Groetjes Walter
En 40% van de nieuwprijs (uitgaande van $899) is toch al ruim 100% van de ontwerpwedstrijd budgetprijs.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik bedoel natuurlijk de 'Small Bybee Quantum Slipstream Purifiers' die ik had aangeschaft...
Ik ben net wel een pen kwijt geraakt trouwens, ik hoop niet dat er door al dat quantum geweld kleine wormgaten aan het ontstaan zijn hier...
Groetjes Walter
Ik ben net wel een pen kwijt geraakt trouwens, ik hoop niet dat er door al dat quantum geweld kleine wormgaten aan het ontstaan zijn hier...
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb zojuist een kleine aanpassing gemaakt, de kroonsteentjes op de baffle zijn vervangen door nette vergulde stripjes waarop de kabels zitten gesoldeerd. Hier zit voor de afwerking nog krimpkous omheen. De foto's tonen voor en na de aanpassing:
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wat is de impact op het geluid hiervan? is de ruimtelijkheid en de rust nu niet ontzettend toegenomen zo?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik hoor zelf geen verschil. Ik gebruik echter zilverdraad en dit is vrij zacht, dus dit is geen ideale combinatie met een kroonsteentje. Nu zit het volledig gesoldeerd dus dit is een robuustere verbinding.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zojuist ben ik gestart met compleet nieuwe filters, eentje is nu reeds opgebouwd, zie foto's.
Het herziene schema is ook afgebeeld.
Speciaal voor Ray heb ik dit keer geen kroonsteentjes meer gebruikt.
Groetjes Walter
Het herziene schema is ook afgebeeld.
Speciaal voor Ray heb ik dit keer geen kroonsteentjes meer gebruikt.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Waar is het schema dan?
Is het echt een heel nieuw schema?
En waarom de beste speaker ter wereld veranderen?
Is het echt een heel nieuw schema?
En waarom de beste speaker ter wereld veranderen?
