De afbeelding die je als bijlage wilde meegeven, is ongeldig

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
maikbike
Berichten: 438
Lid geworden op: za 06 okt 2012, 14:58
Locatie: Randstad

De afbeelding die je als bijlage wilde meegeven, is ongeldig

Bericht door maikbike »

Als ik een afbeelding maak met mijn telefoon en deze als bijlage wil toevoegen aan een bericht krijg ik de melding: De afbeelding die je als bijlage wilde meegeven, is ongeldig.
Dit is sinds kort, in het verleden is het met dezelfde telefoon wel gelukt.Zelfs vanaf mijn mobiel direct naar het mobiele forum uploaden.

Procedure :
Foto maken ( galaxy note 3)
Foto middels USB kopiëren naar een map op pc.
Uploaden naar forum => FAIL.

Het ligt puur aan de afbeelding gemaakt met mijn telefoon, andere bestanden gaan gewoon goed.

Iemand enige idee wat er loos is :think:
Afbeelding met een tegroot formaat ofzo ?
afbeelding is 4128x3096
4.05MB.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Re: De afbeelding die je als bijlage wilde meegeven, is onge

Bericht door Bart_M »

Kan het zijn dat de foto te groot is? Hoeveel MB is de foto?
maikbike
Berichten: 438
Lid geworden op: za 06 okt 2012, 14:58
Locatie: Randstad

Re: De afbeelding die je als bijlage wilde meegeven, is onge

Bericht door maikbike »

4.05MB.

Gecomprimeerd (met Irfan View) naar 1.5MB krijg ik ze inderdaad wel online.
Het formaat is dus de boosdoener ?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De afbeelding die je als bijlage wilde meegeven, is onge

Bericht door Henkjan »

ja, er zit meen ik in de forum software een max grootte ingebakken
wel jammer dat de foutmelding dan zo vaag is, eens zien of dat aan te passen is
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: De afbeelding die je als bijlage wilde meegeven, is onge

Bericht door bas focal m180 »

Het forum zegt dat als het niet lukt het plaatje niet groter als 600kb mag zijn .
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: De afbeelding die je als bijlage wilde meegeven, is onge

Bericht door AatV »

Computer says no......

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WOdjCb4LwQY[/youtube]

groet,
Aat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: De afbeelding die je als bijlage wilde meegeven, is onge

Bericht door ray5150 »

Ik had van de week dat ik een afbeelding wilde uploaden, daar ging iets mis mee, want verkeerd bestandsformaat, en ineens werden alle teksten op het scherm 4 x zo groot. :shock: :shock:
Helaas er niet aan gedacht om een printscreen te maken.

Wat me wel is opgevallen, is dat het uploaden van afbeeldingen sinds een paar dagen een stuk sneller gaat. :goedzo:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: De afbeelding die je als bijlage wilde meegeven, is onge

Bericht door ds23man »

Hee verrek, ik ben alweer geruimd! Begint hier echt een breiclubje te worden! :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: De afbeelding die je als bijlage wilde meegeven, is onge

Bericht door ds23man »

Hee, ik ben al twee keer geruimd..... :mrgreen: :lol:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: De afbeelding die je als bijlage wilde meegeven, is onge

Bericht door Marp »

Waarschijnlijk draaien we sinds de verhuizing weer met default instellingen (verse serversoftware). In de loop van de dag wordt hier even naar gekeken.
ray5150 schreef:
Wat me wel is opgevallen, is dat het uploaden van afbeeldingen sinds een paar dagen een stuk sneller gaat. :goedzo:
We zitten alweer 24 dagen op de nieuwe locatie. Misschien heeft je provider net de upload verhoogd.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: De afbeelding die je als bijlage wilde meegeven, is onge

Bericht door Marp »

Probeer het nog maar eens met zo'n grote afbeelding.
maikbike
Berichten: 438
Lid geworden op: za 06 okt 2012, 14:58
Locatie: Randstad

Re: De afbeelding die je als bijlage wilde meegeven, is onge

Bericht door maikbike »

Fixed :D
Bijlagen
20140617_125102.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”