Werking lijn Pied Piper

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

weidok schreef:
Zelf hou ik het "voorlopig" op niet geboxte weergave :)

maar je weet maar nooit....
Oooo... en ik maar denken dat je nog altijd naar alternatieven zocht omdat je er driftig mee aan de slag wilde. :D ;)
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

weidok schreef:
JeroenKV schreef:
De laatste dicussie van hear.nl. Het is nu duidelijk:
Beste Jeroen,

De impendantiecurve van de Pied Piper liet twee kleinere pieken zien, aan weerszijden van de resonantiefrequentie. De eerste piek was hoger dan de tweede, wat lijkt op een klassieke ònderkritische reflexafstemming. Beste Jeroen,

Ik had het over twee piekjes in de impedantiekarakteristiek (aan weerszijden van de Fs (ca. 60 Hz)). Die impedantiepiekjes lagen dus bij 30 Hz (20 Ohm) en 90 Hz (12 Ohm).




klopt :)

simualtie PP achtige 1/8 TL
met Mission 16 cm woofers

plaatje


Voortschrijdend inzicht:

Dit zijn korte TL pijpen :)

nav conclusies impendantie metingen in artikelen van MJ. King
Bijlagen
Mission
Mission
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

nog een simulatie PP 1/8 TL met Visaton WS 17 E

zelfde kast

en nog een met Peerless SDS 164
Bijlagen
Visaton WS 17 E
Visaton WS 17 E
Peerless SDS 164
Peerless SDS 164
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

weidok schreef:
weidok schreef:
JeroenKV schreef:
De laatste dicussie van hear.nl. Het is nu duidelijk:
Beste Jeroen,

De impendantiecurve van de Pied Piper liet twee kleinere pieken zien, aan weerszijden van de resonantiefrequentie. De eerste piek was hoger dan de tweede, wat lijkt op een klassieke ònderkritische reflexafstemming. Beste Jeroen,

Ik had het over twee piekjes in de impedantiekarakteristiek (aan weerszijden van de Fs (ca. 60 Hz)). Die impedantiepiekjes lagen dus bij 30 Hz (20 Ohm) en 90 Hz (12 Ohm).




klopt :)

simualtie PP achtige 1/8 TL
met Mission 16 cm woofers

plaatje


Voortschrijdend inzicht:

Dit zijn korte TL pijpen :)

nav conclusies impendantie metingen in artikelen van MJ. King


Fuzzy Transmissionline in de Hobby Hifi zelfde woofer in korte TL
van ca. 140 cm :)

de eerste Pied Pipers waren ook 140 cm hoog ... :)
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: Werking lijn Pied Piper

Bericht door weidok »

bump artikel tbv ontwerp wedstrijd :)
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Werking lijn Pied Piper

Bericht door Chris_T »

:lol: het heeft gewerkt, met veel fascinatie dit draadje doorgelezen.
threshold
Berichten: 104
Lid geworden op: za 09 jan 2010, 13:44

Re:

Bericht door threshold »

weidok schreef:
weidok schreef:
weidok schreef:



klopt :)

simualtie PP achtige 1/8 TL
met Mission 16 cm woofers

plaatje


Voortschrijdend inzicht:

Dit zijn korte TL pijpen :)

nav conclusies impendantie metingen in artikelen van MJ. King


Fuzzy Transmissionline in de Hobby Hifi zelfde woofer in korte TL
van ca. 140 cm :)

de eerste Pied Pipers waren ook 140 cm hoog ... :)


Tijdens het lezen van dit draadje kwam dit ook in mij op, de Fuzzy TL. Net de nieuwe Hobby Hifi gelezen namelijk, waarin die weer aan de orde kwam.
Het is dus iets tussen de TL en BR in. Voordat Hobby Hifi er de theorie bij had verzonnen had KF 'm al uitgevonden.
Toch wel geniaal die KF.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Werking lijn Pied Piper

Bericht door Henkjan »

die fuzzy TL is anders, dat is gewoon een ML-TL met een slap gevouwen lijn, gedraagt zich netjes als zodanig volgens simulatie (ik heb m eens in mathcad gegooid, metingen van HH komen netjes overeen met mijn sim) en is dus weer eens veel geblaat van HH om iets dat niets nieuws is
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”