Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Moderator: Beheerdersteam
- Speakerland
- Ook commercieel actief
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do 30 nov 2006, 15:15
- Contacteer:
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Het lijkt erop dat er voldoende belangstelling is voor een seminar/workshop over het meten van luidsprekers ten behoeve van het maken van een filterontwerp. Hoe dat precies ingevuld gaat worden moet ik nog even overdenken, de belangrijkste aspecten lijken mij:
- welke uitgangspunten zijn van belang bij het basisontwerp van een luidspreker
- welke metingen heb je nodig om een filter te kunnen ontwerpen en hoe voer je die praktisch uit
- hoe voer je die metingen in een simulatieprogramma in
- welke keuzen maak je bij de opzet van een filter
- waar moet je op letten bij het optimaliseren
- hoe interpreteer je verschillen tussen metingen en simulaties
- hoe beoordeel je de klankmatige prestaties
Ik ga er daarbij van uit dat ik geen basisbegrippen hoef te gaan uitleggen (wat fase, amplitude, diffractie, filterordes, correctiekringen, Q-factoren etc zijn)
Kosten per deelnemer € 50,- (bij voldoende deelnemers, anders meer)
Op een woensdagmiddag in JULI (potentiele deelnemers kunnen 1 woensdag als no-go aangeven) datum vaststellen eind juni
Opgave voor dit seminar is niet vrijblijvend, het moet niet zo zijn dat op het laatste moment de helft afhaakt omdat oma jarig is.
Ik zal ook een aankondiging op de Speakerland site zetten.
Misschien voorziet de forum software in een soort van aanmeld-blokje waar men zich kan inschrijven en waar de aangemelde forummers in een overzicht staan dat up-to date gehouden wordt en waarbij ook hun no-go woensdag vermeld staat.
Dat lijkt me iets voor Henk-Jan.
Ik wacht de concrete aanmeldingen graag af, het lijkt mij een redelijk unieke happening gaan worden.
Met vriendelijke groet
Ruud Jansen
Speakerland
- welke uitgangspunten zijn van belang bij het basisontwerp van een luidspreker
- welke metingen heb je nodig om een filter te kunnen ontwerpen en hoe voer je die praktisch uit
- hoe voer je die metingen in een simulatieprogramma in
- welke keuzen maak je bij de opzet van een filter
- waar moet je op letten bij het optimaliseren
- hoe interpreteer je verschillen tussen metingen en simulaties
- hoe beoordeel je de klankmatige prestaties
Ik ga er daarbij van uit dat ik geen basisbegrippen hoef te gaan uitleggen (wat fase, amplitude, diffractie, filterordes, correctiekringen, Q-factoren etc zijn)
Kosten per deelnemer € 50,- (bij voldoende deelnemers, anders meer)
Op een woensdagmiddag in JULI (potentiele deelnemers kunnen 1 woensdag als no-go aangeven) datum vaststellen eind juni
Opgave voor dit seminar is niet vrijblijvend, het moet niet zo zijn dat op het laatste moment de helft afhaakt omdat oma jarig is.
Ik zal ook een aankondiging op de Speakerland site zetten.
Misschien voorziet de forum software in een soort van aanmeld-blokje waar men zich kan inschrijven en waar de aangemelde forummers in een overzicht staan dat up-to date gehouden wordt en waarbij ook hun no-go woensdag vermeld staat.
Dat lijkt me iets voor Henk-Jan.
Ik wacht de concrete aanmeldingen graag af, het lijkt mij een redelijk unieke happening gaan worden.
Met vriendelijke groet
Ruud Jansen
Speakerland
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
een standaard stukje software met aanmeldingen hebben we niet, maar een lijstje bijhouden lukt wel
Verzoek aan alle leden die eerder in het topic aangaven mee te willen doen: bevestig dat je zeker mee wil doen aan de door Speakerland voorgestelde workshop.
Zekere aanmeldingen:
Zekere aanmeldingen:
- maikbike
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
ik heb zeker ook interesse, maar kan eigenlijk alleen maar woensdag 9 Juli
mocht het een andere datum worden is dat geen probleem, maar dan kan ik alvast uitgeschreven worden.
mocht het een andere datum worden is dat geen probleem, maar dan kan ik alvast uitgeschreven worden.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Zekere aanmeldingen:
- maikbike
- Motorfret (alleen mits 9 juli)
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Ik ook zeker!
heb niet voor niks het topic gestart natuurlijk
heb niet voor niks het topic gestart natuurlijk
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Ik hoop dat het NIET 16 juli wordt. Dan wordt het moeilijk (aanvangstijd?)
De rest van de dagen is ok, dan doe ik dus mee.
Edit: Ik zie dat het woensdagmiddag is. Geen probleem de 16de. Ik kan alle woensdagen.
De rest van de dagen is ok, dan doe ik dus mee.
Edit: Ik zie dat het woensdagmiddag is. Geen probleem de 16de. Ik kan alle woensdagen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Zekere aanmeldingen:
- maikbike
- Motorfret (alleen mits 9 juli)
- CoenvanDongen
- pappaleo
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Zet mij er ook maar bijHenkjan schreef:Zekere aanmeldingen:
- maikbike
- Motorfret (alleen mits 9 juli)
- CoenvanDongen
- pappaleo
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
En nog 1 voor de workshop.Henkjan schreef:Zekere aanmeldingen:
- maikbike
- Motorfret (alleen mits 9 juli)
- CoenvanDongen
- pappaleo
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Ik wil graag deelnemen maar voor mij zijn 2 juli en 30 juli uitgesloten.
Op 2 juni heb ik een zakelijke afspraak en op 30 juli ben ik met vakantie.
Op 2 juni heb ik een zakelijke afspraak en op 30 juli ben ik met vakantie.
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
graag wil ik mij samen met PieterH aanmelden
Wij kunnen ivm vakantie helaas alleen 2 juli
Wij kunnen ivm vakantie helaas alleen 2 juli
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Zekere aanmeldingen:
- maikbike
- Motorfret (alleen op 9 juli)
- CoenvanDongen
- pappaleo
- FR_Aad
- Hannesie
- RobertD (niet op 2 juli en 30 juli)
- salautom (alleen op 2 juli)
- PieterH (alleen op 2 juli)
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Ik ben er ook wel voor,maar ik moet echt de datum z.s.m. weten i.v.m. lastig vrij krijgen...............
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Zekere aanmeldingen:
- maikbike
- Motorfret (alleen op 9 juli)
- CoenvanDongen
- pappaleo
- FR_Aad
- Hannesie
- RobertD (niet op 2 juli en 30 juli)
- salautom (alleen op 2 juli)
- PieterH (alleen op 2 juli)
- Dre (mits datum vlot vastgelegd)
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Even moeten opzoeken waar Oss ligt. Best te doen vanuit België..
Ook al heb ik momenteel even andere prioriteiten (huis..), toch wil ik de hobby niet naar achter schuiven.
Mij mag je alvast noteren.
In principe kan voor mij enkel 23 en 30 juli (en héél mss 16), maar aub niét te lang mee wachten. Als ik naar klanten moet voor werk kan ik dat niet meer verzetten..
Ook al heb ik momenteel even andere prioriteiten (huis..), toch wil ik de hobby niet naar achter schuiven.
Mij mag je alvast noteren.
In principe kan voor mij enkel 23 en 30 juli (en héél mss 16), maar aub niét te lang mee wachten. Als ik naar klanten moet voor werk kan ik dat niet meer verzetten..
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Zekere aanmeldingen:
- maikbike
- Motorfret (alleen op 9 juli)
- CoenvanDongen
- pappaleo
- FR_Aad
- Hannesie
- RobertD (niet op 2 juli en 30 juli)
- salautom (alleen op 2 juli)
- PieterH (alleen op 2 juli)
- Dre (mits datum vlot vastgelegd)
- BertDB (enkel 23 en 30 juli (en héél mss 16))
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Het ziet er naar uit dat mensen met weinig ruimte in de agenda achter het net kunnen gaan vissen.
Is het een idee om een digicam, bijv. een GoPro, de workshop op te laten nemen ?
Handig voor de thuisblijvers, handig als naslagwerk, en handig voor het archief(F.A.Q.)van het forum, wellicht dat Ruud er ook baat bij heeft ?
Zomaar een ballon.
Is het een idee om een digicam, bijv. een GoPro, de workshop op te laten nemen ?
Handig voor de thuisblijvers, handig als naslagwerk, en handig voor het archief(F.A.Q.)van het forum, wellicht dat Ruud er ook baat bij heeft ?
Zomaar een ballon.
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Voor mij zit het 'm gewoon in het feit dat Juli "slechts" 2 weken verder is, waardoor ik al andere dingen heb staan.
ik denk dat als Ruud het naar eind Augustus zou overhevelen (of er dan gewoon nog een organiseert) er meer ruimte is in de meeste agenda's.
Maar ik ben al heel blij dat ruud dit wil doen. als ik er niet bij kan zijn is dat jammer voor mij, maar dan moet ik maar zorgen dat ik tijd vrij maak.
ik denk dat als Ruud het naar eind Augustus zou overhevelen (of er dan gewoon nog een organiseert) er meer ruimte is in de meeste agenda's.
Maar ik ben al heel blij dat ruud dit wil doen. als ik er niet bij kan zijn is dat jammer voor mij, maar dan moet ik maar zorgen dat ik tijd vrij maak.
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Het feit dat op een werkdag gepland is zal ook wel meespelen denk ik. Daar moet dan voor een aantal ook weer een mouw aangepast worden.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Wat is de reden dat dit evenement per sé in Juli plaats moet vinden?
Het is dan vakantietijd. Veel leden gaan op vakantie, anderen kunnen geen vrij krijgen omdat collega's met vakantie zijn.
Ook moet er nu op korte termijn gepland gaan worden.
Het lijkt mij veel zinvoller om de workshop in September of Oktober te organiseren. Er is dan meer voorbereidingstijd, iedereen kan ruim van tevoren zijn agenda invullen en de zomervakanties zijn voorbij.
Het is dan vakantietijd. Veel leden gaan op vakantie, anderen kunnen geen vrij krijgen omdat collega's met vakantie zijn.
Ook moet er nu op korte termijn gepland gaan worden.
Het lijkt mij veel zinvoller om de workshop in September of Oktober te organiseren. Er is dan meer voorbereidingstijd, iedereen kan ruim van tevoren zijn agenda invullen en de zomervakanties zijn voorbij.
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Wat een leuk en goed initiatief. Ik heb belangstelling en wil me bij deze opgeven. Ik kan ivm vakantie niet op 2 en 9 juli.
- Speakerland
- Ook commercieel actief
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do 30 nov 2006, 15:15
- Contacteer:
Re: Workshop meten en filter ontwerpen? animo check..
Tja, bijeenkomsten met meerdere mensen die ook nog eens uit meerdere landen komen zijn altijd lastig te plannen. Tot zover ziet het lijstje er zo uit:
Dat betekent dat er op 23 Juli 9 aanmeldingen zijn. Voor mij voldoende om op die datum een workshop te organiseren.
Een eventueel vervolg op een latere datum met een 2e groep ligt natuurlijk in de mogelijkheden, de niet-kunners kunnen dan zelf als clubje binnen het forum overleggen welke woensdag het moet worden ergens na de vakantie samen met eventuele nieuwe aanmelders.
Waarom op woensdagmiddag? Omdat dit voor mij een van de weinige dagdelen is waarop ik mijn tijd vrij kan plannen. Zaterdag is de winkel belangrijker, om als winkel te kunnen blijven bestaan moet ik het echt voor het grootste deel van de verkoop op zaterdag hebben.
Een film van de workshop vind ik geen goed idee omdat ik dan op geen enkele manier controle heb over de verspreiding ervan. En de inhoud kun je beschouwen als auteursrechtelijk beschermd.
Wat mij betreft kan de workshop dus plaatsvinden op woensdagmiddag 23 JULI.
Hierbij verzoek ik alle aangemelde deelnemers op die datum de deelname te bevestigen door mij een email te sturen op ruud@speakerland.nl met daarin naam en contactgegevens.
Met vriendelijke groet
Ruud Jansen
Speakerland
Een eventueel vervolg op een latere datum met een 2e groep ligt natuurlijk in de mogelijkheden, de niet-kunners kunnen dan zelf als clubje binnen het forum overleggen welke woensdag het moet worden ergens na de vakantie samen met eventuele nieuwe aanmelders.
Waarom op woensdagmiddag? Omdat dit voor mij een van de weinige dagdelen is waarop ik mijn tijd vrij kan plannen. Zaterdag is de winkel belangrijker, om als winkel te kunnen blijven bestaan moet ik het echt voor het grootste deel van de verkoop op zaterdag hebben.
Een film van de workshop vind ik geen goed idee omdat ik dan op geen enkele manier controle heb over de verspreiding ervan. En de inhoud kun je beschouwen als auteursrechtelijk beschermd.
Wat mij betreft kan de workshop dus plaatsvinden op woensdagmiddag 23 JULI.
Hierbij verzoek ik alle aangemelde deelnemers op die datum de deelname te bevestigen door mij een email te sturen op ruud@speakerland.nl met daarin naam en contactgegevens.
Met vriendelijke groet
Ruud Jansen
Speakerland
