Conic met Tangband W5-1611

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
pdjonghe
Berichten: 36
Lid geworden op: do 23 apr 2009, 10:28
Locatie: Gent, BE

Conic met Tangband W5-1611

Bericht door pdjonghe »

Als instapprojectje ben ik begonnen aan de Conic met Tangband W5-1611. Ik ben nu in blijde verwachting van de drivers. Al een fotootje van het freeswerk. Leve CNC: een uurtje programmeren en 5 minuten frezen. Later vandaag post ik nog wel foto's van de kasten in aanbouw.
Bijlagen
CNC frezen
CNC frezen
SP_A0008.jpg
SP_A0007.jpg
RUben
Berichten: 120
Lid geworden op: do 09 mar 2006, 21:10
Locatie: Almere

Bericht door RUben »

Zeker lang leven cnc, zo doe ik het je niet na met een bovenfrees! :P

Is een breedbander eigenlijk wel goed in staat om het zelfde geluid te produceren als een woofer/tweeter combie?
Gebruikersavatar
GeertM2
Berichten: 557
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door GeertM2 »

RUben schreef:
Is een breedbander eigenlijk wel goed in staat om het zelfde geluid te produceren als een woofer/tweeter combie?
Tuurlijk niet! :wink:
RUben
Berichten: 120
Lid geworden op: do 09 mar 2006, 21:10
Locatie: Almere

Bericht door RUben »

GeertM2 schreef:
RUben schreef:
Is een breedbander eigenlijk wel goed in staat om het zelfde geluid te produceren als een woofer/tweeter combie?
Tuurlijk niet! :wink:
Ja had al zo'n vermoede :roll: Maar het is zeker wel makkelijk, ook zonder filter te gebruiken las ik net.

Wat ga je met de afwerking doen pdjonghe?
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Maar de plaatsing van een breedbander is onovertroffen...

Ziet er prachtig uit, ik ben jaloers op dat soort mogelijkheden hoor.
pdjonghe
Berichten: 36
Lid geworden op: do 23 apr 2009, 10:28
Locatie: Gent, BE

Bericht door pdjonghe »

Met dank aan de industriële hogeschool. Oh ja, zeg maar gerust pieter hoor.
Ik zal eerst eens de speakers testen. Dan neem ik ze ook wel even mee naar school om wat metingen te doen.
In elk geval worden de kopse kanten met tweecompo plamuur afgewerkt en wordt de boel goed opgeschuurd. Ik neig ernaar om te gaan lakken. Ik verf echt niet graag, maar het genot van een mooi blinkende laklaag is toch wel erg fijn! Enfin, ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik zal afwerken hoor. Eventueel een vals fineer kan ook. Melamine heb ik ook over gedacht, maar dat moet ik in zo'n grote platen kopen, zie ik niet direct zitten eigenlijk.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Vind je het niet zonde van de kopse verbindingen?
Moet natuurlijk wel tot de mogelijkheden behoren in verstek te zagen overigens.

Mooi freeswerk!
pdjonghe
Berichten: 36
Lid geworden op: do 23 apr 2009, 10:28
Locatie: Gent, BE

Bericht door pdjonghe »

Groot gelijk dat het een beetje zonde is van de kopse verbindingen. De houthandelaar in de buurt verzaagt niet in verstek. Blijkt ondertussen dat een familielid een volautomatische zaagtafel heeft die wel onder verstek zaagt. Dit wordt dan helemaal leuk: plannetje erin, plaat erin: stukken eruit.
Gebruikersavatar
Christian
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 05 okt 2005, 10:50
Locatie: Zwolle

Re: Conic met Tangband W5-1611

Bericht door Christian »

Hallo Pieter,

Heb je ze al klaar en beluisterd?

Groeten,

Christian
pdjonghe
Berichten: 36
Lid geworden op: do 23 apr 2009, 10:28
Locatie: Gent, BE

Re: Conic met Tangband W5-1611

Bericht door pdjonghe »

jawel hoor, ze zijn klaar en beluisterd. luisterruimte is op dit moment niet zo fameus, maar ze klinken wel heel fijn. Sublieme plaatsing, zeer ruimtelijk, klein ensembles klinken zeer aangenaam. ik heb wel het gevoel dat er iets ontbreekt maar ik weet nog niet zo goed wat. Ik zou het "body" durven noemen". Ik laat ze eerst nog een paar maanden verder spelen en als ik de tijd en het materiaal vind meet ik ze ook wel eens na. Mja, zo start de zelfbouwmicrobe natuurlijk: klein beginnen en op naar een volgend project!
Gebruikersavatar
renderman
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 23 dec 2007, 11:49
Locatie: Het zonnige zuiden

Re: Conic met Tangband W5-1611

Bericht door renderman »

Hoi Pieter,

er zijn inmiddels wat maanden overheen. Heb je inmiddels een mening kunnen vormen over de Conics? Of misschien zelfs al metingen kunnen doen? Ik heb namelijk zelf interesse om iets dergelijks te bouwen dus ben zeer benieuwd.

Mike
pdjonghe
Berichten: 36
Lid geworden op: do 23 apr 2009, 10:28
Locatie: Gent, BE

Re: Conic met Tangband W5-1611

Bericht door pdjonghe »

Ik heb geen materiaal om metingen te doen. Maar ik vind ze nog steeds heel erg goed klinken. Mooie ruimtelijkheid en een lekker strakke bas, niet overdreven diep, maar wel strak en diep genoeg. Binnenkort verlaat ik het ouderlijk huis en dan zal ik wel een wat fijnere luisterruimte hebben en kan ik ze ook eens wat aandachtiger beluisteren.
Gesloten