3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door bas focal m180 »

Walt schreef:
Hallo Bas,

Juist de Mundorf AMT tweeter en de AT mid en AT laagunits zijn dynamisch erg sterk. Ik heb er ook voldoende power op staan, de Lindemann 2x160W versterker op het mid/hoog en 4x250W aan Hypex klasse D op het laag.

@ds23man: dat zou pas echt 3D weergave zijn, maar dat lukt alleen met die Bybees van 280 euro per stuk denk ik.. :D

Groetjes Walter
Echte hifi klank is zeer zeker ook het weergeven van realistische dynamiek sprongen hoe klein dan ook
Dynamiek sprongen hoeven niet alleen van zacht naar heel luid ik doel op de hele kleine nuances duidelijk weergeven niet in toon hoogte maar in dynamiek verschil , vergelijk het maar met audyn cap plus vs mundorf olie/goud .
De een klinkt realistiser in weergave de ander in dynamiek verschillen.
De een klinkt als trompet de ander knalt als trompet.
(geluid is moeilijk te omschrijfen)




Zoiets als speakers van DS23 nagenoeg perfect in weergave.
Die B&G's zijn in mijn ogen de beste maar meest waardeloze speakers die er zijn (betaalbaar) :lagge:

Waarom de beste in mijn ogen , klinken echt geweldig.
Waarom waardeloos in mijn ogen, kan ik onmogenlijk goed plaatsen in mijn kamer.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Hier nog een foto van een experiment met een nieuw soort type diffusor:

:lol: :lol: :lol:

Groetjes Walter
Bijlagen
IMG_1384[1].JPG
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door ds23man »

Walt schreef:

@ds23man: dat is goed nieuws, nu nog Bybees in je speakers zetten!

Groetjes Wallo
Daar krijgt ze rare tepels van :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Zolang het maar geen uiers worden... die heb jij al genoeg in en rond je schuur natuurlijk!

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door ds23man »

bas focal m180 schreef:
Walt schreef:
Hallo Bas,

Juist de Mundorf AMT tweeter en de AT mid en AT laagunits zijn dynamisch erg sterk. Ik heb er ook voldoende power op staan, de Lindemann 2x160W versterker op het mid/hoog en 4x250W aan Hypex klasse D op het laag.

@ds23man: dat zou pas echt 3D weergave zijn, maar dat lukt alleen met die Bybees van 280 euro per stuk denk ik.. :D

Groetjes Walter
Echte hifi klank is zeer zeker ook het weergeven van realistische dynamiek sprongen hoe klein dan ook
Dynamiek sprongen hoeven niet alleen van zacht naar heel luid ik doel op de hele kleine nuances duidelijk weergeven niet in toon hoogte maar in dynamiek verschil , vergelijk het maar met audyn cap plus vs mundorf olie/goud .
De een klinkt realistiser in weergave de ander in dynamiek verschillen.
De een klinkt als trompet de ander knalt als trompet.
(geluid is moeilijk te omschrijfen)




Zoiets als speakers van DS23 nagenoeg perfect in weergave.
Die B&G's zijn in mijn ogen de beste maar meest waardeloze speakers die er zijn (betaalbaar) :lagge:

Waarom de beste in mijn ogen , klinken echt geweldig.
Waarom waardeloos in mijn ogen, kan ik onmogenlijk goed plaatsen in mijn kamer.
http://www.funda.nl/
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Je zou die Ultrazoom JBL wooferkasten ook compound kunnen maken, dan kunnen ze 2x zo compact uitvallen voor hetzelfde geluid, wel 3dB minder rendement maar ach, dat is er toch genoeg...

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door ds23man »

Of smaller, minder diep en hoger......
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door bas focal m180 »

B&G heeft ruimte voor zich nodig op 2,2 meter luisterafstand wordt het niets.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Hmmm ja, dat ziet er dan wel fraaier uit maar het blijft evenveel liters natuurlijk.

Zou die JBL 2235 ook in een kleinere kast kunnen en het geheel dan met de DSP recht trekken?

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door ds23man »

Alles kan, gesloten LW transform, MFB enz. Maar: nothing substitutes cubic inches! :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door ds23man »

Walt schreef:
Hier nog een foto van een experiment met een nieuw soort type diffusor:

:lol: :lol: :lol:

Groetjes Walter
Nou nog een strijkbout erbij en je kan Diana een face lift geven! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

De Bybees bevallen zeer goed, ik kon er 2e hands nog 2 stuks bijkopen, dus deze zitten nu op de min van de AMT tweeters:

Groetjes Walter
Bijlagen
IMG_1387[1].JPG
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door ds23man »

Ik begin me toch echt af te vragen of Wallo wel sociale contacten heeft buiten dit forum......
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
Ik begin me toch echt af te vragen of Wallo wel sociale contacten heeft buiten dit forum......
Jij wel, dan ? :mrgreen:

@Wallie, waarom die dingen op de min van de tweeter ?
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door AatV »

Erg aardig om te lezen waartoe de menselijke geest in staat is!

Waar je bij de toepassing van een quantum purifier bij zowel de plus als de min op moet letten is dat deze purifiers in dezelfde richting uitgelijnd zijn. Het quantum effect immers veroorzaakt een slipstream in de rest van de bekabeling waardoor de elektronenstroom versneld wordt. Een tegengestelde purifier in dezelfde stroomkring zou er dus voor zorgen dat de lading tussen de purifiers gelokaliseerd wordt waardoor ongewenste effecten in het tijdsdomein kunnen optreden.

Van belang is ook het juiste type purifier te gebruiken die het best past bij de plus en de minaansluiting, vooral zoals Bybee zelf aangeeft omdat het AC signalen betreft.

Als laatste verbetering zou je nog kunnen denken aan de aanschaf van een “BYBEE-CURL HOLOGRAFISCHE POWER SOURCE” ofwel een speciaal stekkerblok. Dit stekkerblok bevat een AC module dat alle voorgaande Bybee uitvindingen overtreft. Dit product bevat namelijk een drietal innovatieve aspecten. Het maakt gebruik van John Curl ontwerp en engineering, een naam die garant staat voor creatieve vondsten en bovendien bevat dit stekkerblok Bybee filtertechnologie en crystal-technologie dat ervoor zorgt dat het stekkerblok de moleculen meer compatibel met lucht maakt.

groet,
Aat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door ray5150 »

:shock: :shock: :shock:

Aat, ik maak me zorgen over je... :roll: :roll:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door AatV »

ray5150 schreef:
:shock: :shock: :shock:

Aat, ik maak me zorgen over je... :roll: :roll:
Hoezo? Het stukje proza over de Bybee kost me sinds de hersenhelftentest geen enkele moeite meer....

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

De Bybees beginnen lekker ingespeeld te raken, de Mundorf AMT's hebben nog nooit zo perfect geklonken hier. De Mundorf AMT units zijn een tijdje verkocht onder de naam 'Holographic Sound Devices' ik snap die naam nu wel... :mrgreen:

Tevens zijn de AT10C77 bassen goed losgekomen, zelfs bij lage volumes is het laag nu enorm diep en krachtig en vol van structuur.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

De meeste woofers laten het laag snel als één continue toon klinken, de AT10C77 units ontrafelen deze toon in allemaal losse tonen/structuren, echt zeer fraai om te horen. Het feit dat er geen kast is die kan mee resoneren helpt vast ook veel.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door bas focal m180 »

Walt schreef:
De meeste woofers laten het laag snel als één continue toon klinken, de AT10C77 units ontrafelen deze toon in allemaal losse tonen/structuren,

Groetjes Walter
Dan bedoel je de woofers die je hiervoor hebt gehad, peerless eton :mrgreen:

Gewoon lekker genieten van je set Walter doen wij wel lekker ouwehoeren over je set.

Stel je eens voor dat het allemaal tegen viel na al die investeringen dan hoor ik liever je overdreven enthousiasme.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Er is niks overdreven, sterker nog, ik probeer het zo neutraal mogelijk op te schrijven. Mensen die AT woofers in gebruik hebben zullen direct herkennen wat ik bedoel met structuur in het laag.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door ray5150 »

bas focal m180 schreef:
Stel je eens voor dat het allemaal tegen viel na al die investeringen
Ja, dat lees je nou nooit....4,5, 600 of meer euro geinvesteerd aan nieuwe onderdelen of componenten, en altijd worden er denkbeeldige gordijnen weggetrokken, lees nooit eens dat iemand baalt dat het niks geholpen heeft en hij zijn geld beter had kunnen verbranden... zal wel de reden zijn dat er zoveel high-end op MP staat. "'t matcht niet met elkaar" heet het dan diplomatiek... :lol:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Echte miskopen kan ik me niet zo snel voor de geest halen... nou ja, die Dayton kant en klare zwarte pianolak speakerkasten waren zeker geen succes maar dat was mijn eigen schuld. Verder vind ik die rode Jantzen Superior condensators erg slecht klinken maar daar heb ik er maar een paar van gekocht toen.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door dre »

De spullen de niet goed zijn liggen op zolder. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door ray5150 »

Bij jouw thuis dus. :mrgreen:
Gesloten