3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Gelukkig hebben ze recent de galarijen op onze flat versterkt!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Ja?Walt schreef:Gelukkig hebben ze recent de galarijen op onze flat versterkt!
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Je bedoelt een rij op een gala?Walt schreef:Gelukkig hebben ze recent de galarijen op onze flat versterkt!
Groetjes Walter
mieren*******... 
- pappaleo
- Contacteer:
Oppassen, voor je het weet is je post verwijderdWalt schreef:mieren*******...
Als de moderators het één en ander willen opschonen dan lijkt dat mij geen probleem!
- pappaleo
- Contacteer:
Dat kost je pagina's !Walt schreef:Als de moderators het één en ander willen opschonen dan lijkt dat mij geen probleem!
Dan hou je nog maar een pagina of 40 over. :rofl 
Dan gooit Walt er volgens de Boebka methode weer een nieuw filtercomponentje in of een andere Bybee of wat gehakt of ......en er volgen telkens weer pagina's met reacties.ray5150 schreef:Dan hou je nog maar een pagina of 40 over. :rofl
De 100 haalt hij met gemak.
Groet,
Leobus
Er zullen hier altijd een aantal mensen blijven die niet 'geloven' in betere condensatoren of tweaks als Bybees, het zal ook met je manier van luisteren te maken hebben. Er zitten hier een aantal forumleden die met name lijken te luisteren naar dynamiek en een zuiver geluid in plaats van wat ik graag noemen de echte 'hi-end' klank, voor die laatste sound hebben bijv. betere condensatoren meer invloed.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- pappaleo
- Contacteer:
Ikzelf luister eigenlijk graag naar muziek. Van allerlei soorten dusWalt schreef:...het zal ook met je manier van luisteren te maken hebben. Er zitten hier een aantal forumleden die met name lijken te luisteren naar dynamiek en een zuiver geluid....
Je snapt prima wat ik bedoel volgens mij... 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Luisteren in juigpak schijnt je van het te zijn!
Eh... Dus je bent een Bose-setje my-fi aan het diy-en?Walt schreef:Er zitten hier een aantal forumleden die met name lijken te luisteren naar dynamiek en een zuiver geluid in plaats van wat ik graag noemen de echte 'hi-end' klank, voor die laatste sound hebben bijv. betere condensatoren meer invloed.
+1pappaleo schreef:Ikzelf luister eigenlijk graag naar muziek. Van allerlei soorten dusWalt schreef:...het zal ook met je manier van luisteren te maken hebben. Er zitten hier een aantal forumleden die met name lijken te luisteren naar dynamiek en een zuiver geluid....
@Ivo: zolang deze 'my-fi' beter klinkt dan zo ongeveer elke commerciële speaker vind ik het prima!
Diana Krall klinkt trouwens perfect in verhouding
Groetjes Walter
Diana Krall klinkt trouwens perfect in verhouding
Groetjes Walter
- bas focal m180
- Contacteer:
Echte hifi klank is zeer zeker ook het weergeven van realistische dynamiek sprongen hoe klein dan ook.Walt schreef:Er zullen hier altijd een aantal mensen blijven die niet 'geloven' in betere condensatoren of tweaks als Bybees, het zal ook met je manier van luisteren te maken hebben. Er zitten hier een aantal forumleden die met name lijken te luisteren naar dynamiek en een zuiver geluid in plaats van wat ik graag noemen de echte 'hi-end' klank, voor die laatste sound hebben bijv. betere condensatoren meer invloed.
Groetjes Walter
Mooie hifi speakers missen nogal eens levendigheid spelen elke toon mooi en juist maar missen de impact van aanslaan van noten en tonen zoals een hoog rendement speaker wel erg goed kan.
Bij het live horen van instrumenten mis ik dat juist bij sommige speakers, het is net waar je voorkeur ligt dus je kan niet het een meer hifi dan het andere noemen.
hifi is dat een speaker redelijk linear is , niet te veel vervormt, redelijk dynamiek sprongen kan weergeven alleen de een blinkt meer uit in het een dan de ander.
De kaders van hifi is zo breed dat nagenoeg elke weergever hifi speaker mag heten.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Haar tieten liggen zeker bij je op schoot!Walt schreef:@Ivo: zolang deze 'my-fi' beter klinkt dan zo ongeveer elke commerciële speaker vind ik het prima!![]()
Diana Krall klinkt trouwens perfect in verhouding![]()
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Inkoppertje
Oh ja:

Oh ja:
Hallo Bas,
Juist de Mundorf AMT tweeter en de AT mid en AT laagunits zijn dynamisch erg sterk. Ik heb er ook voldoende power op staan, de Lindemann 2x160W versterker op het mid/hoog en 4x250W aan Hypex klasse D op het laag.
@ds23man: dat zou pas echt 3D weergave zijn, maar dat lukt alleen met die Bybees van 280 euro per stuk denk ik..
Groetjes Walter
Juist de Mundorf AMT tweeter en de AT mid en AT laagunits zijn dynamisch erg sterk. Ik heb er ook voldoende power op staan, de Lindemann 2x160W versterker op het mid/hoog en 4x250W aan Hypex klasse D op het laag.
@ds23man: dat zou pas echt 3D weergave zijn, maar dat lukt alleen met die Bybees van 280 euro per stuk denk ik..
Groetjes Walter
In gedachten wel waarschijnlijk.ds23man schreef:Haar tieten liggen zeker bij je op schoot!![]()
![]()
![]()
- pappaleo
- Contacteer:
Dat bedoel ik dus. Hoe klinkt de Golden Earring?Walt schreef:Diana Krall klinkt trouwens perfect in verhouding
Strijkplank matcht strijkplankds23man schreef:Haar tieten liggen zeker bij je op schoot!![]()
![]()
![]()
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Ik heb gister de elco's van de voeding in mijn Sonos vervangen door Extreme Wondercaps Platinum en ik moet zeggen dat Kate Bush van cup A naar dubbel D is gegaan! 
Stevige muziek is ook geen probleem natuurlijk, de 4 stuks AT10C77 leveren meer dan voldoende druk onderin om basgitaar of drums echt weer te geven. Maar ik hou zelf niet echt van dit soort muziek. Wat me wel weer kan bekoren is contrabas van het Oscar Peterson Trio, die plukt heerlijk laag!
@ds23man: dat is goed nieuws, nu nog Bybees in je speakers zetten!
Groetjes Walter
@ds23man: dat is goed nieuws, nu nog Bybees in je speakers zetten!
Groetjes Walter