W8-740P anders-dan-ander.......

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Bericht door Arno »

Candisa schreef:
Het vermijden van vochtopname/-afgift van het MDF lijkt me een ideaal karweitje om met polyesterhars aan te pakken. Een dikke laag is helemaal niet nodig, zolang ieder vierkante millimeter die aan lucht blootgesteld wordt maar bedekt is met het goedje.

Goed idee :)
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Even een tijdje niet veel kunnen doen, maar de afgelopen dagen hier en daar een beetje plamuur toegevoegd, om het geheel beter te laten aansluiten aan het dashboard. Ik heb net even een wat foto's gemaakt om te laten zien hoe het er nu bij staat. Na de foto's hier en daar nog een ietsiepietsie afgevijld, zodat de kast rechts nog een heel klein beetje hoger gezet kon worden. Dan heb je tussen het dashboardkastje en de subkast een gelijke opening.

Over het sealen van de kast.... Ik ga denk ik voor een aantal lak lagen (binnen en buiten). Hierdoor veranders de kast vorm niet of nauwelijks meer, hij zit namelijk met een los/ vaste passing in het dashboard. Lijkt mij afdoende.

M.v.g.

Chris
Bijlagen
CIMG2747.JPG
CIMG2746.JPG
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Pfoe, vakwerk hoor!

ben echt benieuwd hoe dat klinkt, een sub voorin.
(ben alleen van achteruit iets gewend)
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Tipje van de sluier............. een absolute aanrader. VEEEEEEEL minder bonkerig en niet traceer baar. Vanuit de kattebak naar de achterbank was echt al een hele verademing. Probeer maar eens. (als je de mogelijkheid hebt)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Boerenterprise schreef:
Vanuit de kattebak naar de achterbank was echt al een hele verademing. Probeer maar eens.
ah, ben blij dat mijn ervaring ook eens bevestigd wordt... met t subje in de bak van de S2 kreeg ik het niet lekker klinkend, zompig, te traag... toen "als test" t subje op de achterbank (heeft daar een dik jaar in de gordels gestaan :lol: ) en dan nu achter de voorstoel.
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

idd. Mijn test kast ligt ook nog steeds op de achterbank, en als de achterbank nodig is, dan verhuist hij even naar de kattebak. Ik weet dat binnen een aantal seconden waarom ik zoveel moeite doe om hem juist niet daar te plaatsen.
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Henkjan schreef:
Boerenterprise schreef:
Vanuit de kattebak naar de achterbank was echt al een hele verademing. Probeer maar eens.
ah, ben blij dat mijn ervaring ook eens bevestigd wordt... met t subje in de bak van de S2 kreeg ik het niet lekker klinkend, zompig, te traag... toen "als test" t subje op de achterbank (heeft daar een dik jaar in de gordels gestaan :lol: ) en dan nu achter de voorstoel.
Hmm, ik heb zo'n nieuwe (niet een S2 hoor :D ) met een af fabriek sub onder het reservewiel. Het is geen top maar zeker ook niet slecht. Misschien maakt het wel flink uit dat het een avant is met een "rolgordijn" hoedenplank. Tzt ga ik hier misschien nog wel aan sleutelen.
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Vanochtend voor het onweer, heerlijk in het zonnetje gefreesd. Bij het passen van de driver was er even een momentje van teleurstelling. De driver ging er net niet in. :oops: Valt wel mee te leven. Ik moet denk ik alleen een beetje materiaal van het knelpunt verwijderen, dan past ie wel. Als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wil. Uiteindelijk zul je er niets van weerzien. Foto's zeggen meer.

M.v.g.

Chris
Bijlagen
CIMG2748.JPG
CIMG2749.JPG
CIMG2750.JPG
CIMG2751.JPG
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Had ik gezegd dat hij niet pastte :roll:
Bijlagen
CIMG2752.JPG
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Welke methode heb je gebruikt :roll:
Bijlagen
houtrasp.jpg
sledgehammer.jpg
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

uh...... :wink:
Bijlagen
fct300.jpg
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Bericht door wouter »

ben benieuwd welke valuta dat is :wink:

Gaat mooi man, ziet er zwaar uit.
Verwacht je een beetje een vlak frequentie verloop in het laag?
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Whahaah inderdaad ja. Ik zag het later pas.

Ik heb geen idee hoe zwaar het nu is. Weeg wel wat, maar ziet er waarschijnlijk zwaarder uit dan hij werkelijk is.

Ik verwacht een redelijk vlak verloop. Ik heb twee kasten geprobeerd, en als mijn gehoor me niet in de steek laat, gaat dat wel goed komen. Anders heb ik altijd nog de eq functie in de radio.

M.v.g

Chris
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Vanavond maar eens het kunstleer om de kast heen gelijmd. Alle zicht zijden zitter er lekker strak op \:D/ Zie hieronder voor het resultaat. De kast heb ik trouwens van een aantal lagen witte verf voorzien (binnen en buiten), tegen vocht opname. Gister avond heb ik zitten stoeien om punten te vinden waaraan ok de kast straks goed kan monteren onder het dash. Het was even puzzelen, maar ik denk dat ik er uit ben. Links achter ligt rust hij op een ventilatie buis, rechts op de ventilator er van en voor steunt hij op de eerder besproken carrosserie balk. Later zal blijken of meer nodig is om het geheel helemaal star op te sluiten.

p.s.: de witte vlekken die je ziet is enkel stof/ vuiligheid

M.v.g.

Chris
Bijlagen
CIMG2759.JPG
CIMG2758.JPG
CIMG2756.JPG
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Dat zie er mooi uit Chris!

ben je niet bang dat je ventilatiebuis (plastic I presume) niet aan barrels gaat de eerste keer dat je een stevige hobbel raakt?
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

uh, nee.... maar ik denk dat ik hem ook nog ergens ga "ophangen" (en ik rij als een oud wijf). Misschien ook nog wel ergen stut, maar dit dan ook uit het zicht uiteraard.
De buis voelt trouwens wel sterk aan, maar ik zal morgen nog even checken voor de zekerheid. Dank voor je mee denken :wink:

M.v.g.

Chris
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Gisteren lekker een middagje bezig geweest. Eerst ben ik begonnen om de versterker aan te sluiten. Ik heb hem onder de passagiersstoel geplaatst. Zo kan ik er ten aller tijde bij en ik heb mijn gehele kattebak nog tot mijn beschikking. Hoef ik er ook niet over in te zitten als ik een keer iets wil vervoeren. Kabels zijn allemaal netjes uit het zicht weg gewerkt. Het enige wat je ziet is hetgeen van de foto. (wel lastig trouwens om iets dergelijks duidelijk op de foto te krijgen. in het echt lijkt het anders). Toen deze klus geklaard was, ben ik de kast gaan inbouwen. Pittig klusje, maar naar behoren gelukt. De driver heb ik als laatste gemonteerd, omdat dit weer wat kilo-tjes scheelde. Gauw radio op gehaald en .......... lekkers dreun vrije bas. Tjemug wat was ik blij. Nu alleen nog een kleine resonantie weg zien te krijgen in het dashboard.

Zie hier het eindresultaat.

Ik heb er ook een foto bij gedaan waar het "vakje" op staat welke is komen te vervallen.

M.v.g.

Chris
Bijlagen
CIMG2829.JPG
CIMG2828.JPG
CIMG2827.JPG
CIMG2826.JPG
CIMG2825.JPG
CIMG2824.JPG
CIMG2823.JPG
Gebruikersavatar
MarcoSQ
Berichten: 1106
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 20:45
Locatie: Mijdrecht

Bericht door MarcoSQ »

Zo hee, dat ziet er bijna standaard uit ! (En in dit geval is dat dus een compliment). Knap gedaan !
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Heel mooi gedaan. Maar ik zou voor de zekerheid toch een afscherm roostertje voor de speaker doen.
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Dat is ook nog de bedoeling, alleen ik ben er nog niet over uit wat ik er voor ga doen.

M.v.g.

Chris
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

=D>
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Prachtige integratie!
Gebruikersavatar
Triple_A
Berichten: 22
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:51

Bericht door Triple_A »

Ziet er zeker net uit, originele plaats ook!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”