AFDAC-LB (Low Budget)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Gooien we de handdoek in de ring ?
.
Als het soms werkt en dan weer niet is de kans groot dat een interrupt routine roet in 't eten gooit.Niet dat de tijden zo nauw luisteren (in tegendeel) ,ik zit meer te denken aan een strijdigheid bij toekennen poorten of variabelen.
Anne
Als het soms werkt en dan weer niet is de kans groot dat een interrupt routine roet in 't eten gooit.Niet dat de tijden zo nauw luisteren (in tegendeel) ,ik zit meer te denken aan een strijdigheid bij toekennen poorten of variabelen.
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Misschien moet Anne maar eens door de code spitten, kan zijn dat je ergens iets over het hoofd ziet. Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand dat overkomt....
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Dat wil ik wel proberen,maar of er veel van terecht komtds23man schreef:Misschien moet Anne maar eens door de code spitten, kan zijn dat je ergens iets over het hoofd ziet. Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand dat overkomt....
Knuisje doet 't ,meen ik,met een versie van C .Daar ben ik helemaal niet in thuis,altijd in machinetaal zitten prutsen.
In mijn tijd ,zei 't ouwetje
En op deze manier kon ik ook 's met een handdoek aankomen
Anne
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Het is idd. geschreven in GCC. Interrupt routines staan nog uit. Er zit iets fout bij de poort toewijzing waarschijnlijk. Gek is dat de spi clock soms werkt maar meestal niet. Het is daardoor moeilijk er vat op te krijgen. Ik doe nog een poging met display aansturing met een Atmel. En lukt dat ook niet dan hou ik ik het bij het i2c displaytje. Er zijn grenzen aan hoeveel schaarse hobbytijd je ergens aan kunt besteden.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Ben de afgelopen weken bezig geweest met een nieuwe opzet van de controller. Ik ben terug naar een Atmel uC, waarbij ik de programmacode van de AF-DAC2 grotendeels kan hergebruiken. Verder gebruik ik een COG LCD-module op 3.3V aangestuurd via I2C.
Ik wacht nog op de LCD-module uit Singapore, daarna kan ik de opzet testen en bordjes laten maken in China.
Ik wacht nog op de LCD-module uit Singapore, daarna kan ik de opzet testen en bordjes laten maken in China.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
gebruik je een I2C LCD module om met een kleinere (minder IO pootjes) uC weg te komen en alles alleen, op de rot-enc na, via I2C te besturen?
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Ik wil het display op de controllerprint bevestigen zodat geen bekabeling nodig is. Tevens moet het display op 3.3V werken, zoals de rest van de controller en dac, omdat ik geen levelconversie wil. Dan kom je uit op COG LCD-displays (Chip On Glass). Verder is het voor de layout makkelijker te werken met een seriële aansturing met 2 printspoortjes dan een parallelle interface.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Klinkt goed allemaal!
Heeft dit geheel mog een grote invloed op de kostprijs? Denk niet dat iemand er over zal vallen, maar gewoon benieuwd...
Heeft dit geheel mog een grote invloed op de kostprijs? Denk niet dat iemand er over zal vallen, maar gewoon benieuwd...
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Die displays zijn rond de 5 euro, wat goedkoper dus dan de led matrices.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
De RSS feed van dit forum!ray5150 schreef:Wat is de bedoeling wat je kunt gaan uitlezen met dat display ?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Yep, zo kunnen we het geleuter van Wallo mooi in de gaten houden!ray5150 schreef:Geniaal idee !![]()
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Gekozen bron, volume in grote letters en samplerate/bitlengte van de bron. Zelfde als bij de AF-DAC 2.ray5150 schreef:Wat is de bedoeling wat je kunt gaan uitlezen met dat display ?
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Sorry Peter, als ik niet oplet en het al ergens staat.
Maar hoe low-budget denk je dat hij ongeveer gaat worden?
Maar hoe low-budget denk je dat hij ongeveer gaat worden?
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Zal richting €100 gaan denk ik.FR_Aad schreef:Sorry Peter, als ik niet oplet en het al ergens staat.
Maar hoe low-budget denk je dat hij ongeveer gaat worden?
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Alles zit er bij behalve een trafo. Ik heb wel een printje beschikbaar waar een printtrafootje van Dickbest en een zekeringhouder op past. Maar je kan ook los een 6V trafo gebruiken als je die nog hebt liggen.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Kan ik vast een optie nemen? 
Het klinkt allemaal goed, lijk je geen buil aan te kunnen vallen...
Ben benieuwd die die klinkt t.o.v. mijn cheap gemodificeerde 4x tda1543 muse mini dac
. Deze zal in ieder geval een stuk gebruiksvriendelijke zijn.
Wat zijn de voorzieningen qua inganen eigenlijk? Spdif/optical beiden 1 of meer ingangen? En usb? Voor mij geen must maar zou lekker zijn natuurlijk
.
Het klinkt allemaal goed, lijk je geen buil aan te kunnen vallen...
Ben benieuwd die die klinkt t.o.v. mijn cheap gemodificeerde 4x tda1543 muse mini dac
Wat zijn de voorzieningen qua inganen eigenlijk? Spdif/optical beiden 1 of meer ingangen? En usb? Voor mij geen must maar zou lekker zijn natuurlijk
