Streaming (in Belgie) welke gebruiken jullie?

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
m_cruiser

Streaming (in Belgie) welke gebruiken jullie?

Bericht door m_cruiser »

Ik heb begrepen dat dat in Nederland allemaal wat makkelijker is?
Maar wat gebruiken jullie?
Ik had me gisteren aangemeld bij Spotify maar het standaard geluid is niet echt goed...
Betalen vind ik wel doenbaar, maar is het geluid dan aanvaardbaar voor de prijs?
maikbike

Re: Streaming (in Belgie) welke gebruiken jullie?

Bericht door maikbike »

Koop een prepaid kaartje van 10E, probeer het, en dan weet jij of jij het aanvaardbaar acht :lol:
hsmeets

Bericht door hsmeets »

Bij de betaalde versie kun je een hogere bitrate instellen, tot 320Kbs.
Muug
Contacteer:

Bericht door Muug »

ne maat van mij (ook ne motard) is geluidstechnicus in een cultureel centrum. Hij heeft een spotify-account. Terwijl hij werkt (bvb een voorstelling in de grote zaal voorbereiden) sluit hij zijn spotify aan op de geluidsinstallatie van de grote zaal. :mrgreen: Dus ik denk dat de kwaliteit van Spotify wel goed is. :mrgreen:
m_cruiser

Bericht door m_cruiser »

...heb me ondertussen betalend lid gemaakt van Spotify, de reclame was er te veel aan.
Kwestie van High Quality Streaming hoor ik weinig verschil.

Ik gebruik nu een EMU tracker Pre Audio Interface, maar Spotify kan ik alleen maar gebruiken in 44.1KHz.
Dat wordt blijkbaar door Spotify zo ingesteld, andere Sample Rates 48, 88.2, 96, 176.4, 192kHz zijn niet beschikbaar.

Het is misschien ook zinloos om hogere Sample Rates te kunnen kiezen wanneer de bron niet meer bedraagt?
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Het blijft MP3 hè. Hogere bit rates (dat is niet hetzelfde als sample rate) hebben wel zin soms maar veel hangt ook af van de gebruikte MP3 encoder. Overigens is de Tracker een prima kaartje maar het is geen high-end DAC.
Speakerland
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Speakerland »

Qobuz is een streamingdienst die wel echte CD kwaliteit als stream levert. In FLAC 16/44.1. Het verschil met MP3 320 is op een beetje redelijke stereo heel goed te horen. En op een goede stereo moet je geen MP3 draaien.
Wel duurder (€ 20,- per maand) maar dan heb je een vergelijkbaar assortiment als bij Spotify om uit te kiezen.

De Bluesound streamers hebben de toegang tot deze dienst al verwerkt in de bedieningsapp, je hoeft daar alleen je inloggegevens in te vullen.
Als je een abo afsluit op hun website kun je een maand gratis luisteren.

Ik gebruik Qobuz hier in de winkel als mensen willen luisteren, ook naar de duurdere systemen zoals de Maxima. Ze hoeven dan eigenlijk zelf geen muziek meer mee te nemen. Tenzij ze naar SACD willen luisteren.

Met vriendelijke groet

Ruud Jansen
Speakerland
Walt

Bericht door Walt »

Is het volgens de voorwaarden van Qobuz dan toegestaan om muziek af te spelen in een commerciële locatie zoals een winkelpand?

Groetjes Walter
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”