3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De eerste indruk is dat de bybees zorgen voor een meer 'echt' geluid, als ik nu van de keuken naar de huiskamer loop dan klinkt het of er echte instrumenten staan te tetteren, eerst was dit gewoon een opname van instrumenten.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Je hebt toch wel gelijk die dure genomen mag ik hopen. 
Deze zijn 2e hands gekocht voor een leuk prijsje...
Nieuw zijn ze dermate prijzig dat ik er niet zo snel aan zou beginnen.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Laat ik maar niks zeggen.........
Tsja, je moet toch wat als je geen DSP hebt om uren aan te draaien!
De komende dagen/weken maar eens rustig het effect van de Bybees beluisteren, kijken of de positieve indruk zo blijft.
Groetjes Walter
De komende dagen/weken maar eens rustig het effect van de Bybees beluisteren, kijken of de positieve indruk zo blijft.
Groetjes Walter
Toch een doorbraak hoor, dat Jack Bybee een techniek heeft ontwikkeld waarmee elektronen niet op eigenschappen maar op het doel gescheiden kunnen worden.
De purifiers immers scheiden de elektronen die muzieksignaal "bevatten" van de elektronen die slechts de ruis overbrengen. Een technische vinding zonder weerga! Een grotere doorbraak dan zoiets als de uitvinding van de transistor (of buis).
Dit behoeft slechts gepubliceerd te worden in een gezaghebbend tijdschrift en na peer-reviewing ligt de weg naar de Nobelprijs wijd, zeer wijd open!
groet,
Aat
De purifiers immers scheiden de elektronen die muzieksignaal "bevatten" van de elektronen die slechts de ruis overbrengen. Een technische vinding zonder weerga! Een grotere doorbraak dan zoiets als de uitvinding van de transistor (of buis).
Dit behoeft slechts gepubliceerd te worden in een gezaghebbend tijdschrift en na peer-reviewing ligt de weg naar de Nobelprijs wijd, zeer wijd open!
groet,
Aat
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Je haalt me de woorden uit de mond Aat!
Dat is toch niet zo moeilijk Aad, de muzikale elektronen zijn rond en de ruisbevattende hebben scherpe randjes, die haal je er zo tussen uit.
De grote vraag is dan, waar laat je ze, in een bakje onder de open baffle?
De grote vraag is dan, waar laat je ze, in een bakje onder de open baffle?
Ik denk dat de zwarte buitenkant een semi permeabel membraan is.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Zie je wel dat je het zelf niet geloofd?Walt schreef:Ik denk dat de zwarte buitenkant een semi permeabel membraan is.
Groetjes Walter
Een elektronisch osmose proces voor geluid, komt ook in aanmerking voor de Edison.Walt schreef:Ik denk dat de zwarte buitenkant een semi permeabel membraan is.
Groetjes Walter
Ik probeer alleen maar die magische 100 pagina's te halen...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
How low can you go.......
Wallow. 
Laatst gewijzigd door dre op wo 11 jun 2014, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt heren, dat is weer +2... Rikpost zal tevreden zijn met jullie!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
En dat voor een strijkplank die nog niemand gehoord heeft.......
Niet iedereen heeft bevestiging nodig dat iets goed klinkt...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
En dan ?Walt schreef:Ik probeer alleen maar die magische 100 pagina's te halen...![]()
Groetjes Walter
Weer van voor af aan beginnen ?
Zit toevallig even mee te kijkenWalt schreef:Bedankt heren, dat is weer +2... Rikpost zal tevreden zijn met jullie!![]()
Groetjes Walter
Lekker op weg Walt
Hé, dat komt mij bekend voor.Walt schreef:De eerste indruk is dat de bybees zorgen voor een meer 'echt' geluid, als ik nu van de keuken naar de huiskamer loop dan klinkt het of er echte instrumenten staan te tetteren, eerst was dit gewoon een opname van instrumenten.
Groetjes Walter
Een soort van gehakt dus. Daarmee bereik dit effect ook.
Groet,
Leobus
Hallo Leobus,
Wat me nog meer opvalt, bijv. bij slagwerk is dat je de afzonderlijke klanken beter kunt onderscheiden, het zijn nu allemaal op zichzelf staande geluiden geworden in plaats van 1 brij aan geluid. Zelfde effect bij achtergrond stemmen/koortjes.
Ik denk dat 'gehakt' en de Bybees gebaseerd zijn op dezelfde theorie, de structuur informatie zo goed mogelijk doorgeven/zuiveren.
Groetjes Walter
Wat me nog meer opvalt, bijv. bij slagwerk is dat je de afzonderlijke klanken beter kunt onderscheiden, het zijn nu allemaal op zichzelf staande geluiden geworden in plaats van 1 brij aan geluid. Zelfde effect bij achtergrond stemmen/koortjes.
Ik denk dat 'gehakt' en de Bybees gebaseerd zijn op dezelfde theorie, de structuur informatie zo goed mogelijk doorgeven/zuiveren.
Groetjes Walter
Ik lees trouwens net op audiofreaks.nl dat de heer Gehakt uit de commerciële 'Suzy Wong' audiotegel onderneming is gestapt, misschien gaat het gehele gehakt gebeuren nu op een laag pitje...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Henkjan schreef:
Ach, er is altijd wel iemand die in het ontstane gat springt...Walt schreef:Ik lees trouwens net op audiofreaks.nl dat de heer Gehakt uit de commerciële 'Suzy Wong' audiotegel onderneming is gestapt, misschien gaat het gehele gehakt gebeuren nu op een laag pitje...
Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door ray5150 op do 12 jun 2014, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.