Mission dus.
Ik heb geen slechte herinneringen aan het merk, maar weet niet wat er nu geproduceerd wordt. Ik verwacht echter niet dat het tweederangs drivers zijn, ze zitten tenslotte bij Rumoh in het assortiment. De prijs is heel aangenaam.
De bedoeling is dat het ontwerp een vloerstaander wordt. Mission heeft een coaxiale unit, de CP-10X in het gamma zitten. Of dat wat is weet ik niet. Het is wel een stuk goedkoper dan een aparte tweeter, die overigens weer van een ander merk moet zijn. Ik moet er eerst achter zien te komen of de CP-10X mij kan bekoren. Dat zou betekenen dat ik een paartje buiten het budget moet aanschaffen bij wijze van proef. Als ze niet bevallen, dan gaan ze de kast in en wordt het toch CP-104 of de CP-134 vergezeld van een losse tweeter, die weer van een ander merk zal zijn. Dat hakt dan onaangenaam in het budget.
Uiteindelijk moet er ook nog laagondersteuning bij. Welk principe ik daarvoor ga gebruiken weet ik ook nog niet. Ik ben liefhebber van een slanke bas. Een geprononceerde (te) vette laagweergave, die ik zo vaak hoor, ben ik allergisch voor. Heeft waarschijnlijk te maken met mijn luisterruimte.
Als het de CP-10X of de CP-104 wordt voor het midden, dan moet het een echte 3 weg worden. Van een 10cm speakertje verwacht ik niks in het laag. Bij de CP134 zou het nog een soort van 2,5 weg kunnen worden.
Het is een bijna onmogelijke opgave, dus: Mission Impossible