Vervanger JBL 2235?
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Re: Vervanger JBL 2235?
goed plan van ds23man, eigen topic voor de clowns, kan er in de rest van de topics over audio gesproken worden 
- pappaleo
- Contacteer:
Werd ik geroepen?Walt schreef:Nee, nog een nutteloze bijdrage van Ray en Pappaleo dan zijn we compleet...
![]()
![]()
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Nee, Walt rammelde met de strontemmer.pappaleo schreef:Werd ik geroepen?Walt schreef:Nee, nog een nutteloze bijdrage van Ray en Pappaleo dan zijn we compleet...
![]()
![]()
- pappaleo
- Contacteer:
Je hebt een nieuwe baan hè? Je was zeker de deurkrukken zat. Mag je nu de scharnieren van de toegangsdeur ontwerpen?
Even serieus, 259 dollar is niet duur, maar zijn de gebruikte materialen wel net zo goed als in de echte JBL 2235...
@Pappaleo, nog meer vierkante gaten gefreest vandaag?..
Groetjes Walter
@Pappaleo, nog meer vierkante gaten gefreest vandaag?..
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Nee, Walt zijn oude werkgever had nu inmiddels deurkrukken in alle soorten maten. En aangezien hij asbakjes beneden zijn stand vindt, heeft Walt maar een werkgever gezocht die nog geen deurkrukjes had....pappaleo schreef:Je hebt een nieuwe baan hè? Je was zeker de deurkrukken zat. Mag je nu de scharnieren van de toegangsdeur ontwerpen?
You rang, m'lord ?Walt schreef:Nee, nog een nutteloze bijdrage van Ray en Pappaleo dan zijn we compleet...
![]()
![]()
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Kijk, hier begint toch een vorm van erkenning te komen.....Walt schreef:Even serieus, 259 dollar is niet duur, maar zijn de gebruikte materialen wel net zo goed als in de echte JBL 2235...
Groetjes Walter
Groetjes Kees
In minder dan 3 uur heeft iedereen zijn plasje gedaan, netjes!

@ds23man: ik wilde eigenlijk vragen waarom die JBL woofers zo duur zijn als het blijkbaar ook voor 259 dollar kan... Ik dacht trouwens dat je Gehard heette Kees?
Groetjes Walter
@ds23man: ik wilde eigenlijk vragen waarom die JBL woofers zo duur zijn als het blijkbaar ook voor 259 dollar kan... Ik dacht trouwens dat je Gehard heette Kees?
Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op za 31 mei 2014, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Et tu brute???ray5150 schreef:You rang, m'lord ?Walt schreef:Nee, nog een nutteloze bijdrage van Ray en Pappaleo dan zijn we compleet...
![]()
![]()
![]()
- bas focal m180
- Contacteer:
Ik vindt het echt niets, is ook geen jbl maar mislukte namaak.Walt schreef:Even serieus, 259 dollar is niet duur, maar zijn de gebruikte materialen wel net zo goed als in de echte JBL 2235...
@Pappaleo, nog meer vierkante gaten gefreest vandaag?..![]()
Groetjes Walter
Gewoon oude jbl opkopen en reconen.
-
wouter
- Ook commercieel actief
ds23man schreef:Et tu brute???ray5150 schreef:You rang, m'lord ?Walt schreef:Nee, nog een nutteloze bijdrage van Ray en Pappaleo dan zijn we compleet...
![]()
![]()
![]()
Wow, het wordt hier literair, toch nog iets nieuws...
- pappaleo
- Contacteer:
Walt schreef:Wouter solliciteert naar een positie in 'het rijtje'...
Klopt. Wouter heeft ook wel eens wat voor een ander over
Op basis van welke redenen trek jij die conclusie, als ik vragen mag ?bas focal m180 schreef:Ik vindt het echt niets, is ook geen jbl maar mislukte namaak.Walt schreef:Even serieus, 259 dollar is niet duur, maar zijn de gebruikte materialen wel net zo goed als in de echte JBL 2235...
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
The 2214Ef woofer is currently selling on E-Bay search dB Design or 2214Ef. The other woofers are sold out and waiting for order confirmation from a few customers in order to meet production MOQ requirements.
Prices for end user quantity are:
2214Ef =$179 ea., in stock
2235Ef = $259 ea., out of stock.
2245Ef = $579 ea. Out of stock.
Plus shipping cost.
OEM prices depend on order quantity, ex-works terms, MOQ depends on availability, typical OEM MOQ is 20-30 + pieces.
Best Regards,
Dean Rivera
dB Design
San Diego, CA
Prices for end user quantity are:
2214Ef =$179 ea., in stock
2235Ef = $259 ea., out of stock.
2245Ef = $579 ea. Out of stock.
Plus shipping cost.
OEM prices depend on order quantity, ex-works terms, MOQ depends on availability, typical OEM MOQ is 20-30 + pieces.
Best Regards,
Dean Rivera
dB Design
San Diego, CA
- bas focal m180
- Contacteer:
X-max is 3,7mm de orginele iets meer maar X-mechanisch is maar 5,5mm one way dat is te weinig voor een woofer.ray5150 schreef:Op basis van welke redenen trek jij die conclusie, als ik vragen mag ?bas focal m180 schreef:Ik vindt het echt niets, is ook geen jbl maar mislukte namaak.Walt schreef:Even serieus, 259 dollar is niet duur, maar zijn de gebruikte materialen wel net zo goed als in de echte JBL 2235...
Groetjes Walter
Als vervanger is ie bruikbaar bij gebrek aan beter maar het lijkt totaal niet op JBL dat weegt ook mee.
De vormgeving van de korf is mij te frivool en niet volgens het principe 'vorm volgt functie'. De beide woofers zijn ook niet van de zelfde familie. Ik weet niet of dat iets zegt over de rest van de ontwerpkeuzes die zijn gemaakt, maar het zou niet mijn keuze zijn.
Misschien iets Chinees met een stikkertje? De Chinezen hebben wel vaker van die typisch vormgegeven objecten.
de naam van de firma deed me ook even denken aan de ondernemer uit Nunspeet:
bd-design
Misschien iets Chinees met een stikkertje? De Chinezen hebben wel vaker van die typisch vormgegeven objecten.
de naam van de firma deed me ook even denken aan de ondernemer uit Nunspeet:
bd-design
Volgens mij zijn het prima woofers.
Een vriend van mij heeft er twee (2214Ef) besteld. Ze leveren bij een X-max zo'n 113dB bij 40Hz en gaan alleen iets minder diep dan hun grotere broer. Volgens mij gaat dat in 80 liter helemaal goed komen.
Een vriend van mij heeft er twee (2214Ef) besteld. Ze leveren bij een X-max zo'n 113dB bij 40Hz en gaan alleen iets minder diep dan hun grotere broer. Volgens mij gaat dat in 80 liter helemaal goed komen.
Wie wil er 113 dB in de woonkamerDan schreef:Volgens mij zijn het prima woofers.
- pappaleo
- Contacteer:
Ach, als je toch al een nieuw behangetje wil. Scheelt je weer de huur van een behangafstomer.CarloPJB schreef:Wie wil er 113 dB in de woonkamerDan schreef:Volgens mij zijn het prima woofers.
Hoeveel dB kunnen die cornerwoofers van jou eigenlijk leveren?