Project #5: Support Woofer (Was: MiniSub)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

hrscharft

Re: Project #5: Support Woofer (Was: MiniSub)

Bericht door hrscharft »

Is dat een SDX10?

das idd een verrekte mooie unit. Heb ik hier ook gehad maar die heeft inmiddels baan geruimd voor budget om een stel nieuwe speakers te bouwen.
Of de twee 11" etons hetzelfde laag neer kunnen zetten als 1 SDX 10 tijdens films moet nog gaan blijken maar bij muziek zijn ze wat gedetailleerder.

die SDX 10 deed het vooral bij films en dergelijke super voor de ondersteuning in het laagste laag.
Joland

Bericht door Joland »

Erg mooi ontwerp en tot zover superstrak afgewerkt, gaaf hoor.
hsmeets

Bericht door hsmeets »

Het speelt, de instellingen van de AS2.100 voorlopig op verdacht aangepast zodat de sub werk overneemt van de monitoren en kan gaan inspelen. De monitoren ontlast van de allerlaagste octaven is een verbetering. Overname punt is een grosso modo 80Hz. De sub voegt ook iets fysiek iets toe :D aan de muziek weergave.
p5-12.jpg
Is nog niet helemaal af: er komt nog een voet onder en de afdek plaat heeft nog wat aandacht nodig.

De magneten van de afdek plaat zijn sterk genoeg ook bij hogere volumes geen geklapper/mechanische geluiden te veroorzaken.
Herrieveld

Bericht door Herrieveld »

Dit ziet er toch wel heul erg gaaf uit!

Leuk speels ontwerp en alles lijkt mooi in balans (ook het geluid, zo begrijp ik ;))
hsmeets

Bericht door hsmeets »

Herrieveld schreef:
Dit ziet er toch wel heul erg gaaf uit!

Leuk speels ontwerp en alles lijkt mooi in balans (ook het geluid, zo begrijp ik ;))
Dat vond ik ook al :lol:

De woofer moet duidelijk inspelen, was gisteren na enkele uren wel al merkbaar: basweergave nam in volume toe en ik heb hem iets zachter gezet. Komende tijd eens experimenteren met de overname frequentie tussen de woofer en de 2weggers en eens horen wat dat doet voor het klankbeeld. En verder eens inlezen/zoeken naar hoe een subwoofer niet alleen op het gehoor maar ook meettechnisch te integreren gezien de beperkingen bij het meten van lage frequenties. Gisteren op het gehoor de fase al omgedraaid, dat was goed hoorbaar, maar ongemerkt kan er ook zo maar een bult of dip in de weergave zitten bij het overname punt.

Zonet enkele test tracks gespeeld, ook ruim onder de 30hz komt er nog veel energie de ruimte in, je voelt dat meer (broekspijpen) dan dat je het hoort.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”