Kenners: hoe dit aan te sluiten?

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
datkanharder
Berichten: 4
Lid geworden op: do 04 jun 2009, 16:35

Kenners: hoe dit aan te sluiten?

Bericht door datkanharder »

Hey volk.

Ik heb net mijn nieuwe surround speakerset binnen. Probleem is dat mijn subwoofer een andere soort input vereist dan de kabels die bij de speakerset horen. Zie foto's beneden.

Afbeelding

De plus-min output op de speaker klopt, maar mijn subwoofer heeft geen plus-min input. Het heeft 1 gat (witte in dit geval) voor de plus-min kabel ipv die 2 haakjes op de speaker.

Wat voor soort kabel moet ik kopen hiervoor, hoe heet het en waar te vinden in Rotterdam of online?

Edit: Setup

Subwoofer:

Altec Lansing FX5051, aansluitbaar op PC/laptop via usb of normale audio.

http://www.everythingusb.com/altec_lansing_fx5051.html

Speakerset:

SONY SS-FCR6000

http://www.sony-asia.com/product/ss-fcr6000

Groet,
Arjen

Groet,
Arjen
Laatst gewijzigd door datkanharder op do 04 jun 2009, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door teacher »

Ehm..

Ik ga er even van uit dat er dus een filter in je submodule zit.
Dus: draden van amp naar sub, draden van sub naar speakertjes.
Maw: het is een passieve sub.

Dan kan je alleen tulpstekkertjes op de draden solderen, en dan ben je er.
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Bericht door JvS »

Zijn die sub en die speakers bij elkaar horende componenten?

Want die speaker is juist een input (geluid erin) en die subwoofer stuurt geluid naar de speaker (output) normaal gesproken. En normaal krijg je dan ook draadjes meegeleverd. Wat zegt de handleiding precies?

Als ik deze foto's met output/input van jou interpreteer zeg ik: niet aansluiten...
datkanharder
Berichten: 4
Lid geworden op: do 04 jun 2009, 16:35

Bericht door datkanharder »

Ik zal effe mijn setup vermelden, misschien dat dat wat opklaart, ik heb namelijk geen aparte versterker, nooit nodig gehad voor mijn subwoofer en oude speakers.

Subwoofer:

Altec Lansing FX5051, aansluitbaar op PC/laptop via usb of normale audio.

http://www.everythingusb.com/altec_lansing_fx5051.html

Speakerset:

SONY SS-FCR6000

http://www.sony-asia.com/product/ss-fcr6000

Nogmaals, bij mijn subwoofer had ik al speakers en daar had ik geen versterker voor nodig? Dus waarom nu wel?

Groet
Arjen
Gebruikersavatar
Candisa
Berichten: 740
Lid geworden op: za 04 apr 2009, 8:36
Locatie: Ieper, België

Bericht door Candisa »

Je hebt een actieve sub, terwijl uw surroundreceiver al een reeds versterkt subwoofersignaal uitstuurt.

Stap even een car-audio-zaak binnen en vraag naar een speaker-to-line convertor. Die dingen zijn wel stereo uitgevoerd, maar als je maar 1 kanaal er van gebruikt werkt het natuurlijk ook.
datkanharder
Berichten: 4
Lid geworden op: do 04 jun 2009, 16:35

Bericht door datkanharder »

Thnx Candisa, ik ga dat waarschijnlijk proberen dan. Maar op een andere forum zegt men dat ik geen Sony speakers op de Altec subwoofer moet aansluiten, schijnt niet goed te gaan?

Ik kan de speakerset terugsturen binnen 14 dagen, dus ik ga effe nadenken.

Groet.
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door teacher »

ah, ik zie dat je nu de specs en types hebt gepost.

In principe kan je gewoon de sony speakers aansluiten op de submodule. Dit door tulpstekkertjes te solderen aan de draden die naar de speakers gaan.

Wel is het zo dat de ingebouwde versterker in de submodule niet echt optimaal de sony speakers aan kan sturen; voorzichtig met de volumeknop dus.
datkanharder
Berichten: 4
Lid geworden op: do 04 jun 2009, 16:35

Bericht door datkanharder »

ok teacher, was ook precies wat de andere mensen zeggen nu.

Aangezien ik hard wil en het problemen kan veroorzaken met de Altec gaan de speakers terug morgen.

Plan B dan maar, hoewel ik die nog niet heb, hehe.

Groet en thnx voor de snelle reactie's. Slotje :D
Plaats reactie