Hallo,
Mijn naam is Joost en ik ben nieuw op dit forum, ik heb vorig zomer een kistradio gebouwd en wou nu een betere bouwen. Ik had vorig jaar nog een paar speakers en heb een 180 watt motorradio-versterker gekocht voor weinig geld, deze begint alleen te vervormen op vol vermogen als ik de sub en treble boxen beide aan heb staan.
Ik wou dus iets beters bouwen maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen, ik wou misschien een autoradio versterker gebruiken als versterker of een betere inbouw versterker halen, zoiets als het accusafe concept. Verder wil ik dat er mooi geluid in zit, wil dus een grote subwoofer halen maar is het het beste als die in een opgesloten ruimte zit of moeten er luchtgaten in zitten? Kan iemand hier nog iets verder over uitleggen?
Mvg Joost
kistradio bouwen
Moderator: Beheerdersteam
Re: kistradio bouwen
Op tweakers is er een topic speciaal voor dit soort vragen. http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 16964/last
-meer watt =/= harder geluid
-Je wil efficiënte speakers, die geven meer decibel per watt
-Geluidstoename is een logaritmische schaal, boven de 10-20w krijg je al snel afnemende meeropbrengst
-Aparte versterker printjes zijn vaak stukken zuiniger dan een gelijkwaardige autoversterker
Google anders eens op Boominator en lees het basisconcept door. Dan heb je een idee wat je vaak wel of niet wilt voor een goede kistradio.
-meer watt =/= harder geluid
-Je wil efficiënte speakers, die geven meer decibel per watt
-Geluidstoename is een logaritmische schaal, boven de 10-20w krijg je al snel afnemende meeropbrengst
-Aparte versterker printjes zijn vaak stukken zuiniger dan een gelijkwaardige autoversterker
Google anders eens op Boominator en lees het basisconcept door. Dan heb je een idee wat je vaak wel of niet wilt voor een goede kistradio.
Re: kistradio bouwen
Dit is die van mij:
https://db.tt/j34aTK6P
Voor je vragen stuur maar een pb'tje. (aangezien dit niet echt het goede forum daar voor is)
Groeten,
Marijn
https://db.tt/j34aTK6P
Voor je vragen stuur maar een pb'tje. (aangezien dit niet echt het goede forum daar voor is)
Groeten,
Marijn
