ucd400hxr in audiolabor brilliant behuizing on/off schakelen

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
winfield
Berichten: 43
Lid geworden op: do 19 apr 2007, 18:56
Locatie: Nijmegen

ucd400hxr in audiolabor brilliant behuizing on/off schakelen

Bericht door winfield »

Ik sta op het punt een setje ucd400hxr te bestellen en in te bouwen in audiolabor behuizingen.
Deze werden aan/uit geschakeld met een 3 standen potmeter off/on/auto. Nu wil ik de voorkant origineel houden dus op zoek naar een potmeter die 230V kan schakelen.

vraag 1 is dit mogelijk of beter een simpele potmeter met schakelfunktie via bv een Hypex softstart? :think:
vraag 2 ik zie op de Hypex site een smps 1200/400 en een 400/400, ik neem aan dat 400/400 voor thuis gebruik voldoende is. (moet per kant 2 x 8" aansturen) later de nog te bouwen subwoofers Dayton 390.

Al vast bedankt O:)
Bijlagen
download.jpg
download.jpg (5.61 KiB) 390 keer bekeken
download (1).jpg
download (1).jpg (6.94 KiB) 390 keer bekeken
Laatst gewijzigd door winfield op do 29 mei 2014, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: ucd400hxr in audiolabor brilliant behuizing on/of schake

Bericht door hsmeets »

Hoi,

Zou mij verbazen als dat een potmeter is...is dat niet gewoon een 3 standen draaischakelaar? Die zou je in de regel gewoon moeten kunnen hergebruiken voor het inschakelen van de voeding, zeker als het eentje is die niet op een printplaat zit.

Aangezien het dual mono is volstaat 'n SMPS 400/400 per kanaal meer dan ruimschoots en een softstart lijkt mij ook niet echt nodig.

Gr.

Huib
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ucd400hxr in audiolabor brilliant behuizing on/of schake

Bericht door ray5150 »

Ze bestaan wel, draaischakelaars voor netspanning, weet niet of ze nog gemaakt worden, echt courant is het niet meer.
EOO heeft ze volgens mij in ieder geval niet, tenminste, ik heb niks passend kunnen vinden.

Een "gewone" draaischakelaar zou ook kunnen, maar dan moet er wel iets met een klein trafootje gefabriekt worden om de netspannings-relais aan te sturen.
winfield
Berichten: 43
Lid geworden op: do 19 apr 2007, 18:56
Locatie: Nijmegen

Re: ucd400hxr in audiolabor brilliant behuizing on/off schak

Bericht door winfield »

hsmeets schreef:
Hoi,

Zou mij verbazen als dat een potmeter is...is dat niet gewoon een 3 standen draaischakelaar? Die zou je in de regel gewoon moeten kunnen hergebruiken voor het inschakelen van de voeding, zeker als het eentje is die niet op een printplaat zit.

Aangezien het dual mono is volstaat 'n SMPS 400/400 per kanaal meer dan ruimschoots en een softstart lijkt mij ook niet echt nodig.

Gr.

Huib
Je hebt gelijk het is een draaischakelaar(9 pins elma swiss made) gemonteerd op een print, helaas asje (4mm) afgebroken tijdens sloop werkzaamheden.
Volgens mij kan ik deze gebruiken http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... uctId=9318, alleen as diameter is me niet duidelijk As-3-1 :think:
En dan toch maar via een softstart aansluiten, ben niet zo'n techneut om zelf iets in elkaar te knutselen. Hypex spul wil nog wel lukken (lego). :mrgreen:
Groet Theo.
Plaats reactie