Was je WaltWalt zeker stuk...Walt schreef:Alle wegen rond de locatie waren wel ongeveer opgebroken etc. maar het was inderdaad lekker dichtbij!![]()
Groetjes Walter
discussietopic luisterdagen....
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: discussietopic luisterdagen....
Re: discussietopic luisterdagen....
Er was inderdaad een wegopbreking, omleiding stond wel keurig aangegeven.
In tegenstelling tot wat ik wel eens in andere gemeentes meemaak.
In tegenstelling tot wat ik wel eens in andere gemeentes meemaak.
Re: discussietopic luisterdagen....
Ben een flink aantal rotondes gepasseerd, maar mijn Tomtom volgde de omleidingspijlen precies!Pjotr schreef:Walt schreef:Was je WaltWalt zeker stuk...Ik reed er vanaf de N11 zonder problemen zo naar toe. Is vrijwel 1 rechte weg met wat rotondes.
groet,
Aat
Re: discussietopic luisterdagen....
Domdom en wij hadden een keer een meningsverschilletje maar verder was het probleemloos.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: discussietopic luisterdagen....
Hoe meer dagen hoe een grotere impuls de zelfbouw krijgt, mee eens, kijk ook het enthousiasme nu bij Alphen, geweldig. Maar vergeet niet dat een organisatie van een luisterdag een fors bedrag betaald aan zaalhuur, en het wenselijk is dat dit terugkomt door entree, zonder die entree buitenproportioneel hoog te maken. Dit af stemmen op de te verwachten bezoekers is ontzettend moeilijk weet ik uit ervaring, veel mensen melden zich aan en komen niet opdagen, veel mensen komen zonder bericht vooraf, wat ik ook niet zo'n punt vind trouwens.Pjotr schreef:Dit zal altijd lastig blijven. Je zit nu eenmaal met de vakantie perioden waar familiebelangen zwaar wegen en/of men helemaal niet beschikbaar is omdat men op vakantie elders is. Blijft dus simpelweg het voorjaar en najaar over als meest geschikte tijd.
Ik juich de vele initiatieven zo verspreid over het land alleen maar toe. Het laat zien hoe levend zelf gebouwde audiospullen zijn. Hoe vaker/meer bijeenkomsten, hoe leuker toch? En wat mijzelf betreft, ik hoef echt niet alle bijeenkomsten af te lopen.
Een luisterdag organiseren op een tijdstip dat je van tevoren al weet dat veel mensen niet kunnen is niet handig. En zoals je zelf ook zegt, het meerendeel hier gaat niet alle dagen af. Vandaar niet in januari, en het toejuichen van het voorstel van HJ om het te reguleren, zodat in dit geval Alphen niet direkt voor Breda zit maar een zo gunstig mogelijke tijd tussen Breda en de luisterdag ervoor.
Re: discussietopic luisterdagen....
Krijg nou niet de indruk dat de organisatoren niet uit de kosten zijn gekomen in het verleden, maar het is misschien een punt om rekening mee te houden. Geografisch liggen de huidige locaties ver genoeg uit elkaar om daar last van te kunnen hebben. Gisteren wel een enkele zuiderling gezien en gesproken maar toch niet zoveel als in Breda. Als de kostendekking een probleem zou gaan vormen kun je misschien overwegen om noord en zuid in dezelfde periode te organiseren evenals oost en west.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: discussietopic luisterdagen....
@Barry: familiebezoeken in januari? da's toch in december al geweest?
mijn gedachte achter jan ipv feb was juist de voorjaarsvakantie en carnaval die meestal in feb zijn
mijn gedachte achter jan ipv feb was juist de voorjaarsvakantie en carnaval die meestal in feb zijn
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: discussietopic luisterdagen....
En januari is een vreselijk saaie maand, is geen flikker te doen.....
Re: discussietopic luisterdagen....
Hoor ik plannen voor een ZBA dag Groningen??ds23man schreef:En januari is een vreselijk saaie maand, is geen flikker te doen.....
Re: discussietopic luisterdagen....
Ik juich de luisterdagen erg toe. Heb dit jaar wel getwijfeld trouwens. Ik wist niet of er genoeg animo zou zijn zo kort na Alphen. Ik verwacht hierdoor eigenlijk ook wel een beetje terugloop in Breda, maar ook omdat er al vrij veel wordt geluisterd gedurende het jaar. Daarbij is voor de noordelingen Breda echt een pokkeind rijden!
Maar ik weet dat veranderingen altijd zullen komen, en ook dat Breda zal gaan veranderen. Dan ga ik weer lekker terug naar de kleine setting waarin ik ben begonnen; dat was óók genieten!
Voor de kosten: ik heb met de beheerster afgesproken dat als er minder ruimtes worden gebruikt ik ook minder huur hoef te betalen.
Om luisterdagen te verdelen zou ik wel rekening houden met de lokatie/geografie. In die zin zou je bijvoorbeeld misschien liever alphen in januari willen hebben, en in maart het oosten of noorden. Maar ik vraag me af of je dat zo kunt regelen; iedereen zal voor zichzelf moeten uitmaken wanneer hij een en ander wil plannen. Zoals gezegd: hoe meer hoe beter!!!!!
Maar ik weet dat veranderingen altijd zullen komen, en ook dat Breda zal gaan veranderen. Dan ga ik weer lekker terug naar de kleine setting waarin ik ben begonnen; dat was óók genieten!
Voor de kosten: ik heb met de beheerster afgesproken dat als er minder ruimtes worden gebruikt ik ook minder huur hoef te betalen.
Om luisterdagen te verdelen zou ik wel rekening houden met de lokatie/geografie. In die zin zou je bijvoorbeeld misschien liever alphen in januari willen hebben, en in maart het oosten of noorden. Maar ik vraag me af of je dat zo kunt regelen; iedereen zal voor zichzelf moeten uitmaken wanneer hij een en ander wil plannen. Zoals gezegd: hoe meer hoe beter!!!!!
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: discussietopic luisterdagen....
Lijkt me leuk om dan ook wat met elkaar te organiseren, zoals bijv in Duitsland de 'wedstrijdjes' in een categorie:
Met dezelfde drivers (categorie 1 - onderstaand) iets maken en dan 3 of 4 ontwerpvarianten met elkaar vergelijken. Dit lijkt me echt een vorm van innovatie.
Nu is het op het forum soms ook modder gooien alleen dan met appels en peren erbij. Maak er maar eens een gelijke 'strijd' van. Ik zou met plezier mee doen, en graag verliezen als ik daardoor leer hoe het dus nog beter kan. Zonder S/O/G compomtenten uiteraard
Visaton en de hobby bladen hebben dit ook wel gedaan. Onlangs heeft Teufel het georganiseerd. Met visaton units Al130 en de G20SC was het mede een boxsim promotie actie. Een landgenoot (en naamgenoot) Wouter la Rivière had gewonnen: http://members.tele2.nl/bean81/NL/visaton_voc.htm
Ik gooi een balletje op:
Categorie 1: driver+filter+demping = max. 75,- euro per kant (van fullrange tot 3-weg, leef je uit)
Categorie 2: Laag budget monitor/vloerstander (LVB traditie/successor) tot 150,- euro
Categorie 3: tot 400,- euro per kant
Met dezelfde drivers (categorie 1 - onderstaand) iets maken en dan 3 of 4 ontwerpvarianten met elkaar vergelijken. Dit lijkt me echt een vorm van innovatie.
Nu is het op het forum soms ook modder gooien alleen dan met appels en peren erbij. Maak er maar eens een gelijke 'strijd' van. Ik zou met plezier mee doen, en graag verliezen als ik daardoor leer hoe het dus nog beter kan. Zonder S/O/G compomtenten uiteraard
Visaton en de hobby bladen hebben dit ook wel gedaan. Onlangs heeft Teufel het georganiseerd. Met visaton units Al130 en de G20SC was het mede een boxsim promotie actie. Een landgenoot (en naamgenoot) Wouter la Rivière had gewonnen: http://members.tele2.nl/bean81/NL/visaton_voc.htm
Met gepaste trots kan ik melden dat de Vocales de Visaton / HobbyHifi wedstrijd hebben GEWONNEN! De jury, bestaande uit medewerkers van Visaton en Hobby Hifi, deelde de Vocales de hoogste plaats op het ereschavot toe, vanwege hun goede evenwichtige geluid met uitstekende plaatsing, goede afwerkingskwaliteit en grote originaliteit.
Tijdens de eindronde zijn de Vocales opgemeten in de 'dode kamer' (reflectie-arme ruimte) van Visaton. Hieronder staat de gemeten frequentie-respons:
Ik gooi een balletje op:
Categorie 1: driver+filter+demping = max. 75,- euro per kant (van fullrange tot 3-weg, leef je uit)
Categorie 2: Laag budget monitor/vloerstander (LVB traditie/successor) tot 150,- euro
Categorie 3: tot 400,- euro per kant
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: discussietopic luisterdagen....
lijkt me een leuk idee Wouter, daar was ik met dat full-range projectje ook even over aan het denken.
Alleen is die eigenlijk te duur en is de inzetbaarheid te beperkt.
Er zijn genoeg prijsgunstige drivers op de markt waar je wat mee kunt in die verband.
HJ kan misschien iets regelen met TangBand of ik kan eens horen bij Audio Components of die iets uit 'hun' gamma kunnen aanbieden aan een speciale 'wedstrijdprijs'.
Alleen is die eigenlijk te duur en is de inzetbaarheid te beperkt.
Er zijn genoeg prijsgunstige drivers op de markt waar je wat mee kunt in die verband.
HJ kan misschien iets regelen met TangBand of ik kan eens horen bij Audio Components of die iets uit 'hun' gamma kunnen aanbieden aan een speciale 'wedstrijdprijs'.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: discussietopic luisterdagen....
Erg leuk idee van Wouter
Vooral in de cat 1 moet het lukken om een redelijk aantal deelnemers te krijgen; en daarbij vindt ik het wel wat extra's hebben om met betaalbare componenten aan de slag te gaan, benadrukt het hobby aspect wat meer 
Re: discussietopic luisterdagen....
Zo is mijn eerste echte zelf ontworpen speaker ook tot stand gekomen.
Een zelfbouw wedstrijd op het GoT forum en gehouden bij S&C in Haarlem. Tony Gee had toen gewonnen met de Hatt MkIII by the way
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... s/778081//
Klassen destijds:
Een zelfbouw wedstrijd op het GoT forum en gehouden bij S&C in Haarlem. Tony Gee had toen gewonnen met de Hatt MkIII by the way
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... s/778081//
Klassen destijds:
Er is inmiddels al een kleine concept-klasseverdeling gekomen:
Klasse 1: < 20 liter, < € 80,-
Klasse 2: < 20 liter, > € 80,-
Klasse 3: > 20 liter, < € 80,-
Klasse 4: > 20 liter, > € 80,-
- Juoigâ
- ZA-sponsor: Juoigâ
- Berichten: 253
- Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: discussietopic luisterdagen....
ik heb net ff met Rumoh gepolst, en die is ook wel enthousiast, dus drivers en filtermateriaal voor wedstrijdmatsprijs gaat wel lukkenasterduc schreef:HJ kan misschien iets regelen met TangBand ..... kunnen aanbieden aan een speciale 'wedstrijdprijs'.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: discussietopic luisterdagen....
Ik open wel ff een separaat topic voor de wedstrijd
Http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 26&t=20407
Http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 26&t=20407
Laatst gewijzigd door Henkjan op zo 25 mei 2014, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link toegevoegd
Reden: link toegevoegd
Re: discussietopic luisterdagen....
Wordt het niet eens tijd (en is er geen ruimte) voor een Vlaamse luisterdag?
Lijkt mij wel eens leuk om die kant op te rijden.
Lijkt mij wel eens leuk om die kant op te rijden.
Re: discussietopic luisterdagen....
Daar was ik ook al aan het denken van de weekFR_Aad schreef:Wordt het niet eens tijd (en is er geen ruimte) voor een Vlaamse luisterdag?
Lijkt mij wel eens leuk om die kant op te rijden.
Re: discussietopic luisterdagen....
Zal ik mij alvast inschrijven?meanman64 schreef:Daar was ik ook al aan het denken van de weekFR_Aad schreef:Wordt het niet eens tijd (en is er geen ruimte) voor een Vlaamse luisterdag?
Lijkt mij wel eens leuk om die kant op te rijden.
Even zonder gekheid, lijkt mij leuk.
Re: discussietopic luisterdagen....
Lijkt me een prima plan!meanman64 schreef:Daar was ik ook al aan het denken van de weekFR_Aad schreef:Wordt het niet eens tijd (en is er geen ruimte) voor een Vlaamse luisterdag?
Lijkt mij wel eens leuk om die kant op te rijden.
Re: discussietopic luisterdagen....
Hallo? De Vlamingen hadden zelfs een eigen luisterruimte, nietwaar Ed ?
Re: discussietopic luisterdagen....
Ja en? De luisterdag vond toch plaats in de verleden tijd?
Re: discussietopic luisterdagen....
Ik geloof dat ze in de theoretische fysica meerdere opvattingen hebben van tijd als alleen het lineaire model.mischa72 schreef:Ja en? De luisterdag vond toch plaats in de verleden tijd?
groet,
Aat
